Autor Wątek: Tworzenie grafiki 2d.  (Przeczytany 3195 razy)

Offline Morowis

  • Użytkownik

# Maj 09, 2008, 22:11:32
Witam!

Mam nadzieję że temat umieściłem w dobrym miejscu.
Dobra przejdźmy do sedna sprawy.
Mam pewien problem i stąd kieruje moje pytanie do was.

Jak tworzycie grafikę 2d?


Marzy mi się stworzyć grę a'la Mario (dziwne co nie), ale nie wiem jak zrobić do niej grafikę.
Czy jest jakiś specjalny program do tworzenia podłoża, postaci, tła itp. ?
Czy może mam się pobawić w Photoshopie, Gimpie w ostateczności w Paincie.
Chodź nie za bardzo to widzę.

Znalazłem taki program Tile Studio i w nim coś próbowałem zrobić,
lecz skutki mojej pracy to tylko trawa (od góry a chcę zrobić to od boku).

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
Morowis
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2008, 22:13:09 wysłana przez Morowis »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Konon

  • Użytkownik

# Maj 09, 2008, 22:19:26
Możesz ją stworzyć w każdym z programów, które wymieniłeś, w Paincie również.  ;) A ja osobiście korzystam z Gimpa.

Offline Ciunkos

  • Użytkownik
    • Black Sheep

# Maj 09, 2008, 22:28:01
Do takich gier jak Mario odradzałbym Photoshopy i Gimpy bo nie masz tam, aż tak dokładnej władzy nad pikselem. Paint wystarczy i jest prosty jak drut - za to go cenie ;)

nexor

  • Gość
# Maj 09, 2008, 22:31:50
Do takich gier jak Mario odradzałbym Photoshopy i Gimpy bo nie masz tam, aż tak dokładnej władzy nad pikselem. Paint wystarczy i jest prosty jak drut - za to go cenie ;)
Nom tylko painta mi brakuje w GNU/Linux'e A do Mario to jest idealne ba ! w paincie da się robić piękne rzeczy.

Offline Morowis

  • Użytkownik

# Maj 09, 2008, 22:41:26
A dacie mi jakiś tutorial ;p
Ja nie za bardzo w temacie siedzę.
 

Offline Kosai_

  • Użytkownik
    • devlog

# Maj 09, 2008, 23:05:09
ogólnie to ustalasz z programistą rozmiary obrazków, w tym przypadku ze sobą ;) na przykład zrób mario o wielkości 100x100 pikseli.
w programie jeszcze będzie potrzebny kanał alfa. większość podstawowych bibliotek 2D, na przykład allegro, kanał alfa oznacza kolorem R=255 G=0 B=255, czyli taki jaskrawy różowy. W tych miejscach będzie widać tło.

Offline Konon

  • Użytkownik

# Maj 09, 2008, 23:08:08
Do programów graficznych to chyba wystarczy wyobraźnia i praktyka.  :D
A jeśli w ogóle nie siedzisz w temacie to polecam Megatutorial http://www.warsztat.gd/tutorials.php?x=category&id=18  ;)

@up: Chyba chodziło Ci o kolor kluczowy, a nie o kanał alfa, choć może sie mylę.  :)

Offline civis

  • Użytkownik

# Maj 10, 2008, 00:02:39
Gimp... wg mnie do większych niż 64x64, bo przy mniejszych się nie opłaca.
Paint... wiadomo, intuicyjna obsługa, bardzo szybko idzie coś stworzyć, IDEAŁ na pixelart'y.

A tak to wyobraźnia, trochę czasu i paint wystarcza do zrobienia ciekawych grafik. Jak już chcesz koniecznie tutoriali to poszukaj odnośnie pixelart, bo tego jest ostatnio dużo.

Offline Koko

  • Użytkownik

# Maj 10, 2008, 00:13:23
Wg. mnie lepszy od painta jest wbudowany edytor MMF1/2 lub nawet GMowski edytorek :P

nexor

  • Gość
# Maj 10, 2008, 03:08:08
A programować umiesz?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 10, 2008, 03:36:40
Cytuj
Do takich gier jak Mario odradzałbym Photoshopy i Gimpy bo nie masz tam, aż tak dokładnej władzy nad pikselem.
Gimp się bez większych problemów nadaje, wystarczy ustawić pędzel 1x1 i zapoznać się ze skrótami klawiszowymi (alternatywnie przygotować własną paletę i trzymać okno palety pod ręką). Z Photoshopem pewnie też nie będzie gorzej. :)

Cytuj
Paint... wiadomo, intuicyjna obsługa, bardzo szybko idzie coś stworzyć, IDEAŁ na pixelart'y.
Paint jest moim zdaniem nieco zbyt banalny i nie wiesz co tracisz nie używając porządnych programów graficznych (np. warstwy mogą się bardzo przydać przy animacjach). :)

Offline Morowis

  • Użytkownik

# Maj 10, 2008, 10:52:41
Nexor uczę się. A tak to wielkie dzięki za te wszystkie odpowiedzi.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Maj 10, 2008, 11:07:47
W GIMP-ie wcale nie ma problemów z kontrolą nad każdym jednym pikselem - wystarczy umieć dobrze go używać :) Za to Paint nie obsługuje przezroczystości :P

Offline Mattrick

  • Użytkownik

# Maj 10, 2008, 13:19:32
W Photoshopie również - masz ołówek, zaznaczanie + podstawowe figury (linia, kwadrat, elipsa, wielokąt i user shape). Wystarczy tylko (w figurach) wybrać tryb 'fill pixels' zamiast 'shape layers' i odznaczyć anti-aliasing. : )

Offline kamykadze

  • Użytkownik

# Maj 10, 2008, 13:23:47
Jeśli chodzi o tutorial do painta, to polecam :

http://www.youtube.com/watch?v=uk2sPl_Z7ZU