Autor Wątek: Chrome Engine 4  (Przeczytany 6239 razy)

Offline shergar

  • Użytkownik
    • Black Ice Tales

# Kwiecień 08, 2008, 17:30:58
Witam,

Czy ktoś miał może przyjemność lub nieprzyjemność pracować z nową wersją chrome? Interesują mnie "doznania" z pracy na tym engine, jego słabe i mocne strony, etc. Proszę o możliwie obiektywne komentarze ;)

Pozdrawiam,

Majkel.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

hitronic

  • Gość
# Kwiecień 08, 2008, 19:55:00
A to jest darmowy silnik?

Offline Charibo

  • Redaktor

# Kwiecień 08, 2008, 20:45:55
Chrome Engine? Nie ;)

Offline Majtek

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2008, 22:19:25
pewnie jak każdy inny, całość oparta na javie, jak ją lubisz to pracowało się będzie fajnie.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2008, 22:46:15
AFAIR od wersji 3 nie ma juz Javy (ale nie cytujcie mnie).

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Kwiecień 08, 2008, 23:13:54
Od 3.? Myślałem że nawet wcześniej przeszli na c++. Mniejsza. Aktualnie jest na pewno w c++ i zdaje się wspiera DX 10 - tak przynajmniej wynika ze wszystkich prezentacji czy screenów ;)

Offline Zene

  • Użytkownik
    • Zenedith’s dev blog

# Czerwiec 08, 2008, 19:32:22
Ok, zacznijmy od tego, że silnik ten nie jest darmowy ale dzięki Game Developers HATCHERY można się nim "pobawić", oczywiście wersją skompilowaną.
Od wersji 3.5 (Call of Juarez na Xbox360) nie ma zupełnie javy, całość gry jest teraz tworzona w cpp.
Silnik niesamowicie elastyczny (żużel, platformówka, racer'y, fps'y), multiplatforowy (pc dx9, pc dx10, xbox360, ps3), bardzo intuicyjny i funkcjonalny edytor map.
Jeśli chodzi o pracę nad konkretną grą, to trzeba się niestety liczyć w tej chwili z pewnymi wadami:
- silnik ten cały czas "powstaje", więc cały czas się coś zmienia (na lepsze),
- praca na poprzednich wersjach (z java) była znacznie szybsza (kompilacja cpp..) i łatwiejsza (subiektywnie),
- dokumentacja pisana trochę "na szybko".

Masz jakieś konkretne pytania to spróbuję pomóc.

Offline antini

  • Użytkownik

# Czerwiec 09, 2008, 17:50:59
Zene, jak to jest z tym  UI edytorem w ch4 ?, , na pewno to wiesz , , , bo w ch2 szło nieźle, , :)

Offline Zene

  • Użytkownik
    • Zenedith’s dev blog

# Czerwiec 09, 2008, 20:40:07
Z  tool'sami (UiEdytor, CurveEditor) jest chwilowo problem, ponieważ są w fazie przenoszenia na cpp - operują one jednak na niezmienionym systemie skryptów więc są uniwersalne i możliwe do użycia także przy projektach na CE4 (z UiEdytorem jest trochę więcej zabawy ponieważ wykorzystywany jest też xml i trzeba się troszkę pobawić). Co do CE2 to do wszystkiego można się przyzwyczaić :)