Autor Wątek: Chora gra  (Przeczytany 7583 razy)

Offline Oester

  • Użytkownik

# Maj 02, 2008, 11:28:59
Ciekawym pomysłem byłoby również stworzenie gry, gdzie względnie normalny gościu, mający rodzinę, dzieci, pracę itd. zasypia i budzi się w psychodelicznym świecie, gdzie na wierzch wychodzą wszystkie jego paranoje i urojenia, a problem jest tu, że nie potrafi się obudzić  :o Zadaniem gracza byłoby wydostanie się ze snu, gdzie z każdym momentem 'gościowi' zaczyna coraz bardziej odbijać i coraz bardziej zaciera mu się różnica pomiędzy rzeczywistością, a snem.

Jakkolwiek, poruszyłeś bardzo ciekawy tematy  :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Karczas

  • Użytkownik
    • DevBlog

# Maj 02, 2008, 11:40:56
Zależy od wykonania oczywiście ;) Ogólnie pomysł fajny - sam lubię psychodeliczne klimaty. Proponowałbym się kierować (przy kodowaniu, ale to długa droga:)) efektami z gry American McGees Alice - czy jakoś tak.
A już kiedyś grałem w demko gry o zbliżonym klimacie. Akcja toczyła się w szpitalu psychiatrycznym, a sama gra nazywała się chyba Sanitarium.

Offline Gecio

  • Użytkownik

# Maj 02, 2008, 12:31:59
Coś kiedyś czytałem o grze "Sanitarium" w której po wypadku przechodzimy do.. no niewiadomo gdzie, gdzieniegdzie pojawiające się wspomnienia (prawdziwe czy wymyślone?), plemię Asteków, Obcy - dziwne połączenie. Sam nie grałem w tą grę, ale wydaje się ciekawa.

@edit - up
Nie zauważyłem twojego posta i tego, że wymieniłeś tą grę. I to nie jest koniecznie szpital...

Offline klosio.neostr...

  • Użytkownik
    • Moje Stare Gierki

# Maj 11, 2008, 01:19:53
Jak to czytam, to przychodza mi do glowy filmy: Oko i Matrix: Rewolucje.
Pamietacie, jak w (chyba) trzeciej czesci Matrixa Neo stracil wzrok i widzial poprzez jakas swoja moc, ale tylko rzeczy o jednej, okreslonej wlasciwosci? Ciekawe, ze w Oku dziewczyna, ktorej przeszczepiono po latach slepoty zrenice anonimowej dawczyni zaczela widziec duchy i nie od razu zorientowala sie, ze cos jest nie tak. Brrr... Efekt tego szoku na poczatku moglby byc dla gracza niesamowity, gdyby udalo sie go wcielic w podobna postac. Ogladalem i wiem :)
A gdyby polaczyc te idee?
Na poczatku widzimy wszystko rozmyte, widzimy jakichs ludzi, z kims gadamy, a tak naprawde czesc postaci, na ktore patrzymy nieostrymi oczami to trupy/potwory (motyw z Oka), ktore czaja sie zeby zamordowac naszych rozmowcow, ktorzy nas oszukuja, ze jestesmy normalnym czlowiekiem, bo tak naprawde jestesmy wybrancem (motyw z Matrixa), ktory potrafi zrobic cos, zeby tych potworow sie pozbyc. A gdy zasypiamy, rozgrywa sie na pozor kontynuacja naszego zycia (nie jest jasne, kiedy tak naprawde zasypiamy) i to ten sen na poczatku wyglada na wlasciwe zycie, bo zapewnia poczucie bezpieczenstwa wynikajace z tego, ze rzeczy sie wyjasniaja. Pozniej dopiero okazuje sie (gra daje graczowi wskazowki do odroznienia snu i jawy), ze to ta potworna rzeczywistosc jest ta "rzeczywista" rzeczywistoscia i pojawiaja sie coraz trudniejsze problemy zwiazane z pokonaniem tych potworow, juz tym razem o bardziej ostrych rysach.
Tak naprawde to ten sen okazuje sie wymyslem potworow, ktore chca nas zwiesc i zachecic do dzialan majacych na celu oddalenie sie od tych bardziej "opiekunczych" i wszechwiedzacych ludzi, ktorzy chca nas chronic.
A na koncu oczywiscie okazuje sie, ze to te potwory maja dobre intencje, tylko wczesniej nie mogly nam o tym powiedziec, bo moga sie komunikowac z graczem tylko przez sen, i to w ograniczonym zakresie. Nawiasem mowiac, gdy to sie okazuje, zdazymy juz zaprzyjaznic sie z kilkoma ludzmi.
Przypuszczam, ze nie zupelnie o takie cos autorowi watku chodzilo :)

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Maj 11, 2008, 01:57:22
Efekt tego szoku na poczatku moglby byc dla gracza niesamowity, gdyby udalo sie go wcielic w podobna postac. Ogladalem i wiem :)
Nie obrażcie się ale wszystkie te pomysły są delikatnie mówiąc... z czapy. Wiele razy słyszałem tego rodzaju pomysły, niestety od osób które były często szefami (im wyżej w hierarchi tym pomysł bardziej "z czapy" :) i które koniecznie chciały tego rodzaju rzeczy w grach.

Historie w grach rządzą się zupełnie innymi prawami niż te w filmach albo te w książkach. W książce można napisać "bohater idzie przez las i rozmyśla nad sensem życia gdy nagle z przerażeniem spostrzega drewniany sandał dziadka". Dość łatwo sobie to wyobrazić gdy się czyta książkę. Gdy się robi film już ciężej jest pokazać "bohatera który rozmyśla nad sensem życia" chyba że zrobi dziwne oczy ;) A w grze nie uda się pokazać ani "bohatera który rozmyśla nad sensem życia" ani tego że "nagle z przerażeniem spostrzega sandał dziadka" :)

Można zrobić ciekawą grę z banalnym pomysłem "Koleś ratuje dziewczynę" (patrz Super Mario Bros) ale nie da się zrobić gry o "Rozterkach dziewczyny ze sztucznym okiem".

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Maj 11, 2008, 10:47:13
wszystkie te pomysły są delikatnie mówiąc... z czapy.
Może trochę. Jednak przynajmniej niektóre z nich zostały z powodzeniem użyte w wielu grach. Poza tym już w pierwszym poście wątku zaznaczono, że nie są to pomysły, na których można by oprzeć cały gameplay.

nie da się zrobić gry o "Rozterkach dziewczyny ze sztucznym okiem".
Nie tyle nie da się, co jest bardzo trudno. Psychodeliczne pomysły to bardzo grząski grunt, w którym łatwo utknąć. Trudność tkwi w tym jak zrobić, żeby użyty patent bawił (zamiast frustrować) również graczy, a nie tylko autorów gry.

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Maj 19, 2008, 17:43:42
Bardzo mi się podobał poziom w amatorskim Longing Ribbon. Sama gra jest napisana w RPG Makerze 2000 i jest to survival - horror, ale w jednym levelu bohaterce odbiło, znalazła się w lesie, wszystkie drzewa tańczyły, śpiewały Disco, robiły wielkie oczy, wywalały języki w takt chorej muzyki (lojalnie uprzedzam, utwór jest głośny). Cel - uciec z tego świata w 3 minuty, zanim bohaterka zwariuje do reszty. Świetnie wkomponowane w całość :)
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2008, 18:00:11 wysłana przez Korialtrash »

Offline Mertruve

  • Użytkownik

# Maj 19, 2008, 18:13:50
Cytuj
ktorej przeszczepiono po latach slepoty zrenice anonimowej dawczyni
Jak można przeszczepić źrenice XD?

Offline civis

  • Użytkownik

# Maj 19, 2008, 18:29:02
a gdyby główna postać miała schizofrenie, i była uzależniona od opium? celem jest dostanie się do jakiegoś tam leku, bądź zabicie się w określonych okolicznościach, by się tego pozbyć, jako że po śmierci dalej to dręczy. hm?

(zastrzegam sobie że to mój pomysł i niebawem go chcę użyć, dlatego All rights reserved) ;)

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Maj 19, 2008, 19:02:13
Cytuj
ktorej przeszczepiono po latach slepoty zrenice anonimowej dawczyni
Jak można przeszczepić źrenice XD?
A jak mozna odradzac sie i zapisywac swoje zycie w jakims 'pliku stanu gry'? :P

Offline civis

  • Użytkownik

# Maj 19, 2008, 19:20:05
Cytuj
ktorej przeszczepiono po latach slepoty zrenice anonimowej dawczyni
Jak można przeszczepić źrenice XD?
A jak mozna odradzac sie i zapisywac swoje zycie w jakims 'pliku stanu gry'? :P
w sumie dobrze by było... ;)

Offline klosio.neostr...

  • Użytkownik
    • Moje Stare Gierki

# Maj 23, 2008, 01:21:22
Mertruve  Maj 19, 2008, 17:13:50
Cytuj
Cytuj
ktorej przeszczepiono po latach slepoty zrenice anonimowej dawczyni
Jak można przeszczepić źrenice XD?

Przepraszam, rogówki :)

Skoro juz odpowiadam, to odpowiem tez na inna opinie.
@Esidar:
Cytuj
Nie obrażcie się ale wszystkie te pomysły są delikatnie mówiąc... z czapy. Wiele razy słyszałem tego rodzaju pomysły, niestety od osób które były często szefami (im wyżej w hierarchi tym pomysł bardziej "z czapy"  i które koniecznie chciały tego rodzaju rzeczy w grach.
Ja wiem, ze wedlug ciebie pomysl na kazda nastepna gre musi byc zmodyfikowanym klonem, zeby szanowny tworca poczul sie bezpiecznie i zechcial sie zaangazowac, ale ja nie jestem ani wysoko w hierarchi, ani nie jestem zawodowym game-designerem. Po prostu uwazam, ze podana przeze mnie zakrecona i sprawdzona juz w filmach fabula jest dobra, aby uzasadnic wprowadzenie ciekawych efektow graficznych i uniemozliwienie graczowi pewnych interakcji. Te dwie rzeczy, to wlasnie to, co mi przyszlo do glowy, kiedy przeczytalem o "chorobie". To chwilowe chwilowe uniemozliwienie interakcji, jakkolwiek by to nadecie nie brzmialo, to sposob na wprowadzenie troche arytmii do rozgrywki.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2008, 01:33:52 wysłana przez klosio.neostrada.pl »

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Lipiec 10, 2008, 03:01:48
Wlasnie przypomnial mi sie moj stary pomysl. Zaczalem kiedys tworzyc gre rpg tekstowa. Spoko sie zaczynalo. Pomysl byl taki, ze jako bonus ludziom czasem zmienialy sie postacie... na czyjes inne. Ogolnie chaos. Mialo byc duzo tego typu eventow losowych. I ogolnie byly jakies pomysly z Matrixa, ale nie pamietam dokladnie juz. Tak czy owak. Grasz, a tu nagle jakas ekstra wypasiona postac, albo ekstra slaba dla Twojego expa. Na drugi dzien wchodzisz zirytowany ze musisz grac od nowa na koncie a tu wraca Twoja stara postac. W sumie juz nie pamietam co w tym ciekawego mialo byc (zgubliem motyw).

Offline twig

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2008, 21:54:12
Witam!

Chwilowe ograniczenie poczytalności zostało już wielokrotnie wykorzystywane w grach. Przykładem jest Beyond Good & Evil, gdzie w finałowej potyczce zostaje odwrócone sterowanie (kierunki ruchu). Tutaj chodziło tylko o dodanie "smaczku" końcowej potyczce.

W drugiej części Penumbry (Black Plague) w umyśle głównego bohatera miesza Clarence. Nasze alter ego, uciekając przed zainfekowanymi, błądzi po korytarzach, ponieważ Clarence tworzy w jego umyśle iluzje ścian, zamieniając znajomą okolicę w poplątany labirynt. Z powodu sztuczek Clarenca główny bohater zabija również pewną sympatyczną panią doktor... Dochodzą do tego też halucynacje - na widok szarżującego na mnie w schronisku psa niemal nie dostałem zawału serca :] W tej grze motyw choroby psychicznej został świetnie wykorzystany w warstwie tak technicznej, jak i fabularnej. 


maxest

  • Gość
# Lipiec 17, 2008, 23:22:06
Cytuj
Przykładem jest Beyond Good & Evil, gdzie w finałowej potyczce zostaje odwrócone sterowanie (kierunki ruchu).
A mozna bylo zmienic klawiszologie w opcjach? :D