Autor Wątek: Początki  (Przeczytany 3574 razy)

Offline BLoo_R39@rd

  • Użytkownik
    • BLoo_R39@rd's Home Page

# Marzec 21, 2006, 01:44:56
Witam Wszystkich
Jestem początkującym programistą C++ ( choć programowaniem interesuję się od czasu 8-bitowców ) i od pewnego czasu zastanawiam się nad hm.... specjalizacją. No i stanęło na grach komputerowych :))) Przypadkiem trafiłem na ten portal i po tym, co tu przeczytałem widzę, że jeszcze daleka droga przede mną... :))) Baaaaardzo daleka.... Ale grunt to mieć cel w życiu i się nie poddawać. Ale do rzeczy. Na mojej stronce - http://rafaljanicki.fm.interia.pl/projects.html, znajdują się moje pierwsze małe dorobeczki. Wiem, że gry tworzone w trybie tekstowym to przeżytek, ale dopiero zaczynam uczyć się DirectX'a i OpenGL'a, a zanim cokolwiek stworzę używając tych bibliotek, dobrze byłoby na czymś uczyć się samego CePlusPlusa. No i tak sobie wykombinowałem, że będą to programiki dla konsoli, może coś się komuś z tego przyda, nie wiem...

Pozdrawiam wszystkich, swoją droga jestem ciekaw, jaki odzew wywoła mój post ( poza śmiechem zapewne... :)) )

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Nazgob

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2006, 02:38:36
A jaka reakcje ma wywolac? Trzymam za Ciebie kciuki i mam nadzieje, ze nauka bedzie szla gladko. Mam tylko prozbe. Nie wstawiaj wersji 0.01 swojej gry do projektow :)

PS. Estetyczna strona. Bardzo takie lubie.

Offline DarkJarek

  • Użytkownik
    • DarkJarek HomePage

# Marzec 21, 2006, 07:26:24
Cytuj
No i stanęło na grach komputerowych
Jak by nie było jest to najtrudniejszy dział programowania. Ale z takim podejście możesz zajść daleko. Życze powodzenia.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 21, 2006, 13:42:14
Cytuj
Jak by nie było jest to najtrudniejszy dział programowania.
Z tym bym polemizował - w końcu ktoś elektrownie atomowe, samoloty i sprzęt medyczny programuje, chociaż mimo wszystko tworzenie gier do najłatwiejszych rzeczy też nie należy. :)

agent_J

  • Gość
# Marzec 21, 2006, 16:39:44
Powodzenia i sukcesow! :) Smiechu Twoj post u mnie nie wzbudzil. Stronka ciekawa, gierki tez :D

Pozdro

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2006, 16:58:02
Poza śmiechem? Ej no, wszyscy zaczynają tak jak ty - tylko nie wszyscy zaczynają tak 'profesjonalnie' jak ty. Co mam na myśli? Cóż hmm... moja pierwsza gierka (klon niezapomnianego ponga) zawierała jakieś 10% mojego kodu źródłowego. Reszta to był taki chamski Ctrl+C, Ctrl+V że nawet dobrze nie wiedziałem jak to wszysko działa. Każdy zaczyna od czegoś małego. Na prawdę  ;)

agent_J

  • Gość
# Marzec 21, 2006, 18:30:19
Cytuj
Jak by nie było jest to najtrudniejszy dział programowania.
Z tym bym polemizował - w końcu ktoś elektrownie atomowe, samoloty i sprzęt medyczny programuje (..)

Eee tam to też proste jest - tylko pomyłki są bardziej kosztowne ;D

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2006, 18:39:44
moją pierwsża gierką było...kółko krzyżyk. I teżn apoczatku za wiele z tego nie rozumiałem :P

Offline BLoo_R39@rd

  • Użytkownik
    • BLoo_R39@rd's Home Page

# Marzec 21, 2006, 20:06:40
Dzięki za miłe słowa. Obiecuję nie wstawić wersji 0.01 do projektów :)). Fajnie, że trafiłem na to forum. Pozdrawiam, BLoo.

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2006, 20:56:49
Dzięki za miłe słowa. Obiecuję nie wstawić wersji 0.01 do projektów :)). Fajnie, że trafiłem na to forum. Pozdrawiam, BLoo.

Życzę większych projektów
pozdrawiam ;D

Offline Elwis

  • Użytkownik

# Marzec 29, 2006, 21:15:16
Wiem, że gry tworzone w trybie tekstowym to przeżytek, ale dopiero zaczynam uczyć się DirectX'a i OpenGL'a,
Ja nie uwżam że to przeżytek. Jednak coś przyciąga ludzi do MUDów, jak Lac na przykłąd. Ja piszę właśnie SUDa. Z dwóch powodów. Po pierwsze nie mam talentu graficznego, a pozatym od czegoś trzeba zacząć. Po drugie tryb tekstowy, nie musi odrazu od razu oznaczać że to będzie jeden wielki shit w dzisiejszych czasach. Moim zdaniem możesz stworzyć grę tekstową by zająć się ciekawszymi aspektami programowania gier, jak na przykład AI, tu masz większe pole do popisu :). I wreszcie po trzecie nie wszyscy kochają gry z wypasioną grafiką, niektórzy mogą woleć wczuć się czytając to co pisze komputer i pisząc odpowiedzi, To również może być pasjonujące :) Ponadto czasami dobrze zrobić coś na przekór większości, ja naprzykład kodzę w assemblerze :) i czy mógłbyś wrzucić skompilowane programy, bo nie mam kompilera do C++ :)
W każdym razie powodzenia życzę :)

Offline BLoo_R39@rd

  • Użytkownik
    • BLoo_R39@rd's Home Page

# Kwiecień 02, 2006, 01:10:04
 i czy mógłbyś wrzucić skompilowane programy, bo nie mam kompilera do C++ :)

Już wrzuciłem taką wstępną wersję "Nikoli" :))
A'propos kompilatora - polecam Borland CBuilder 6 - bardzo przyjemnie się na nim kodzi no i ma małe wymagania sprzętowe (u mnie chodzi na stacjonarnym i na 6-cioletnim laptopie Dell'a z Pentium II 366 MHz i 128 MB RAM :)))

Offline SirMike

  • Użytkownik
    • SirMike's Techblog

# Kwiecień 07, 2006, 17:11:07
A'propos kompilatora - polecam Borland CBuilder 6 - bardzo przyjemnie się na nim kodzi no i ma małe wymagania sprzętowe (u mnie chodzi na stacjonarnym i na 6-cioletnim laptopie Dell'a z Pentium II 366 MHz i 128 MB RAM :)))

Ja z kolei serdecznie go odradzam. Do standardu mu daleko. Duzo lepszy bedzie VC2003 Toolkit lub (nieco wolniejszy) gcc.

Offline pawell

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2006, 18:52:57
nieco wolniejszy
ale tylko pod Windows ;)

agent_J

  • Gość
# Kwiecień 07, 2006, 20:43:09
Pod Windowsem gcc muuuli strasznie (cygwin). W ogóle windows tak jakby nie posiadał cache dla dynamicznego linkera, że tak się długo małe programy ładuja. Wystarczy odpalić ./configure pod linuxem i pod windowsem. Pod linuxem idzie jak burza, a pod windowsem jakby chciało a nie mogło.