Autor Wątek: 3 Smoki - Pomoc przy tworzeniu...  (Przeczytany 4137 razy)

Offline Tetro

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2008, 15:10:30
Witam

Wiem że jestem tu nowym użytkownikiem, i nie każdy podejdzie do tematu poważnie, jednak prosiłbym o zachowanie powagi tematu.Może przejde do sedna sprawy.

Poszukuje ludzi do stworzenia Gry (pojedynczej lokacji) 3D, Nie wiem jaki silnik byłby najlepszy do tego projektu (przyszłościowo ma to być projekt MMORPG). Poszukuje grafików, skrypterów oraz wszelkiej pomocy. Ambitny projekt który może przynieść nam wiele korzyści oraz wyrazy szacunku. Dodam że nie spotkałem się jeszcze w calym internecie z podobnym pomysłem (a szukałem prawie wszędzie). Jeżeli ktoś jest chętny proszę o kontakt mailowy. Tam także podam więcej informacji.

Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline klosio.neostr...

  • Użytkownik
    • Moje Stare Gierki

# Kwiecień 10, 2008, 15:11:56
A co sam będziesz robił i co sam potrafisz?

Offline Tetro

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2008, 15:14:48
Sam zadbam o strone internetowa, dobra reklame, oraz male premie pieniezne ekipie tworzacej projekt.
Takze o scenariusz, oraz dialogi.Posiadam takze szybki serwer, bez limitow.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2008, 15:17:27 wysłana przez Tetro »

tytus3d

  • Gość
# Kwiecień 10, 2008, 15:16:25
Widzę, że coraz częściej zaczyna się tu mówić o pieniądzach :) Czyżby , przez naszych liderów ;d??

Offline klosio.neostr...

  • Użytkownik
    • Moje Stare Gierki

# Kwiecień 10, 2008, 15:23:23
To chyba podchodzi pod to niesławne "zróbcie mi grę".
Jak zrobisz dobry projekt gry, to może ktoś się zainteresuje, ale jeśli nie masz pojęcia o programowaniu (nie napisałeś, co potrafisz), to mała szansa, żebyś nawet ten projekt napisał. Jeśli nie czytałeś książek o projektowaniu gier, ani nie programowałeś, to nic ci nie wyjdzie, nie mówiąc już o tym, że nikt ci nie uwierzy, dopóki sam tu czegoś gotowego nie przedstawisz. Wiadomo, że każdy ma pomysły, ale bardzo mało ma szanse na realizację.

Offline Tetro

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2008, 15:41:22
To chyba podchodzi pod to niesławne "zróbcie mi grę".

Moze tak to odbierasz, masz prawo, ale bralem udzial w wielu projektach i polowa z nich rozwalila sie wlasnie przez brak koordynatora.

Jak zrobisz dobry projekt gry, to może ktoś się zainteresuje, ale jeśli nie masz pojęcia o programowaniu (nie napisałeś, co potrafisz), to mała szansa, żebyś nawet ten projekt napisał. Jeśli nie czytałeś książek o projektowaniu gier, ani nie programowałeś, to nic ci nie wyjdzie, nie mówiąc już o tym, że nikt ci nie uwierzy, dopóki sam tu czegoś gotowego nie przedstawisz.

Nikt narazie nie zainteresowal sie tak aby napisac do mnie wiadomosc, wiec nie mozesz oceniac czy projekt lub pomysl jest zly.

Wiadomo, że każdy ma pomysły, ale bardzo mało ma szanse na realizację.

Z tym sie zgodze, ale czy twórcy Allegro czy Nasza Klasa itp, mieli pewosci ze pomysł wypali? Nie! dazyli do celu i im sie udalo.

Rozumiem obawy ludzi, ale jak nie sprobojesz to sie nie przekonasz jak smakuje ;)

Offline Kosz85

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2008, 16:02:31
Słowo MMORPG odstrasza ;) Lepszym pomysłem jest powiedzieć gra z trybem multiplayer :P mmorpg to nie jest coś od czego warto zaczynać jeśli nie ma się profesjonalnego studia doświadczonych programistów.

Oryginalny pomysł, którego nie ma w internecie. Jeśli to fabuła, to nawet dobrze, chociaż gra dzięki fabule jakaś szczególna się nie stanie. A jeśli masz pomysł stricte mechaniczny, to radzę skonsultować go z jakimś programistą, czy jest to wykonalne. Spotkałem już tyle genialnych pomysłów (nie koniecznie gamedev), które miały zrewolucjonizować rynek. Najbardziej mi się podobał program do generowania architektury :D Szkoda tylko, że algorytm tego pana dla kompleksu osiedlowego przetwarzałby się dłużej niż świeciło dotąd słońce :P
Z drugiej strony sam mam kilka pomysłów, mniej lub bardziej realnych. Ich szacowany czas wykonania jest jednak przygnębiający, warto się skonsultować z kimś, czy da się ten "pomysł" wykonać w miarę krótkim okresie. Programiści nie związani pensją zwykle nie zagrzewają długo w jednym miejscu, a nikt po kimś poprawiać niczego nie będzie chciał.
Piszesz o pieniądzach, kto i ile na tym zarobi? Jakoś nie wierze, że ma to być darmowy projekt :] No chyba, że w sensie, że ludzie mają go Ci zrobić półdarmo :P Jeśli nie, to jak masz zamiar podzielić udziały z zysków?
Inna sprawa, kto zaprojektuje grę? I nie chodzi mi tylko o lokacje i fabułę. Ale ścisłą architekturę gry i podział na moduły. Zły projekt na początku same problemy później.
Poza tym, przedstaw coś więcej.
Żaden poważny programista nie przyłączy się do Ciebie, jeśli nie potraktujesz go poważnie, a więc i swojej propozycji.

To nie atak tylko punkty do przemyślenia:)
Pozdrawiam :)

PS. Nie porównywałbym allegro, tym bardziej naszej klasy, z mmorpg czy zwykłą grą. Serwis internetowy jest znacznie łatwiej napisać i znacznie krócej. Praktycznie nie musisz znać się na matematyce, używasz wielu powtarzalnych modułów no i nie musisz być wszechstronny. Odpada tworzenie tony grafik, muzyki, itp, itd. A gra zwykle też posiada swoją stronę www. Do tego Nasza klasa nie pisała własnego serwera WWW ;) Pomijam, że jeśli ta gra ma chodzić z prędkością naszej klasy to lepiej od razu sobie darować :P

Offline s0d

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2008, 18:56:04
Napisałeś żę brałeś udział w wielu projektach bardziej i mniej udanych, może podasz jakieś żrdła do tych prac? I tak jak kolega wyżej napisał.. bez jakiejś namiastki Game Design Doc'a będzie trudno...

Offline Tetro

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2008, 20:43:40
Tworzyłem shardy Ultimy, wiem wiem, za chwile zaczna sie posty typu [przeciez tu silnik byl gotowy]. Mozliwe ze byl, ale swiat, mapa oraz skrypty sa inne i stanowczo odbiegaja od orginalu.
http://endore.angrenost.org/site/ jest to druga wersja strony. Poniewaz zmienila sie ekipa i głowni zalozyciele shardu, i pomyslu. Bylem z nimi od poczatku pare ladnych lat. Zajmowalem sie skryptami itp.

Innych linkow nie podam z przyczyn naturlanych, wymarcie projektu itp. Moze to za mało ale liczy sie wytrwałość.

A co do zarobku, nikt nie powiedzial ze to ma byc komercja! Nie chce zarabiac na tym projekcie ani grosza. Poprostu to jest moje marzenie i jestem gotów zapłacic jezeli bedzie trzeba z wlasnej kieszeni.
Daje z siebie wszystko, i chcialbym aby kazdy z chetnych oddal to samo, W miare zdrowego rozsadku, kazdy ma zycie, prace i szkole, oraz wiele innych obowiazkow.

Projekt dotyczy jednej lokacji, ma to byc karczma z pietrem, piwnica, itp, obok studnia i stajnia, wszystko to zagrodzone murem, wiecej nie zdradze... :)

Offline Kosz85

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2008, 08:07:11
Ja tylko powiem, że jest istotna różnica pomiędzy skryptowaniem gotowej gry, a pisaniem jej od podstaw. Tak więc dla mnie nie masz żadnego doświadczenia jeśli chodzi o tworzenie oprogramowania. Światów i ich bajeczek, części mechaniki być może owszem, ale to tylko ta część, którą trzeba oskryptować. Do tego dolicz planowanie architektury systemu, interfejsy klas i skryptów, tworzenie grafik (co zgrać razem tez nie jest proste) i muzyki, planowanie i wykonanie AI, itd, itp.
Każdy kiedyś zaczyna, ale może warto się zastanowić nad mniejszym projektem bez nawiasu z zawartością "przyszłościowo ma to być projekt MMORPG" bo to po prostu się nie uda. Gra albo jest MMORPG, albo nie jest. Nie może być tylko "przyszłościowo MMORPG", bo to nie ma sensu i implikuje zupełnie inną budowę gry. Nie mówiąc o czasie jej tworzenia, który dla mmorpg wydłuża się w nieskończoność ;)

Offline Tetro

  • Użytkownik

# Kwiecień 11, 2008, 08:27:12
Dziekuje za komentarze. Duzo ludzi zglosilo sie do projektu. Nasza praca juz wkrotce zostanie pokazana :) Mam nadzieje ze to was przekona. Widze ze duzo ludzi sceptycznie podchodzi do zycia. >:(

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Kwiecień 23, 2008, 18:46:00
Sam porwałem się kiedyś na MMORPG i muszę ci powiedzieć że to jest zaczynanie od niego to pierwsza moja rada dla każdego... wroga.

MMORPG to jeden z najtrudniejszych, jeżeli nie najtrudniejszy gatunek gry. Wymaga setek potworów wraz z ich modelami i opisami, przemyślanego scenariusza (każdego najdrobniejszego aspektu, postaci, itp), ścieżki dźwiękowej i wielu, wielu innych elementów. Przed tobą bardzo trudne zadanie. Nie jest niemożliwie. Mnie się udało. Ale ilość energii i czasu jaki włożyłem w ten projekt (ponad 4 lata!) jest niewspółmierna do efektów. Zastanów się, czy chcesz w to brnąć. Przyjacielska rada :)

Offline szakal

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2008, 22:35:05
 Nie brnie sam  ;) Mnie też w to wciągnął i parę innych osób. Najbardziej potrzebni są nam programiści i graficy 3d. Więc prosimy o pomoc...
P.S. Ten twój MMORPG ciągle "jest na chodzie"? Jak się nazywa?

tytus3d

  • Gość
# Kwiecień 23, 2008, 22:50:38
A tak z ciekawości chłopaki to kogo już macie pośród tych "kilku osób"? Chodzi mi tu o obsadę pozycji.

Offline szakal

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2008, 23:10:40
- dwóch grafików 3d (w tym mnie),
- grafika 2d (niedługo dwóch),
- programistę PHP/MySQL
- programistę C++/DirectX,
- i Tetro jako scenarzysta i project menager.
Ciągle rekrutujemy, ale jednocześnie pracujemy jest już 3 wersja silnika.