Autor Wątek: Na temat Modelowania 3d, działu Praca itp...  (Przeczytany 10108 razy)

maxest

  • Gość
# Maj 22, 2008, 20:32:22
Witam,

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o odrobinie wyrozumiałości. Zaznaczam że zapoznałem się już z większością tematów....
i nie znalazłem innego bardziej odpowiedniego miejsca na ten post więc jak ktoś uzna że należy to gdzieś przenieśc to bardzo proszę..

Zacznę może od końca...  jestem z wykształcenia plastykiem, od .. 10 lat siedzę w modelowaniu 3d, wizualizacjach itp... ale chyba nadszedł dla mnie taki czas by zając się czymś konkretnym i myślę dużo ciekawszym niż robienie wizualizacji...( co przyniesie wymierne korzyści nazwijmy to majątkowe = praca, i będzie wiązało się tym co lubię czyli edycją i tworzeniem gier... )

Postanowiłem więc odwiedzić w pierwszej kolejności dział Praca... i szczerze brakuje mi tu jednego istotnego wątku .. który by nosił  nazwę "Poszukuję pracy jako...xxxx "

Nigdy wczesniej nie tworzyłem gier  ( no z wyjątkiem prostych arkadówek dla  C64 :D...), swego czasu dużo bawiłem się w modyfikacje gry Medal of Honor... trochę uczę się języków programowania szczególnie ostatnio Pytona ( dopiero zaczynam ) z uwagi na Maya   Pracuje od 3 lat na Maya i od początku jego istnienia na Max-ie i blenderze,

Myślę że potrafię już dużo zrobic mam dośc duże pojecie o optymalizacji modeli pod kątem gier, wprowadzam się w świat mapowania tekstur na potrzeby gier..ale... tak na prawde nie wiem od czego zacząc?

Nie chciałbym pisac siników gier itd, bo nie mam zacięcia matematycznego...ale w innych aspektach tworzenia gry mogę się komuś przydac :) Może ktoś oświeci mnie? ...gdzie się udac jakie miejsca w sieci odwiedzic by znaleźc prace w tym fachu?

Może ktoś tu chętnie by potrzebował kogoś takiego jak ja :)..? ale nie bardzo można na forum odnaleźc takiego działu jak  "sprzedam się :) " - bez skojarzeń :)
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2008, 22:41:49 wysłana przez render »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

maxest

  • Gość
# Maj 22, 2008, 21:07:10
Na Warsztacie dość często pojawiają się tematy, w których firmy oferują pracę - również dla grafików. Cóż.. Ja bym poszukał na jakimś forum typowo graficznym - tam ofert pracy może być więcej.

maxest

  • Gość
# Maj 22, 2008, 21:15:51
Niby tak... tylko pierwsza moja myśl była taka że to miejsce gdzie tworzy sie gry bedzie bardziej odpowiednie na znalezienie pracy w grach/ kontaktów  niż fora dotyczące samego modelowania czy renderingu... Tam tłoczą sie artyści ..tu tłoczą sie twórcy gier :)...  To często programisci poszukują grafików do gier a nie odwrotnie ...

maxest

  • Gość
# Maj 22, 2008, 21:21:24
Pewnie mnie za to zlinczują, ale radze ci nie mieszać się w żadne projekty, produkcje i inne podejrzane przedsięwzięcia reklamowane na tym forum  ;)  (oczywiście mam tu na myśli projekty użytkowników, a nie firmy)
Jeśli myślisz o pracy w game devie to polecam kupno Gears of War lub Unreala w wersjach z filmikami do edytora lub też Crysisa i po prostu zrobienie jakiegoś levelu. W sieci znajdziesz dużo tutoriali. Ponadto silnik Unreala jest teraz masowo licencjonowany, więc jego znajomość zostanie ci policzona na plus. Nic więcej nie trzeba żeby udowodnić pracodawcy, że potrafisz robić grafikę do gier.
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2008, 21:30:50 wysłana przez therealremi »

Offline Ventor

  • Użytkownik

# Maj 22, 2008, 21:42:32
Przeglądałeś chociaż dział Praca? Ja na pierwszej stronie widzę tam kilka ogłoszeń dla grafików 3D w tym dwa to praca zdalna, jeżeli nie pasuje w siedzibie firmy.

Ogłoszenia typu "szukam pracy" według mnie są bez sensu, bo przecież potencjalny pracodawca nie będzie przeglądał forum i sam zgłaszał się do ludzi. Jak to sobie wyobrażasz?

maxest

  • Gość
# Maj 22, 2008, 21:53:23
Tak przeglądałem i zamierzam odpowiedziec na jedno ogłoszenie..nie mniej jednak.....

Owszem szukam pracy - w ogólnym znaczeniu...bylo by bezsensowne gdyz każdy by tak w efekcie skłądał swoje propozycjie..  Myślałem raczej o czyms takim jak

Dział praca
-- Praca oferowana
-- Szukam pracy jako:
  -  modeler 
   - grafik animator   
   - concept art
   - ogólnie grafik
itd..

by każdy "potencjalny" chętny mógł w ciemno zajrzec po odpowiedną osobę do swojego projektu..

* tu akurat podałem tylko takie działy dla grafika , jasne że odpowiedno mogłyby byc dla programisów..
- programista opengl
- programista directx
itd...


Pytanie jaki jest sens uczyc sie masy edytorów jesli nie ma sie pewnosci czy ktos akurat danego silnika użyje?
Takim tropem musiałbym się nauczyc edycji map do co najmniej polowy nowych tytułów.. - co średnio się kalkuluje. 
....A pracodwacy powinno wystarczyc portfolio z modelami ... bo o to tu chodzi głownie... -jeśli pracodawca ma np swój silnik to nie będzie patrzył na to czy wiem jak edytowac pac-mana czy nie ;)   

A douczenie się edycji dowolnego silnika/ edytora map jest łatwe do opanowania...jeśli ma sie podstawy...
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2008, 21:57:50 wysłana przez render »

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Maj 22, 2008, 22:05:04
Pytanie jaki jest sens uczyc sie masy edytorów jesli nie ma sie pewnosci czy ktos akurat danego silnika użyje?
Takim tropem musiałbym się nauczyc edycji map do co najmniej polowy nowych tytułów.. - co średnio się kalkuluje. 
....A pracodwacy powinno wystarczyc portfolio z modelami ... bo o to tu chodzi głownie... -jeśli pracodawca ma np swój silnik to nie będzie patrzył na to czy wiem jak edytowac pac-mana czy nie ;)   

A douczenie się edycji dowolnego silnika/ edytora map jest łatwe do opanowania...jeśli ma sie podstawy...

Ano właśnie taki sens nauki obsługi jakiegoś popularnego edytora i wpisania tego do CV - aby pokazać pracodawcy, że masz podstawy dotyczące obsługi edytorów, i że nauka obsługi nowego edytora będzie trwała krócej niż u kogoś bez podstaw.

maxest

  • Gość
# Maj 22, 2008, 22:28:13
Powiecmy że obecnie staram się opanowac VBS-2  http://virtualbattlespace.vbs2.com/ dla celów czysto rozrywkowych (  znawczy tytułów Operation Flashpoin i Armed Assault  będą wiedziec o co chodzi..)   Wiem jedno , każdy silnik wygląda inaczej, każda gra nawet ta stworzona na takim samym silniku pracuje inaczej więc tak naprawde ciężko wybrac do nauki cos co będzie "przyszłosciowe" i co jakkolwiek pokaże umiejętnosci ...patrzac z reszta na to jak szybko wydawane są obecnie kolejne tytuły gier...   Swego czasu uczylem sie namiętnie Edycji Medal of Honor .. i co... gra przeminęła tak szybko jak sie pojawiła.. i teraz uważam że straciłem sporo czasu ... Mając podstawy w modelowaniu w kilku największych pakietach do grafiki 3d.. nie muszę się bac o to że nie zrozumiem edycji nowego silnika...   a tak nawiasem mówiąc jaką mam gwarancje ze zabierajac sie za nauke powiecmy Crysisa ktokolwiek mnie akurat do tej gry zatrudni... a osobiscie jakos nie mam czasu na nauke kolejnego programu po to tylko by komus udowodnic ze umiem wymodelowac przedmiot czy budynek ....


Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Maj 22, 2008, 22:53:37
Powiecmy (sic!), że dlaczego niby admin miał interweniować?

maxest

  • Gość
# Maj 22, 2008, 22:57:57
// tak z innej beczki... co wlasciwie znaczy ten "sic!"? :P Ma to cos wspolnego z gramatyka/ortografia? :)

maxest

  • Gość
# Maj 22, 2008, 23:01:06
A to dla tego że może to temat tak trochę  off - road :) i może powinien go przenieśc gdzieś gdzie trzeba.. i przede wszystkim zainteresowac się propozycją na temat działu "praca"

Patrząc po ilosci wiadomosci prywatnych które dostałem w związku z tym tematem - wnioskuje że admin powinien jednak się tym zainteresowac...
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2008, 23:05:24 wysłana przez render »

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Maj 22, 2008, 23:01:43
// tak z innej beczki... co wlasciwie znaczy ten "sic!"? :P Ma to cos wspolnego z gramatyka/ortografia? :)
Pierwszy wynik na google...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sic

maxest

  • Gość
# Maj 22, 2008, 23:37:40
Dzieki. Sadzilem ze to jakis skrot wiec przypuszczalem, ze google raczej niewiele mi powie na takie haslo. A tu taka niespodzianka :)

Offline Netrix

  • Redaktor
    • Netrix’s devBlog

# Maj 23, 2008, 01:34:48
A przecież zawsze grafików brakowało :D

Offline Ventor

  • Użytkownik

# Maj 23, 2008, 09:24:40
Tak przeglądałem i zamierzam odpowiedziec na jedno ogłoszenie..nie mniej jednak.....

Owszem szukam pracy - w ogólnym znaczeniu...bylo by bezsensowne gdyz każdy by tak w efekcie skłądał swoje propozycjie..  Myślałem raczej o czyms takim jak

Dział praca
-- Praca oferowana
-- Szukam pracy jako:
  -  modeler 
   - grafik animator  
   - concept art
   - ogólnie grafik
itd..

by każdy "potencjalny" chętny mógł w ciemno zajrzec po odpowiedną osobę do swojego projektu..
Nadal mnie to nie przekonuje. Każdy mógłby dać tam swoje ogłoszenie, które po krótkim czasie robiłoby się nieaktualne i byłby bałagan. Żaden pracodawca nie zgłosiłby się nigdy do nikogo - tego jestem na 100% pewny. Prawdopodobnie zgłaszaliby się ludzie z projektów amatorskich, ale do tego jest stosowny dział, tam te projekty się reklamują, grafik może sobie je przejżeć i sam wybrać gdzie warto się pchać a gdzie nie. Większość takich projektów niestety upada i powstają nowe, często nieprzemyślane, niedopracowane i robione zbyt spontanicznie. Chciałbyś dostawać tygodniowo kilka ofert współpracy przy amatorskich projektach, które nie mają szans przetrwania? Poza tym użytkownicy forum zakładający tematy "napiszcie mi grę" zaspamowaliby cały dział.

Powiecmy że obecnie staram się opanowac VBS-2  http://virtualbattlespace.vbs2.com/ dla celów czysto rozrywkowych (  znawczy tytułów Operation Flashpoin i Armed Assault  będą wiedziec o co chodzi..)   Wiem jedno , każdy silnik wygląda inaczej, każda gra nawet ta stworzona na takim samym silniku pracuje inaczej więc tak naprawde ciężko wybrac do nauki cos co będzie "przyszłosciowe" i co jakkolwiek pokaże umiejętnosci ...patrzac z reszta na to jak szybko wydawane są obecnie kolejne tytuły gier...   Swego czasu uczylem sie namiętnie Edycji Medal of Honor .. i co... gra przeminęła tak szybko jak sie pojawiła.. i teraz uważam że straciłem sporo czasu ... Mając podstawy w modelowaniu w kilku największych pakietach do grafiki 3d.. nie muszę się bac o to że nie zrozumiem edycji nowego silnika...   a tak nawiasem mówiąc jaką mam gwarancje ze zabierajac sie za nauke powiecmy Crysisa ktokolwiek mnie akurat do tej gry zatrudni... a osobiscie jakos nie mam czasu na nauke kolejnego programu po to tylko by komus udowodnic ze umiem wymodelowac przedmiot czy budynek ....
Żaden szanujący się pracodawca nie będzie zmuszał Cię w czym masz robić obiekty. Są przecież konwertery, a jeżeli nie ma to są programiści którzy je napiszą. Jeżeli znasz 3DSMax i Mayę, to raczej nie musisz się martwić.

A przecież zawsze grafików brakowało :D
Brakowało w kiepskich, amatorskich projektach, bo do takich zgłaszają się kiepscy graficy, którzy chcą się uczyć, a często programista potrafi więcej zrobić niż właśnie taki grafik. Dobry grafik szuka komercyjnych projektów, żeby zacząć zarabiać robiąc to co lubi, albo ambitnych, niekomercyjnych, na wysokim poziomie, żeby mógł później się pochwalić w CV. Normalna kolej rzeczy, z programistami jest tak samo, tylko że Warsztat zawsze był bardziej ukierunkowany w stronę programistów niż pozostałych twórców gier i stąd ich nadmiar a niedobór pozostałych.

Jeżeli warsztat miałby się rozbudowywać w kierunku pozostałych twórców gier to potrzeba zupełnie nowych działów na forum związanych z grafiką 2d, 3d i dźwiękiem, na głównej stronie warsztatu artykuły, przykładowe prace itp. Problem w tym, że wiąże się z tym dużo pracy i pewnie nie ma kto tego zrobić.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2008, 09:50:03 wysłana przez Ventor »