Autor Wątek: Pogromcy Potworów  (Przeczytany 26202 razy)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 27, 2008, 21:26:46
Cytat: Krzysiek K.
Pomysł ciekawy, acz w tej chwili bardzo abstrakcyjny, bo wszystkie czary wykorzystuje się nie więcej niż raz na walkę, a pomiędzy walkami zawsze możesz odespać. :)
Jak najbardziej! Ale mi chodzi właśnie o tą subtelną różnicę między "odespać" a "odkupić" :)

Można by zatem wprowadzić co innego - czas działania czaru w turach. A gdyby dodane były te zaklęcia ofensywne, to jednak rzucałoby się je wielokrotnie w czasie walki ;)
Gdyby regeneracja i jadowy trup kończyły się po, załóżmy, 5-10 turach, to ich użyteczność stałaby się poniekąd podważalna :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline iiasiey

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2008, 21:48:38
"jadowy trup"  ;D
Tak, to możliwe. Autor musiałby to przemyśleć w kontekście całej mechaniki tylko jemu znanej od strony wszystkich obliczeń i współczynników...

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Czerwiec 27, 2008, 23:00:02
Przeczytanie tego wszystkiego dało mi dużo do myślenia ::)

Co do czarów ofensywnych, to w grze istnieją 2 takie czary:
1. "Błysk Ognia" - odbiera od 15-35% życia przeciwnikowi.
2. "Wampirze Kły" - odbiera od 10-25% życia i odnawia ci tyle życia ile zabrał przeciwnikowi.

Sądzę że te czary są na tyle mocne że warto za nie zapłacić jednak, tyle że można je kupić dopiero na 4 wyspie którą zwiedzimy w grze. Z drugiej strony zawsze warto się zastanowić nad zmianą używania i kosztów związanych z używaniem czarów. Musze to wszystko przemyśleć, na tą chwile nic mi nie przychodzi do głowy ;D To co napisał Kos odnośnie tego jak to zmienić podoba mi się, naprawdę i poważnie to rozważam :D

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2008, 23:13:12
Ja mam jedną sugestię do sytemu walki, a właściwie jej interfejsu. Mógłbyś zrobić tak aby gdy klikniesz na przeciwnika postać atakowała go(lub rzucała domyślny czar ofensywny), a gdy klikniesz na bohatera przechodził do obrony(oczywiście standardowe przyciski zostawić). Myślę że byłoby to dość intuicyjne i szybsze...

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Czerwiec 29, 2008, 19:55:04
W ogólności fajne, acz mam parę uwag:
- kowal odwala niesamowitą fuszerkę - po każdej walce praktycznie coś się zawsze zepsuje i już mam dosyć latania przez całą mapę żeby co walkę coś naprawić,
- dostałem questa na czerwone potwory, a czerwonych potworów jak nie było, tak nie ma (pomijam bossa z poprzedniego questu, który był też czerwony i pojawił się bez problemu),
- miło by było, gdyby przy rzucaniu czarów/przedmiotów w tekście na dole była napisana ich ilość (wiem, że można to sprawdzić w menu postaci, ale tak by było nieco wygodniej),

- Teraz broń/zbroja psuje się rzadziej po walce (Zredukowałem z 30% na 20%).

- Zwiększyłem szanse występowania z 5% na 8%.

- Teraz już widać ilość czarów/przedmiotów :D

Czekam na kolejne sugestie :D ;)

Offline iiasiey

  • Użytkownik

# Czerwiec 29, 2008, 22:36:41
Zauważyłem dziwną rzecz... otóż idąc równolegle do osi Y moja postać osiąga największą prędkość. Trochę wolniej porusza się wzdłuż osi X, a najwolniej idzie w kierunkach pośrednich. I nie jest to złudzenie, spowolnienie jest wyraźnie zauważalne gołym okiem (nawet potwierdził to mój kuzyn :P). Dziwi mnie to zjawisko niezmiernie... Może ktoś inny zauważył u siebie coś podobnego? ;D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 29, 2008, 22:40:13
Zauważyłem dziwną rzecz... otóż idąc równolegle do osi Y moja postać osiąga największą prędkość. Trochę wolniej porusza się wzdłuż osi X, a najwolniej idzie w kierunkach pośrednich. I nie jest to złudzenie, spowolnienie jest wyraźnie zauważalne gołym okiem (nawet potwierdził to mój kuzyn :P). Dziwi mnie to zjawisko niezmiernie... Może ktoś inny zauważył u siebie coś podobnego? ;D
Też to zauważyłem, tylko zapomniałem napisać. Wygląda to tak jakby pozycja gracza była trzymana jako inty i w skutek zaokrągleń dzieją się dziwne rzeczy. :)

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Czerwiec 29, 2008, 23:17:45
To samo można zauważyć w grach z serii Command & Conquer.
Tylko że tam najszybciej się porusza po przekątnych.

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Czerwiec 30, 2008, 00:43:12
Pozycja gracza nie jest liczbą całkowitą, mogę to potwierdzić. Chodzi o wektor poruszania się postaci :D Tzn postać zawsze porusza się o 6 pikseli. Wzdłuż osi X i Y porusza się o równe 6, a pod np kątem 45 stopni X wynosi 3 i Y 3. Moja wina, bo nie liczyłem tego używając sinus/cosinus :P

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 30, 2008, 01:05:56
Pozycja gracza nie jest liczbą całkowitą, mogę to potwierdzić. Chodzi o wektor poruszania się postaci :D Tzn postać zawsze porusza się o 6 pikseli. Wzdłuż osi X i Y porusza się o równe 6, a pod np kątem 45 stopni X wynosi 3 i Y 3. Moja wina, bo nie liczyłem tego używając sinus/cosinus :P
W takim razie to popraw. :)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Czerwiec 30, 2008, 03:00:59
Poprawiłem tak że wektor był liczony z sin/cos... I teraz wydaje się że postać chodzi szybciej na skos niż po liniach prostych ;D W sumie nie dziwne, jeżeli postać ma przebywać 6 pikseli to dla Sin 0 stopni wektor X będzie miał 0*6 = 0, a dla cos 0 stopni wektor Y będzie miał 1*6 = 6, czyli OK, ale dla Sin 45 stopni wektor X będzie miał 0,7*6 = 4,2, a dla cos 45 stopni wektor Y będzie miał 0.7*6 czyli 4,2, stąd wydaje się że szybciej chodzi chyba :P  Chyba jednak zostawię tak jak było na początku, bo jakoś nie chce mi się wymyślać jak to poprawić inaczej :D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 30, 2008, 04:03:36
Cytuj
ale dla Sin 45 stopni wektor X będzie miał 0,7*6 = 4,2, a dla cos 45 stopni wektor Y będzie miał 0.7*6 czyli 4,2, stąd wydaje się że szybciej chodzi chyba
Nie wydaje się, bo chodzi szybciej w porównaniu z poprzednią wersją, która była pod tym względem właśnie skopana. :)

Cytuj
Chyba jednak zostawię tak jak było na początku, bo jakoś nie chce mi się wymyślać jak to poprawić inaczej :D
Definitywnie nie radzę. Zostaw z tymi sinusami przynajmniej na jakiś czas, to zobaczysz, że tak gra się o wiele wygodniej. :)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Czerwiec 30, 2008, 05:38:44
Najwyżej zrobię 2 wersje aplikacji przy następnej aktualizacji ::) Tak to sami ocenicie jak lepiej :D

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Czerwiec 30, 2008, 08:08:55
Najwyżej zrobię 2 wersje aplikacji przy następnej aktualizacji

Zamiast robić dwie wersje, daj w opcjach (albo jakimś klawiszem) możliwość przełączania z jednego trybu chodzenia na drugi :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 30, 2008, 09:48:51
Chcesz żeby bohater chodził z prędkością 6 jednostek. Jak idzie w pionie lub poziomie, sytuacja jest oczywista. Gdy idzie pod kątem 45 stopni, to długość tego wektora prędkości możesz łatwo obliczyć nawet bez sinusów, z twierdzenia Pitagorasa, lub w tym przypadku nawet ze wzoru na przekątną kwadratu :) 4 jednostki w jedną stronę, 4 w drugą - wychodzi Ci wypadkowa prędkość 5.65, czyli prawie tyle ile chciałeś. ;) Dla poprzedniej wersji (3 jednostki w każdą stronę) masz prędkość wypadkową 4.24, czyli sporo mniej.