Autor Wątek: Uczyć się graficznego API czy nie?  (Przeczytany 5230 razy)

Offline Nazgob

  • Użytkownik

# Marzec 31, 2006, 14:43:00
Mnie pociaga przede wszystkim zdobywanie wiedzy na temat programowania  , szczególnie pod kątem pisania gier. Decydujac się na wykorzystanie gotowyh silników
- tracisz czas na naukę jakiegoś gównianego interfejsu, który nie do końca ci odpowiada
- z drugiej strony jesteś znacznie bliżej osiagniecia celu( gry )
- czy jednak napisanie gry to cel , mnie kreci bardziej samo pisanie
- przecież i tak nic nie zarobisz na tym
- napisanie nawet prościutkiego silnika daje więcej  satysfakcji niż  napisanie gry, przecież nie będziesz w to grał, lepszy jest doom3 , a inni też to oleją
- czy wiesz co to jest UML, wzorce projektowe , polimorfizm , wycieki pamięci , testowanie kodu ,tracing kodu,
optymalizacja i wiele innych
- piszac własny silnik trzeba się bedzie to dobrze poznać co znacznie poprawi twój skill programistyczny
- jest masa dobrych  książek traktujacych o programowaniu gier( pdf  - wszystkie po angielsku ) , przy okazji poprawisz swój english
- api directx9 jest potężne( zrobi za ciebie wszystko oprócz modelowania i dzielenia  przestrzennego ) ,  poręczne( bo obiektowe ) , ma bardzo dobry interfejs i jest ciągle ulepszane.

- trzeba w to włozyć na początku sporo pracy ,  ale już napisanie drugiego  silnika  bedzie wiele prostrze,
poznanie kolejnej wersji  api zajmnie parę dni
- ucz się  tylko jednego api i tylko na nim opieraj  swój silnik
- nie staraj  się  na początku pisać interfejsu  niezależnego od  api , stracisz za wiele  czasu
Mieszasz rzeczy. Setki koderow zna angielski i wie co to sa wzorce projektowe nie mowiac juz o  polimorfizmie itp -> a nie pisze silnikow. Ksiazek jest duzo ale wlasnie do kodowania gier. O projektowaniu silnikow jest chyba jednak mniej. Co do tekstu "przecierz i tak nie zarobisz na tym" -> poczytaj topiki o kasie. Mozna zarobic na tym. Pisanie silnika oczywiscie moze przyniesc wiele satysfakcji itp ale krytykowanie userow gotowych silnikow jest IMO bez sensu.

PS. Zapodaj link do swojego silnika -> napewno masz szerokie doswiadczenia w tym temacie skoro snujesz takie opinie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kawior

  • Użytkownik

# Marzec 31, 2006, 20:22:46
Nagob nie naskakuj tak na niego.(na pawelada, czy jak to sie odmienia) Ja także uważam że programista winien programować a nie korzystać z gotowych konstrukcji. Od tego są inni ludzie.......
Programowanie to rozwiązywanie problemów matematycznych i fizycznych.
Więc człowieka który chce korzystać z gotowego silnika powinno się raczej nazwać projektantem gry...
Z drugiej strony to chyba jest awans społeczny bo w dzisiejszych czasach programista to poprostu robol  :P

Poza tym z tego co mi wiadomo(co zasłyszałem na wasztacie) pisanie silnika to frajda.
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2006, 20:25:24 wysłana przez Kawior »

Offline Nazgob

  • Użytkownik

# Marzec 31, 2006, 21:11:16
Nagob nie naskakuj tak na niego.(na pawelada, czy jak to sie odmienia) Ja także uważam że programista winien programować a nie korzystać z gotowych konstrukcji. Od tego są inni ludzie.......
Programowanie to rozwiązywanie problemów matematycznych i fizycznych.
Więc człowieka który chce korzystać z gotowego silnika powinno się raczej nazwać projektantem gry...
Z drugiej strony to chyba jest awans społeczny bo w dzisiejszych czasach programista to poprostu robol  :P

Poza tym z tego co mi wiadomo(co zasłyszałem na wasztacie) pisanie silnika to frajda.

Nie mowie, ze to nie jest frajda! Jedni pisza silniki, inni gry. Twierdzenie, ze ludzie ktorzy pisza gry nie sa programistami bo korzystaja z gotowych silnikow jest zle. Sa programistami tak samo jak koderzy silnikow. Zwykle nie pisze sie swojego GUI tylko bierze gotowe. Pisales kiedys baze danych swoja czy uzywasz gotowych? Silnik to taka kategoria jak baza czy GUI -> tyle, ze duzo trudniejsza.

Offline dx0ne

  • Użytkownik
    • Pierdoły od dx0ne'a

# Marzec 31, 2006, 21:28:24
Ja także uważam że programista winien programować a nie korzystać z gotowych konstrukcji. Od tego są inni ludzie.......

Rozumiem że piszesz tylko w shellcode, jakiś asm?
Cieśla z drzewa produkuje krzesło. Może wystrugać je nożem, może również użyć dłut pilników piłek. Grunt żeby po zadanym czasie było na czym "cztery litery" posadzić.

Programowanie to rozwiązywanie problemów matematycznych i fizycznych.

To raczej jego cześć. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie że względnie mała.

Więc człowieka który chce korzystać z gotowego silnika powinno się raczej nazwać projektantem gry...

Nie wiem z jakimi silnikami miałeś do czynienia ale osobiście nie spotkałem takiego w stylu Game.DoNew(GT_RPG, SUPER_GAMEPLAY | COOL_MUSIC | GOOD_GRAPHIC);
To samo tyczy się aplikacji: można wszystko pisać od zera, można skorzystać z jakichś gotowych elementów. W obu przypadkach program sam sie nie napisze - różnica: czas tworzenia aplikacji.

Offline Kawior

  • Użytkownik

# Marzec 31, 2006, 21:40:47
cieśla może też kupić krzesło w sklepie tylko kto wtedy je zrobi?
Im język niższego poziomu tym programista wyższego...

st3tc

  • Gość
# Marzec 31, 2006, 21:47:10
facet napisal wyraznie ze on che robic gry. Natomiast wprowadzacie kompletny zament z tymi silnikami. Po co ?. Silnikomania to najlepsza droga do utkniecia i nie zrobienia ZADNEJ gry - to taka niekonczaca sie opowiesc :). Pomijam juz fakt, ze robi sie offtopick.
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2006, 23:01:57 wysłana przez st3tc »

Offline Nazgob

  • Użytkownik

# Marzec 31, 2006, 23:04:17
cieśla może też kupić krzesło w sklepie tylko kto wtedy je zrobi?
Im język niższego poziomu tym programista wyższego...

Powodzenia w kodzeniu w asmie. Ja zostane przy C++ i o zgrozo czasem napisze cos w C#. Python to juz bedzie totalna katastrofa. Juz nic nie mam do dodania w dyskusji.

PS. Kiedys sobie obiecalem, ze bede pisal tylko na tematy techniczne, musze do tego wrocic :)