Autor Wątek: Pogromcy Potworów  (Przeczytany 26178 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 30, 2008, 09:53:05
Kos: Problem w tym, że tutaj postać może przecież chodzić pod dowolnymi kątami. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 30, 2008, 09:59:23
Wiem przecież, dałem to jako poglądowy przykład dlaczego sinusy są dobre a dodawanie wartości wektorów jest złe :)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Czerwiec 30, 2008, 11:00:07
Chcesz żeby bohater chodził z prędkością 6 jednostek. Jak idzie w pionie lub poziomie, sytuacja jest oczywista. Gdy idzie pod kątem 45 stopni, to długość tego wektora prędkości możesz łatwo obliczyć nawet bez sinusów, z twierdzenia Pitagorasa, lub w tym przypadku nawet ze wzoru na przekątną kwadratu :) 4 jednostki w jedną stronę, 4 w drugą - wychodzi Ci wypadkowa prędkość 5.65, czyli prawie tyle ile chciałeś. ;) Dla poprzedniej wersji (3 jednostki w każdą stronę) masz prędkość wypadkową 4.24, czyli sporo mniej.

Ja to wiem, ale efekt jaki wychodzi w praktyce nie podoba mi się po prostu ;D Może to z przyzwyczajenia do starego sposobu poruszania się postaci :D

Właśnie, btw: Czemu nie można używać itemów (ew. rzucać czarów) poza walką? Nie mogę wypić butelki HP przed walką, tylko muszę poczekać aż będę miał z kim wznieść toast, bo samemu nie wypada, a lustra w ekwipunku brak? :]

Teraz już można :D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2008, 19:42:46 wysłana przez Mr.Protek »

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Lipiec 04, 2008, 02:10:05
Po całym tygodniu siedzenia w domu i pisania gry powstała kolejna wersja ;)

Rzeczy które się zmieniły:

-> Nowe tła walki.
-> Możliwość odnowy zdrowia za pomocą przedmiotów/czarów przed walką.
-> Widoczna ilość przedmiotów/czarów podczas walki.
-> Dostęp na nową wyspę i możliwość walki z piratami :D
-> Nowe zadanie.
-> Zmiany cen (Alchemik)
-> Zmiany parametrów niektórych wrogów.
-> Różne inne drobne zmiany ;)

Zapisy gry z poprzedniej wersji są kompatybilne z nową więc nie trzeba zaczynać gry od nowa :D Ponieważ zmieniałem trochę w programie odnośnie teł walki może się zdarzyć że przy odczycie zapisu gry z poprzedniej wersji tło może się nie zgadzać, ale ustawi się samo po podróży w porcie. Pozdrawiam :D

Strona gry: http://www.pp-rpg.yoyo.pl
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2008, 02:05:34 wysłana przez Mr.Protek »

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Lipiec 04, 2008, 03:00:31
Heh, nienajgorzej wyszła Ci ta gra ;)

K++;]

Jak dłużej potestuję i znajdę jakiegoś robaka to dam znać ;d

Offline Quavitor

  • Użytkownik

# Lipiec 16, 2008, 08:36:54
Co mi się podoba:

+Ekran tytułowy
+Grafika w trakcie walki
+Walka ogólnie (wojownikiem)
+Fabuła
+Klimat
+Po zobaczeniu tej gry zabrałem się za naukę C++ i pisania gier(wcześniej kodowałem w C#) bo uwierzyłem że amator może stworzyć fajną grę

Co mi się nie podoba

-Walka magiem
-grafika w trakcie podróży
-małe okienko rozmowy
-system czarowania( najlepiej odpowiadało by mi rozwiązanie Kosa)
-Nie ma "strategicznych" decyzji czy lepiej założyć miecz który ma +20% do ataku, czy topór który zadaje dodatkowo 5pkt. obrażeń od ognia pochłaniając przy tym 2pkt. many i zmniejszając ogólną pulę many o 5 (bardzo lubię takie rzeczy)
-Nie ma lochów po których pałętają się zombiaki a w których są potężne miecze, artefakty itp.
-Ogólnie nie ma ekwipunku a ja bardzo lubię przebierać w setkach mieczy etc.

Sugestie
1. Można by kupić gdzieś łuk dzięki któremu na początku walki przeciwnik miałby mniej HP(bohater strzelał by do niego zanim ten by podszedł)

Podsumowując:
Gra bardzo mi się podoba, dzięki niej rozpocząłem naukę pisania gier. Życzę dalszych sukcesów.

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Wrzesień 05, 2008, 21:30:24
I oto powstała nowa wersja gry ;D

Najważniejsze zmiany tej wersji:

-> Nowe potwory.
-> Nowe zadania.
-> Krypty
-> Zmiany terenu. (Wyspa Orków)
-> Dużo innych drobnych zmian.

Zapisy gry z poprzedniej wersji są dalej kompatybilne.

Strona gry: http://www.pp-rpg.yoyo.pl
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2008, 21:37:17 wysłana przez Mr.Protek »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Wrzesień 05, 2008, 22:27:08
Nawiasem -> Mag dalej musi opłacać w bibliotece "abonament", by być czymś więcej niż upośledzoną wersją wojownika? :)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Wrzesień 05, 2008, 22:45:50
Tyle że teraz czar ofensywny jest dostępny od początku i wymaga 10 Many, a jego skuteczność jest większa niż skuteczność zwykłego ataku, gdyż nie bierze pod uwagę odporności wroga. Więc zawsze zadaje obrażenia z podanego zakresu. A zakres ten jest zależny teraz od punktów umysłu dzięki czemu czarodziej może pokonywać wrogów szybciej niż wojownik (O ile używa czarów) :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 05, 2008, 22:46:42
To ja dorzucę od siebie: nadal trzeba spędzić nad grą pięć godzin, żeby wyjść z pierwszej wyspy? ;) (w którejś z poprzednich wersji przesiedziałem chyba przynajmniej dwie i jeszcze nie mogłem nigdzie płynąć)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Wrzesień 05, 2008, 23:08:47
Po prostu trzeba spełnić odpowiednie zadania :D Najpierw pogadać z Lordem Karytem, zabić Gargadela i 10 Debiloblinów, wrócić do Lorda Karyta, później pogadać z Lordem Xarianem, później zagadać z Grebinem, zabić złodzieja, wrócić do Grebina i już :D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 05, 2008, 23:16:48
Po prostu trzeba spełnić odpowiednie zadania :D Najpierw pogadać z Lordem Karytem, zabić Gargadela i 10 Debiloblinów, wrócić do Lorda Karyta, później pogadać z Lordem Xarianem, później zagadać z Grebinem, zabić złodzieja, wrócić do Grebina i już :D
Wiem, wiem, ale tego jest tyle, że coś człowieka w końcu strzela, zwłaszcza w momencie, gdy trzeci raz wymiata się całą mapę, a tych specjalnych Debiloblinów jak nie było, tak nie ma. :P

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Wrzesień 05, 2008, 23:41:41
Tyle że teraz czar ofensywny jest dostępny od początku i wymaga 10 Many, a jego skuteczność jest większa niż skuteczność zwykłego ataku, gdyż nie bierze pod uwagę odporności wroga. Więc zawsze zadaje obrażenia z podanego zakresu. A zakres ten jest zależny teraz od punktów umysłu dzięki czemu czarodziej może pokonywać wrogów szybciej niż wojownik (O ile używa czarów) :)
Ale nadal musi regularnie wydawać $$$ na czary, żeby nie być zwykłym operatorem kija, zgadza się?

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Wrzesień 06, 2008, 01:30:19
No ale to zadanie ze specjalnymi Debiloblinami jest dodatkowe :D Nie trzeba go spełniać żeby popłynąć na inną wyspę :D

A co do wydawania kasy to prawda :D Ale teraz czary są tańsze i skuteczniejsze niż wcześniej. ;)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Wrzesień 06, 2008, 10:29:25
Ale nadal musi regularnie wydawać $$$ na czary, żeby nie być zwykłym operatorem kija, zgadza się?

Gdyby edukacja magiczna była za darmo, to czarodziejem mógłby zostać nawet świniopas ;).