Autor Wątek: GTA IV  (Przeczytany 34894 razy)

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Grudzień 05, 2008, 13:20:06
Serio mówisz? ;D
To samo się dzieje jeśli masz za mało VideoRAMu. zmniejsz rozdzielczość/detale i może będzie ok.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Struś

  • Użytkownik
    • Grupa o charakterze paramilitarnym FIA

# Grudzień 05, 2008, 15:00:11
@misioslaw

Nie bedzie ok, tak GTA wyglada na niektorych kartach (7600 bodajze) :P Optymalizacja gry jest tragiczna, Crysis mi smiga na high a GTA sie boje kupic, jak na gram.pl poczytalem o wydajnosci uzyskanej przez ludzi -.-

Co do crackow, to wyszly juz chyba ze 3, grac sie da. A po multi na piracie to w malo ktora gre sie da pograc, nawet jak nie ma GFWL (tak BTW to na GFWL bez orginalu przez hamachi i tak da sie grac, wiec w gronie kumpli zawsze mozna posmigac. Kolega z pirackim GoW tak ze mna gral, ja mam orginal).

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Grudzień 05, 2008, 15:02:32
Jaka jest optymalizacja to wiem :)
na 8600 GTX udało się wyciagnąć 15FPS

Co do 7600 to ta karta jest nieobsługiwana.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2008, 15:05:08 wysłana przez misioslaw »

Offline Netrix

  • Redaktor
    • Netrix’s devBlog

# Grudzień 05, 2008, 15:40:56
Może poprawmy grę za nich :>.

Offline LizarD

  • Użytkownik

# Grudzień 05, 2008, 16:59:08
Serio mówisz? ;D
To samo się dzieje jeśli masz za mało VideoRAMu. zmniejsz rozdzielczość/detale i może będzie ok.
Zmniejszyłem wszystko do minimum i dalej jest ten problem tylko że w mniejszej skali, kare mam geforce 8500gt na pudełku pisze 256mb a wszedzie wykrywa 512mb. Denerwuje mnie troche ten problem bo u gmpla ma laptopie da sie grac a ma on karte geforce 8400m

Offline Struś

  • Użytkownik
    • Grupa o charakterze paramilitarnym FIA

# Grudzień 05, 2008, 19:23:13
@up

Na gram.pl w temacie o GTA IV PC dali gdzies link do latki, ktora usuwa ten problem, poszukaj

Offline LizarD

  • Użytkownik

# Grudzień 05, 2008, 19:54:53
@up

Na gram.pl w temacie o GTA IV PC dali gdzies link do latki, ktora usuwa ten problem, poszukaj
O to Ci chodzi - http://www.gram.pl/news_8g7eG,23_Latka_do_Grand_Theft_Auto_IV_na_PC_w_drodze.html ? tu jest tylko plik ze spisem błędów i ich znaczenie... chyba nie pogram dopuki ten patch nie wyjdzie

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Grudzień 05, 2008, 20:00:26
Może poprawmy grę za nich :>.
Fajnie by było, jednak modyfikacja jakiegokolwiek pliku powoduje że gra przestaje się uruchamiać. ( Pewno nie chcą więcej Hot Coffe :P )
Jedyne co można modyfikować i podmieniać to pliki z shaderami, jak ktoś umie zdekompilować :)

Tak przy okazji: dwie linijki z pliku visualsettings.dat:

rain.NumberParticles.ps3   4096      
rain.NumberParticles   16284   

ciekawe, prawda?

ps: to jest jeszcze ciekawsze:
rain.UseLitShader   1.00
Nie ma to jak używać floatów jako BOOL :D


« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2008, 20:11:23 wysłana przez misioslaw »

Offline Struś

  • Użytkownik
    • Grupa o charakterze paramilitarnym FIA

# Grudzień 05, 2008, 20:23:56
O to Ci chodzi - http://www.gram.pl/news_8g7eG,23_Latka_do_Grand_Theft_Auto_IV_na_PC_w_drodze.html ? tu jest tylko plik ze spisem błędów i ich znaczenie... chyba nie pogram dopuki ten patch nie wyjdzie

http://www.pcgameshardware.com/aid,669239/News/GTA_4_PC_Several_problems_solved/ masz, znalazlem :P

Offline dragomir

  • fish killer
  • Użytkownik

# Grudzień 05, 2008, 22:17:45
oni to chyba robia specjalnie :( a potem pisza ze rynek gier na PC upada

Offline Struś

  • Użytkownik
    • Grupa o charakterze paramilitarnym FIA

# Grudzień 06, 2008, 12:51:49
http://www.gtaforums.com/index.php?act=ST&f=240&t=380088

Patch niby jest, czeka na akceptacje M$.

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2008, 00:21:28
WTF http://www.pcgameshardware.com/aid,669595/Reviews/GTA_4_PC_CPU_benchmark_review_with_13_processors/?page=2

15 fps na Dual Core 2,4GHz ? I to na GTX280 ?

30fps na Quad Core 3Ghz ?

Ten silnik to jakiś niezły crap. Ewidentnie są CPU bound, ale przecież to sandbox, kilka samochodów na ekranie, kilka postaci... koniec.

Gra którą teraz kończymy osiąga 25-30fps... Jest głównie GPU bound. Gdy prędkość spada do 15fps to wtedy jesteśmy CPU bound. Mamy wtedy na CPU animowanie 30 postaci + liczenie stencil silhouette do nich + liczenie stencil dla wszystkich obiektów wokół (budynki, samochody) wszystko leci na CPU. Do tego czasami dochodzimy do 10tyś DrawPrimitives na scene, bo postacie i samochody są customizowane (każdy z 50-60 obiektów na ekranie, składa się z losowanych  20-30 elementów). Wtedy naprawdę męczymy tym CPU.
Ale my też stosujemy całą masę optymalizacji. Stencil, animacje, occlusion leci na SSE. Rendering na specjalnym wątku leci z Command Buffer'a. Dzięki temu mamy średnio 25-30fps na 8800GT i Dual Core 2,4GHz. Gra wygląda praktycznie jak GTAIV. Ma nawet więcej "życia na osiedlu" bo jest więcej postaci i samochodów (wszystko customowane a nie tylko żółte taksówki i kobiety z siatami zakupów jak w GTAIV).

Nie popisali się, jak na 6mc pracy po premierze konsolowej. Nasza miała premiere na konsole z 1-2mc temu i przynajmniej działa na każdym sprzęcie. Siedzieliśmy sporo nad tym żeby działało i na NVidiach 7x00-8x00-9x00 i na ATI serii X, HD itd. Ale przynajmniej zrobiliśmy :)

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Grudzień 07, 2008, 00:43:16
Tylko że uzycie CPU nie przekracza nigdy 25% na Quad Core
Ta gra wcale nie wykorzystuje możliwości procków wielordzeniowych.

Tak poza tym to niektórzy na forach zaczynają podejrzewać że gra działa na jakimś emulatorze :D

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Grudzień 07, 2008, 01:36:22
Gra którą teraz kończymy osiąga 25-30fps...

Mogę spytać o tytuł ?


maxest

  • Gość
# Grudzień 07, 2008, 14:17:04
Mieli na PS'ie do uzytku 7 rdzeni to teraz byl problem zeby to do PC dostosowac - a ze gwiazdka sie zbliza... :)