Autor Wątek: Rysowanie pojedynczego piksela za pomoca GDI+  (Przeczytany 4192 razy)

Offline s0d

  • Użytkownik

# Kwiecień 05, 2008, 19:33:30
Tak jak w temacie czyli jak mogę narysować jeden piksel używając GDI+... Narysowanie linii i jakiś kształtów to nie problem ale nie widzę funkcji którą mógłbym narysować jeden piksel. Napisałem tutaj posta bo nic konkretnego nie znalazłem w goglarzu.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline revo

  • Użytkownik

# Kwiecień 05, 2008, 19:56:49

Offline kombain

  • Użytkownik

# Kwiecień 05, 2008, 21:30:46
a nie możesz narysować bardzo krótkiej linii? ;-)

Offline s0d

  • Użytkownik

# Kwiecień 05, 2008, 22:06:54
Hehe z linią nie chciało działać, choć gdzieś pisali o jakiś patentach.. Ja użyłem patentu z rysowaniem prostokąta o wymiarach 1x1 i działa jak chciałem ;P.
Od razu wrzucę jak to zrobiłem może inna lama skorzysta ;].
            private Graphics g;
            ...
            imgObrazek.Image = new Bitmap(400, 400);
            g = Graphics.FromImage(imgObrazek.Image);
            Rectangle rPixel = new Rectangle(50,50,1,1);
            g.FillRectangle(Brushes.Black, rPixel);

Offline kombain

  • Użytkownik

# Kwiecień 06, 2008, 12:41:40
Przeszukałem książkę Petzolda i nic nie mówi o rysowaniu punktów, od razu zaczyna od rectangli, więc Twoja metoda jest chyba poprawna :) W końcu prostokąt to punkt plus rozmiar ;-)

Offline s0d

  • Użytkownik

# Kwiecień 06, 2008, 12:53:14
Ja szukałem w Core C# and .NET i nie mogłem znaleźć single pixel i lipa ;P, ale z tym prostokątem działa jak należy i rzeczywiście oddzielna metoda rysująca pojedynczy piksel jest zbędna. Z kolorowaniem punktów używając RGB poszło szybciej ;P

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Kwiecień 30, 2008, 21:07:29
Możesz zrobić bitmapę podczepioną do Graphics i na niej używać SetPixel.

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2008, 22:54:07
Hehe z linią nie chciało działać

Linie nie mają rysowanych ostatnich punktów. Więc trzeba rysować linię o długości conajmniej 2 pkt.