Autor Wątek: Game hacking...  (Przeczytany 5829 razy)

Offline Silther

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2006, 14:43:58
Przypomnę, że na starym warsztacie był już założony podobny wątek, ale jako, że stara baza danych "znikła" to pozwolę sobie napisać go jeszcze raz.
Już od dłuższego czasu zastanawiam się w jaki sposób można napisać trainera do gry. Chodzi mi o niewielki programikt, który po uruchomieniu np. ustawia życie gracza na 150 % lub umożliwia przechodzenie przez ściany, krótko - umożliwia zmianę rozgrywki. Wiem, że takich programów powstaje mnóstwo (wystarczy spojrzeć na dowolny bonus 2 w CD-Action'ie). W związku z tym mam dwa pytania:
1. Czy to jest legalne?
2. Jeżeli to jest legalne, to w jaki sposób można tak "wtrącać się do gry" ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2006, 14:51:49
1. To zależy od licencji konkretnej gry
2. Można modyfikować pamięć, gdzie gra przechowuje swoje dane. Można też np. podmieniać skrypty gry.

//edit
Cytuj
CD-Action'ie
Dziwna odmiana  :P
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2006, 14:54:25 wysłana przez Kurak »

Offline Silther

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2006, 14:59:07
A co do modyfikacji pamięci, to może są do tego jakieś funkcje albo jakiś tutek na ten temat? Zmiena skryptów mnie zbytnio nie interesuje, bo trzeba się uczyć języka skryptowego, a gra musia jakiś obsługiwać.

maho

  • Gość
# Marzec 26, 2006, 15:03:50
no Czomolungma co prostsze: Nauka prostego i intuicyjnego skryptu czy może zabawa debuggerkiem

pozdro
spax.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2006, 15:05:55 wysłana przez spax »

Offline rdo

  • Użytkownik
    • techblog?

# Marzec 26, 2006, 15:05:49
dobierqanie się do pamięci to na prawdę trudna sprawa: praktycznie nie da się tego zrobić bez zrozumienia całej gry. Co innego modyfikacja sejwów, plików gry itd. to zdarzało mi się już robić, z różnym (nie zawsze pozytywnym) skutkiem.

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2006, 15:07:40
A co do modyfikacji pamięci, to może są do tego jakieś funkcje albo jakiś tutek na ten temat? Zmiena skryptów mnie zbytnio nie interesuje, bo trzeba się uczyć języka skryptowego, a gra musia jakiś obsługiwać.
Poczytaj (a może spróbuj poczytać :P ) źródełka VC-MP (mutliplayer do GTA: VC), to może czegoś uda Ci się nauczyć :) Ja tam za pisanie takich rzeczy się nie bawię, lepiej własną grę napisać IMO.
Pozdro,
Kurak

Offline Silther

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2006, 15:10:12
spax: zdecydowanie nauka skryptu, ale modyfikacja pamięci jest bardziek hardcorowa :D
rdo:
dobierqanie się do pamięci to na prawdę trudna sprawa: praktycznie nie da się tego zrobić bez zrozumienia całej gry. Co innego modyfikacja sejwów, plików gry itd. to zdarzało mi się już robić, z różnym (nie zawsze pozytywnym) skutkiem.
IMO modyfikacja sejwów nie jest szczególnie wielkim problemem, zwłaszcza, gdy mamy dostęp do źródeł i znamy strukturę sejwów.
Poza tym o co wam chodzi z debuggerkiem, skoro nie zawsze mamy dostęp do źródeł tylko np. do samego exeka?

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2006, 15:15:31
Poza tym o co wam chodzi z debuggerkiem, skoro nie zawsze mamy dostęp do źródeł tylko np. do samego exeka?
visual studio pokazuje kod exe'ka w asmie, jak się mwysypie a nie ma dostępu do źródła (tak zrobił u kumpla jak testowałem jakiś programik bez źródeł)

maho

  • Gość
# Marzec 26, 2006, 15:34:09
hmm moze cos powiem ;)
Mialem kiedys programik ktory nazywal sie Cheat'o'matic lub cos w tym stylu ;D Przeznaczony on byl do wyszukiwania i blokowania pewnych sektorow pamieci. Jego obsluga byla bardzo latwa (podam na przykladzie diablo2 :P) Wpisywalo sie pierwsza ilosc kasy, C'O'M wyszukiwal wszystkie zgodne adresy pamieci, potem zmiana wartosci kasy, znow wyszukiwanie zmienionego i robilo sie to do poki nie znalazl tylko tej jednej wartosci, potem mozna bylo ja modyfikowac bez najmniejszych problemow i zablokowac (oj kasy w diablo mialem full ;D )
Tak samo mozna wykorzystywac to przy zmianie wszystkich wartosci zmiennych (exp w diablo tez sobie powiekszalem ;D )

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Marzec 26, 2006, 16:02:01
1. Czy to jest legalne?

Zależy, co zmieniasz :). Jeśli kod wykonywalny (lub inne pliki wchodzące w skład gry), to najczęściej jest to nielegalne. Natomiast jeśli tylko jakąś wartość w pamięci, to raczej dozwolone (samo granie też jest zmienianiem wartości w pamięci, więc trudno byłoby tu wykreślić jakąś granicę legalności).

Offline Elwis

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2006, 17:08:06
Jeśli chodzi o te z modyfikacją pamięci to podchodzi mi to pod assemblera. Czy jest potrzebny kod źródłowy? chyba nie, trzeba by było na bierząco analizować zmiany w tej pamięci która odpowiada programowi, to raczej wyższa szkoła jazdy jeśli chcesz robić trainery do gier pokroju Morrowinda, ale do takich jak Deluxue Ski Jumping to może ci się uda :D

Offline d0ubl3_j

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2006, 18:50:56
Cytuj
trzeba by było na bierząco analizować zmiany w tej pamięci która odpowiada programowi, to raczej wyższa szkoła jazdy
sa do tego wsypecjalizowane program, ktorych dzialanie juz opisal maho, swoja droga miales w swoim poscie na mysli inzynierie wsteczna?

Offline Elwis

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2006, 20:21:06
Cytuj
trzeba by było na bierząco analizować zmiany w tej pamięci która odpowiada programowi, to raczej wyższa szkoła jazdy
sa do tego wsypecjalizowane program, ktorych dzialanie juz opisal maho, swoja droga miales w swoim poscie na mysli inzynierie wsteczna?
nie wiem jak to się nazywa, możliwe, że inżynieria wsteczna :) A skoro są takie programy, to wystarczy potem tylko napisać program, który wykożysta info zebrane przez ten program :)

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Marzec 26, 2006, 21:44:18
1. Czy to jest legalne?

Zależy, co zmieniasz :). Jeśli kod wykonywalny (lub inne pliki wchodzące w skład gry), to najczęściej jest to nielegalne. Natomiast jeśli tylko jakąś wartość w pamięci, to raczej dozwolone (samo granie też jest zmienianiem wartości w pamięci, więc trudno byłoby tu wykreślić jakąś granicę legalności).
Polskie prawo zezwala na inżynierię wsteczną, ale tylko na własny użytek (a w tym wypadku prawo narodowe jest nad tym co sobie ktoś tam wpisał w licencji). Więc, jeśli nie dajesz tego co tam znajdziesz nikomu to wszystko jest ok :)

Offline ktostamktos

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2006, 16:35:47
Cytuj
Polskie prawo zezwala na inżynierię wsteczną, ale tylko na własny użytek (a w tym wypadku prawo narodowe jest nad tym co sobie ktoś tam wpisał w licencji). Więc, jeśli nie dajesz tego co tam znajdziesz nikomu to wszystko jest ok

Jest  chyba tak,  że możesz na stałe zmienić coś w programie, jeśli jest to dla ciebie niezbędne do kożystania z produktu (mogę się mylić. Jak każdy z resztą :)). Więc zmiana kodu w Diablo po to, by szybciej "nabić expa" chyba pod to nie podpada.