Autor Wątek: Pogromcy Potworów  (Przeczytany 26759 razy)

Offline Anton Chigurh

  • Użytkownik

# Maj 27, 2008, 23:02:59
Mam małą sugestię odnośnie systemu walki.
Podobałoby mi się, gdybym miał większą kontrolę nad prawdopodobieństwami trafienia i bloku.
Chciałbym mieć do dyspozycji "zaangażowany atak", "ostrożny atak" i defensywę.
zaangażowany atak zerowałby możliwość bloku, lub ustawiał ją na 5-10%,
ostrożny atak dawałby szanse trafienia i bloku w równowadze rzędu 50/50
defensywa dawałaby duże prawdopodobieństwo bloku.

Reszta na razie bardzo mi się podoba. Trochę może drażni mnie sytuacja w której pogromca tnący potwory na pasztet ma kłopot z obejściem krzaczka (może by tak zlikwidować kolizje z krzakiem? lub wprowadzić spowolnienie postaci w jego obrębie?).

edit: no i najważniejsze! tytuł jest fantastyczny :) w ogóle polskojęzyczność nadaje tej grze bardzo niepowtarzalny charakter. Jedynie "debiloblin" bardzo mnie razi. podobnie jak przeszkadzały mi "drecho - zombie" w innym ambitnym projekcie. Zasadniczo nie wpasowuje sięmoim zdaniem w nastrój.
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2008, 23:07:37 wysłana przez kzysiek »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Maj 28, 2008, 00:14:06
Nie ma w grze czegoś takiego jak szansa na blok, to liczone jest inaczej  ;)

Każdy ma parametr Obrażenia i Odporność, podczas ataku losuje się wartość dla Obrażeń które powinieneś zadać przeciwnikowi i liczba ta jest redukowana przez liczbę Odporności przeciwnika, jeżeli Odporność przeciwnika wylosuje się większa niż wylosowane przez ciebie obrażenia wówczas następuje Blok. ;)

Ale to co mówisz jest ciekawe przyznam ;) Można by było wprowadzić różne typy ataku np. Normalny czyli taki jak teraz, Mocniejszy który zwiększał by szanse na wylosowanie większych obrażeń, ale w fazie obrony zmniejszał by szanse na większą odporność, Lekki który zmniejszał by szansę na wylosowanie większych obrażeń, ale zwiększał szansę na większą odporność podczas obrony. ;) Przemyśle to jeszcze :D

Co do krzaczka to bohater będzie omijał takie przeszkody, ale to na razie nie jest takie ważne dlatego jeszcze tego nie robiłem ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2008, 00:20:26 wysłana przez Mr.Protek »

Offline comrade

  • Użytkownik
    • AlertGrid

# Maj 28, 2008, 16:49:10
Chciałbym zauważyć że w obecnym systemie walki akcja 'Obrona' nie ma żadnego sensu. Akcja i tak zabiera nam ture a jedyne co mozemy zyskać to zmniejzsenie własnych obrażen.

Poza tym gra wojownikiem sprowadza sie do klikania w jedna ikonke - atak (plus ew. uzycie jakichs przedmiotow zaraz na pozcatku walki) - szybko staje sie to nuzące.

Musisz wprowadzić jakiś element taktyczno-decyzyjny podczas tych walk (np. wspomniane rozne rodzaje ataków itp.), bo obecnie jest to zbyt liniowe.


Offline Kosai_

  • Użytkownik
    • devlog

# Maj 28, 2008, 16:54:31
albo dać wojownikowi jakieś aury w stylu "kamienna skóra" czy "zwiększenie obrażeń" :)

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Maj 28, 2008, 17:42:02
Proponowalbym pograc w The Witcher Duel Mail (darmowa przez przegladarke - www.duelmail.thewitcher.com). Tam jest bardzo fajny system walki - kazdy atak znaczaco wplywa na kolejne, np. jesli zaatakujesz xxx to w nastepnej turze szanse na trafienie yyy zwiekszaja sie o x% etc. etc.
Poza tym, gra jest swietna ;P

-yomyn

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Maj 28, 2008, 17:44:06
Co do tego że Obrona nie ma sensu sie nie zgadzam, jej dobrym wykorzystaniem jest np sytuacja gdy gramy Czarodziejem, narzucamy na siebie "Regeneracje" na przeciwnika "Trupi Jad" Przeciwnik regularnie traci życie a my dzięki Obronie i regeneracji praktycznie nic nie tracimy. Kolejny przykład to gdy wykorzystujemy "Amulet Kontry" który pozwala zadać cios przeciwnikowi w fazie jego ataku, nawet gdy się bronimy, a gdy dodatkowo mamy jeszcze "Regeneracje" to już prawie pewne zwycięstwo. :D Oczywiście dużo zależy też od poziomu przeciwnika :D

Offline dynax

  • Użytkownik

# Maj 28, 2008, 17:51:11
Pograłem chwilę i myślę, że to świetna gra. Fajnie się gra i ogólnie karma++

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Maj 28, 2008, 23:56:50
Jakoś sobie radzę ze wszystkim ogólnie, ale jest coś co bardzo bym chciał zmienić ale samemu nie daje rady, a mianowicie chodzi mi o tła podczas walki :D Ściągnąłem sobie Terragen, ale to jeszcze nie to o co mi chodzi :D Dlatego teraz w grze są obrazki co znalazłem w necie bo wyglądały "względnie". Ale bardzo chce się ich pozbyć, ma ktoś jakiś pomysł? ;D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 29, 2008, 04:12:57
Cytuj
Ale bardzo chce się ich pozbyć, ma ktoś jakiś pomysł? :D
Wymodeluj i wyrenderuj (w podejściu minimalistycznym może to być zwykła płaszczyzna i parę mocno uproszczonych drzewek). Nie powinno za bardzo odbiegać od reszty klimatu. :)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Maj 29, 2008, 10:43:43
Przyznam że przydała by się pomoc :D Jak ktoś siedzi w grafice 3D na co dzień to nie zajęło by mu chyba tyle czasu co mi zajmie. Nawet model postaci który stworzyłem do tej gry 3 dni mi zajął hehe :D

albo dać wojownikowi jakieś aury w stylu "kamienna skóra" czy "zwiększenie obrażeń" :)

W grze istnieją czary: "Siła Smoka" (Zwiększa Obrażenia o 50%) i "Kamienna Skóra" (Zwiększa Odporność o 50%)

Co prawda na początku gry mamy wojownikiem za mało many żeby je kupić i stosować, ale po osiągnięciu odpowiedniego poziomu możemy je używać nim normalnie.

Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Czerwiec 04, 2008, 15:37:30
fajna gierka muszę powiedzieć Smiley przypomina mi się gra, którą kiedyś napisałem jeszcze w Pascalu ;P http://regi.warsztat.gd/index.php?strona=20

takie gierki maja klimat! Smiley pozdr

Offline Humman

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2008, 21:09:16
Co do walki to jeśli miałaby w wersji ostatecznej być równie statyczna jak teraz to nie ma chyba sensu za bardzo się wizualizacją przejmować, wystarczyłyby nawet obrazki z boheterem i jednym lub kilkoma potworam nad zwykłym tłemi ale za to ze szczegółowym HUDem tn postaci i jej wrogów.
Gościu powinie mieć kilka rodzaji ataku, próbę ucieczki, sięgnięcie np. do mikstur i rzucenie czaru oczywiście. Albo może zamiast samotnie prowadzić drużynę 3-6 bohaterów ustawionych w 2 liniach i do tylu samo potworów w czasie walki.

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Czerwiec 25, 2008, 19:01:17
Powstała nowa wersja gry ;)

Zmiany które zaszły:

-> System zadań i powstanie pierwszych zadań w grze.
-> Nowy sklep: "Alchemik" w którym kupujemy eliksiry wzmacniające naszą postać.
-> Złoto i zioła powstające na mapie przy każdym włączeniu gry.
-> Zmiany skuteczności i cen przedmiotów/czarów.
-> Zmiany parametrów postaci/wrogów.
-> Nowy sposób zapisu gry, niekompatybilny ze starą wersją.
-> Poprawa różnych drobnych błędów wcześniejszej wersji.
-> I parę innych drobnych rzeczy  ::)

Aby ściągnąć nową wersję zapraszam na stronę: http://www.pp-rpg.yoyo.pl
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2008, 02:04:45 wysłana przez Mr.Protek »

Offline Daro (RDG)

  • Użytkownik
    • RedDotGames

# Czerwiec 25, 2008, 20:44:26
Powstała nowa wersja gry ;)

OK - zassałem , zainstalowałem. Jedziemy ...

Pare uwag :
- zrób możliwość gry w trybie okienkowym ponieważ u mnie na monitorze 19" wszystkie litery sa dość duże (te w sklepach itd) i cieżko to szybko ogarnać. Wiem ze grafe masz robiona pod tą jedną rozdzielczość wiec przynajmniej dodać tryb okienkowy.
- gdzie mogę kupic jakis miecz? Szukałem i nie znalazłem :( Pozatym w miescie (w sumie na obrzeżach zaatakował mnie jakis zielony "gość" i niby walczyłem z nim mieczem (moja postać trzymała miecz) a w informacjach o mnie nie mam broni) - wytłumacz bo może ja sie zakręciłem :)
- mini mapa / mapa poglądowa okolicy (może być z "fog of war" ale coś takiego by sie bardzo przydało)
- szukanie ścieżki :) gość wali po prostej i nie wykrywa, że przed nim jest budynek czy przeszkoda ;)
- muzyka (ta w grze jest jeszcze ok - ale w menu brzmi jak midi (może to midi) - a styl nie pasuje do rpg - to raczej jakis punkowy midi :D

proponuje zaglądnąć tutaj -> http://www.xzess.org/v2/index.php/free-stuff
jest tam darmowa (też na użytek komercyjny) muzyka do gry RPG + ambient pack - myśle ze u Ciebie się nada jak ulał!

Reszta pięknie. Podoba mi sie system walki - jest prosty i w zupełności wystarczający (tylko co jesli zaatakuje Cię grupa)
Grafika może nie jest mega artystyczna ale widać że dopracowałeś ją na tyle ile dałeś rade.

Widać, że dbasz o szczegóły i robisz grę z głową - da się łatwo zauważyć i świadczy o tym, że wkładasz w to całe serce. Za to wielkie gratulacje i bedę obserwował rozwój projektu.

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Czerwiec 25, 2008, 22:07:43
Tryb okienkowy będzie dostępny gdy zrobię osobny program konfiguracyjny do gry wkrótce :)

W grze nie kupuje się niestety czegoś takiego jak "Miecz", "Tarcza" itd. Postać ma osobne parametry "Broń" i "Zbroja", u kowala się je podnosi (że niby kowal ulepsza ci broń czy zbroję) a także naprawia. Wiem że to dziwne, ale widziałem już takie rozwiązania w grach RPG i akurat pasuje mi ono tutaj ;D

Mini-Mapa jest już w grze, tylko że trzeba ją kupić na 2 wsypię (Wyspa Południowa) za 50 złota w Centrum. Pojawia się po naciśnięciu klawisza spacja w grze.

Szukana ścieżka - to faktycznie trzeba zrobić i niedługo się za to wezmę ;)

Muzyka - No właśnie tak mi się spodobała ta melodyjka że wstawiłem ją do gry do menu hehe, no cóż mam dziwny gust :D

Dzięki za opinię ;) W grze mam jeszcze wiele do zrobienia (mapa, fabuła, zadania, postacie, grafika i program) że sam nie wiem za co mam sie zabrać :D Ale staram się cały czas jakoś to ukończyć :D