Autor Wątek: Medium dla opowieści  (Przeczytany 4028 razy)

Offline kedan

  • Użytkownik

# Maj 20, 2008, 14:14:19
Ja bym się skłaniał ku c). Coś w stylu FFVII. Postacie moga być lowpoly, prerenderowane krajobrazy, proste kolizje, tylko system walki trzeba przemyśleć (turowy, nie-turowy)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Maj 20, 2008, 14:18:45
ja bym widział coś w stylu DEMISE
taki adom z grafiką

Offline civis

  • Użytkownik

# Maj 20, 2008, 20:23:02
a gdyby cos w stylu paragrafowki, tyle ze do niej jakies animacje (najlepiej 3D) przyklad:
gracz wybiera odpowiedz C, i pokazuje sie okienko gdzie widzi ze jakis tam hipek wychodzi przez drzwi, kolejny wybor, podchodzi do lawki etc.

problemem mogloby byc wlasnie samo to, ze trzeba robic w 3d, by jakos to wygladalo. chociaz mozna tez zrobic takie niby RPG, w ktorym glownym zadaniem byloby chodzenie do roznych NPC, i sluchanie ich dialogow(mono raczej :P)i opowiesci. i wtedy "tylko" grafika jak diablo II i giera moglaby byc grywalna ;). wlasciwie jesli nie byloby roznic w ubiorze postaci i zmiennych zbroji, mieczy itp, to zrobienie takiego rendera nie byloby duzym klopotem.

ostatnim wyjsciem jest napisanie ksiazeczki, prostego rogalika(roguelike), czy tam przygodowki, ktora by sie odnosila do ksiazki. np spotykasz smoka, i napis #$2134, szukasz tego w ksiazeczce, i czytasz "to starodawny smok.... uzyj zaklecia lodowego podmuchu..."
to byloby bardzo dobre, i dlugie godziny na ggranie przy czyms takim.

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Maj 21, 2008, 17:56:06
Szczerze mówiąc nie widzę tego; Jak na razie concept. Nie ma on nic wspólnego z finalną fabułą, po prostu obrazuje ideę połączenia paragrafówki z grafiką (a nawet animacjami :) ):


Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Maj 21, 2008, 18:31:11
Jestem za. Już mam ochotę zagrać - co rzadko mi się ostatnio zdarza. Mam nadzieję, że wyborów/opcji dialogowych będzie dużo (w tej chwili bez scrollowania to tam się ze cztery mieszczą i to jednolinijkowe). Jeśli grałeś chociażby w Planescape inteligentną postacią (od tego zależała ilość i jakość opcji dialogowych), to wiesz o czym mówię.

Offline civis

  • Użytkownik

# Maj 21, 2008, 19:31:56
tez nie najgorszy pomysl, zycze szybkiego rozwoju gry.

staraj sie nie laczyc angielskiego z polskim, chociazby Um. zamiast skill
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2008, 19:37:50 wysłana przez ciVis »

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Maj 21, 2008, 19:33:09
Dzemeuksis ->
Szczerze mówiąc to tylko koncept, finalnie myślałem o czymś w większej rozdzielczości :) Z pewnością się tam dużo więcej tekstu zmieści :)

Offline Elwis

  • Użytkownik

# Maj 22, 2008, 16:04:29
Proszę, tylko nie C++ :)
RPGMaker jest fajny, ale to chyba dosyć ogranicza autora ;p
Kierowałbym się w stronę gry opartej na tekście i ewentualnie obrazkach, najlepiej z jakimiś udogodnieniami. Co do tego, chodziło mi kiedyś po głowie, żeby zrobić grę tekstową z obsługą przybliżoną do rozmów w Morrowindzie, aczkolwiek bardziej rozbudowaną - słowa klucze + akcje które można wywołać z pop-up menu gdy klikamy na nich.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 22, 2008, 23:36:48
Pod warunkiem że nie ma się graczy alergicznie reagujących na słowo "storytelling" ;)
Jeśli ma się graczy jakkolwiek reagujących na to słowo, a nie fanów liczenia hapeków i stwierdzeń typu "odcięta głowa goblina odtacza się po ziemi k6 metrów", to już chyba nie ma na co narzekać ;]

Moje zdanie: Proponuję rozpisać scenariusz RPG. Nie żaden podręcznik, nie system RPG - po prostu scenariusz, rozumiany jako wnikliwy opis fabuły + luźny opis "jak to poprowadzić, by było fajnie". Nie rozumiem podejścia, że do RPG potrzeba systemu... Najlepsze (w sensie: najbardziej klimatyczne) sesje, w których brałem udział, nie były na żadnym systemie, w paru przypadkach nawet bez kości czy papieru.

Offline Grabarz

  • Użytkownik

# Maj 23, 2008, 00:33:57
Ja już od jakichś dwóch lat( projekt życia;) robię mojego suda, właściwie to połączenie przygodówki i suda. Kto grał w mudy ten wie, że po pewnym czasie można poczuć prawdziwy klimat opisów, który ciężko jest zastąpić czymkolwiek innym. Jest tak dlatego, że trzeba sobie wszystko wyobrazić i to właśnie zbliża sudy do RPG. Oczywiście dobrze dobrany obrazek może jakość doświadczeń polepszyć, jednak nie powinno być tam, żadnej dokładności a tylko pewne, nakierowanie wyobraźni gracza. Na przykład wchodząc do lasu, albo kiedy widzimy "stary, wyglądający na opuszczony dom", dajemy jakieś klimatyczne zdjęcie. Takie minimum wystarczy do zbudowania klimatu. Ideałem wprowadzania poleceń byłoby jeszcze coś na wzór "inglish" (google: "inglish hobbit -english"), z dodatkiem możliwości wyboru czynności domyślnych. Można też użyć 6 komend (użyj, użyj z..., patrz i patrz na..., mów, mów do...) i aliasów do nich, co daje małym kosztem duże możliwości. A co do systemu, to ograniczyć się do minimum, które jednak jest bo każdy lubi zdobyć kolejny poziom lub lepszy sprzęt;) Przynajmniej takie jest moje zdanie...

Jeszcze rzucę tylko SCREEN do jakiejś wczesnej wersji mojego suda, żeby zobrazować o co mi chodzi.