Autor Wątek: Narzedzie do Modow?  (Przeczytany 1949 razy)

Offline qPiotreKp

  • Użytkownik

# Maj 21, 2008, 23:12:31
Witam jestem nowy na tym forum.
Chcialbym sie dowiedziec czy jest takie cos w 3d.
Krotka gierka z narzedziami do modingu.
tzn Fizyka i wszystko jest inne napisane a my mozemy napisac misje,dodawac nowe opcje,grafe zmieniac :D
Jezeli jest to prosilbym skad mozna pobrac albo kupic ;)
A jezeli nie ma to trudno jest takie cos zrobic :D?
Prosze mnie nie wysmiewac ^^.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline s0d

  • Użytkownik

# Maj 21, 2008, 23:24:51
Nie ma uniwersalnego programu do robienia modów do gier. Były udostępnione takie edytory do różnych gier np. half life 2.
Zrobić edytor do cudzej gry? nie wiem czy jest to możliwe jeżeli nie ma się źródeł do gry których na pewno nie dostaniesz ;)

Offline qPiotreKp

  • Użytkownik

# Maj 21, 2008, 23:27:41
Nie o to chodzi, ze do cudzej gry :D
Chodzi mi o to ze np. robisz gre (fizike,kolizje itp) udaje ci sie po paru miesiacach.
Dodajesz skrypty robisz krotka mapke .Na koniec robisz do tej gry narzedzia(map editor.script editor,sound editor,graphic editor itp..)
i Edytujesz..
Dlugo sie takie cos robi i trudno?

TEotW

  • Gość
# Maj 21, 2008, 23:54:04
Wyjaśnie Ci to o co pytasz:

Najpierw robisz gre (fizyka, mechanika etc) + dodajesz do niej tool'e (map edytor etc).
Więc raczej szybko tego nie zrobisz ;) No chyba, że chcesz zrobić "Mario" i do tego zrobić różne edytory.

Czyli pytasz o to czy skończenie gry i napisanie do nich Edytorów nie jest trudne i czy szybko? Więc odpowiedź na obydwa pytania brzmi: nie.
Jeżeli umiesz programować i zamierzasz napisać rozbudowanego cRPG + później Toole to zajmie Ci jakieś 5 lat ;)

Offline Kosai_

  • Użytkownik
    • devlog

# Maj 22, 2008, 00:04:48
chodzi ci o taką "podstawę" gry? coś w takim stylu?: http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=129
ofc to TYLKO przykład

Offline Netrix

  • Redaktor
    • Netrix’s devBlog

# Maj 22, 2008, 02:29:28
Tak, mój RPGCore, to faktycznie miała być podstawka pod gry, wyszło jak wyszło, brakuje dużo rzeczy, a rozwijać mi się nie chce. Kodu nie dam, bo oczywiście tragedia :).

Ostatecznie można użyć różnego typu Gamemakerów, chyba się będą nadawać.

Offline raver

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa.

# Maj 22, 2008, 16:08:51

Offline qPiotreKp

  • Użytkownik

# Maj 22, 2008, 18:42:13
@TEotW
Tak,chodzi mi o takie mario w 3d cos takiego :D
i do tego potem dodawac rozne opcje mapki itp;]

TEotW

  • Gość
# Maj 22, 2008, 19:42:49
Jeżeli umiesz na poziomie średnim c++ ściągnij sobie Irrlicht'a*, a następnie napisz w nim tego mario. Później w czystym C++ możesz napisać do niego narzędzia. Myślę, że razem by to zajeło jakieś 5 miesięcy, albo i krócej :D

* - Nie koniecznie Irrlicht, ale jeżeli nie miałeś dużej styczności z 3D to on jest w sam raz.