Autor Wątek: P&P RPG Client  (Przeczytany 1958 razy)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Marzec 22, 2008, 18:00:08
Witam!

Naszedł mnie pomysł po ostatniej sesji ze znajomymi;
Część z nas zna dobrze gry Pen&Paper RPG, gry w których nie używa się komputera. Gracze siadają przy stoliku, a Mistrz Gry prowadzi opowieść, która zabiera ich w niedostępne dzicze, góry i, oczywiście, podziemia. Tak się jednak składa, że nie zawsze gracze mogą siąść do gry razem. Wymyślono dla nich cRPG, jako osobny gatunek gier ze skomplikowaną fabułą, choć czasem (patrz multiplayer Neverwinter Nights) nie pozbawionej funkcji MG. To zupełnie mi nie odpowiada, jako rasowemu miłośnikowi opowieści i budowania klimatu. Skupmy się zatem na klasycznych P&P RPG;
Powstało kilka programów do sesji przez neta: komercyjny FantasyGrounds, czy Game Master 2 autorstwa RegEdita
Jeżeli chodzi o możliwości, to ten pierwszy zdecydowanie bardziej mi podpasował, za to jeżeli weźmiemy prostotę obsługi, to ten drugi przoduje.

Jaki mam pomysł?
Napisać taki program w C#. Sam się tego nie podejmę, przynajmniej na razie*; Brak czasu, związanie z "Lost Dream", oraz słaba znajomość praktyczna C#.

* - Być może kiedyś tak ;)

Featuresy:
 + Program na fullscreenie z własną muzyką (www.freeplaymusic.com). Tło stylizowane na biurko (jakaś faktura drewna). Głównie widzimy okienko chatu, kostki, oraz dokumenty. Wniosek - w tym miejscu korzystam z FantasyGrounds
 + MistrzGry. Może ustawić gamę monitora u graczy (za FG) - w ramach ograniczeń oczywiście - może np. wzmocnić niebieskie (zimne) kolory. Od razu zbuduje to nastrój nocy :) Dodatkowym, własnym pomysłem jest możliwość puszczenia u graczy dowolnego utworu z palety standardowych utworów programu (więc nie ma streamingu, bo klienty odpalają utwory lokalnie). Mamy bitwę? No to walimy bo bębnach. Noc, skradamy się? Cichy, nastrojowy utwór...
 + Kostki. Świetnym pomysłem w FG były kości 3D którymi można było (dosłownie) rzucać, z liczeniem fizyki i w ogóle. Wątpię jednak by aż takie rozwiązanie było potrzebne, zwłaszcza że rozprasza (zamiast grać, ludzie bawią się kostkami)
 + Dokumenty. Coś kompletnie skopanego w FG (nieintuicyjne, że aż strach). Chodzi o to, że MG może napisać jakąś notatkę, wystylizować teksturę np. na starodawny pergamin i wręczyć ją graczom. Może dodatkowo dodać na nią rysunek, jakiś symbol z palety, lub coś własnego.
 + Karty postaci. FG supportował tylko karty do D&D, tutaj koniecznie trzeba by zrobić karty do innych znanych systemów i karty typu Generic - czyli pola do opisu postaci, bez żadnej mechaniki
 + Mapy. W FG to też było skopane. Jak dla  mnie bardzo przydałaby się kontrolka w której prosty sposób można narysować mapę (heksalną, kwadratową, jakąkolwiek), a program wystylizuje to na zapisany pergamin. Myślałem nad takim rozwiązaniem, na starym dysku twardym mam zapisane założenia takiego stylizatora ;) Oczywiście MG może umieszczać wirtualne żetony na takiej mapie (do wglądu graczy), dzięki czemu wiemy gdzie stoimy, gdzie są potwory, jaki jest zasięg fireballa ( ;D )
 + Chat. W FG było rozwiązanie genialne w swojej prostocie. Efekt wiadomości osiągaliśmy przytrzymując ctrl, alt, shift, lub ich kombinacje razem z Enterem. Czyli, np.
ctrl+Enter> O co tam chodziło?
Gracz: (O co tam chodziło?)

Enter> Gadaj, draniu!
Postać: Gadaj, draniu!

shift+Enter> spogląda na niego
Postać spogląda na niego

(MG) shift+Enter> Docieracie do jaskini
Docieracie do jaskini

(MG) Enter>/w Gracz Zauważasz na jego ramieniu znamię
MG (szept): Zauważasz na jego ramieniu znamię

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 22, 2008, 18:41:15
Cytuj
+ Kostki. Świetnym pomysłem w FG były kości 3D którymi można było (dosłownie) rzucać, z liczeniem fizyki i w ogóle. Wątpię jednak by aż takie rozwiązanie było potrzebne, zwłaszcza że rozprasza (zamiast grać, ludzie bawią się kostkami)

To się nazywa "realizm" :) [/me bezskutecznie próbuje sobie przypomnieć sesję, na której były kostki, lecz nikt się nimi choćby przez chwilę nie bawił]

Cytuj
+ Karty postaci. FG supportował tylko karty do D&D, tutaj koniecznie trzeba by zrobić karty do innych znanych systemów i karty typu Generic - czyli pola do opisu postaci, bez żadnej mechaniki

Systemów w obiegu jest cały ogrom, byłoby trudno objąć chociaż połowę. Do tego coraz częściej ludzie robią własne.. Zaproponowałbym tutaj stworzenie jakiegoś języka opisu takiej karty postaci (np. coś xml-based, może uproszczony HTML, albo po prostu dowolny format pliku + dodatkowo edytor graficzny) z możliwością budowania własnych kart razem z prostym pozycjonowaniem, polami tekstowymi, grafiką, etc.

Odnośnie chatu, to co opisałeś jest bardzo ciekawe - ale rozważałeś alternatywę grania przez VoIP? Niekoniecznie jako funkcjonalność programu - równie dobrze się może sprawdzić Ventrilo lub TS w tle.

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Marzec 22, 2008, 22:44:44
VoIP! Gdybym nie wiedział jakiego łącza wymaga Skype, postawiłbym to w pierwszym szeregu. Ale uwzględniając fakt, że równocześnie leci muzyka (co wymaga słuchawek), VoIP dałbym jako opcję, nie jako główny sposób komunikacji :) A jakby w ogóle poszaleć, to można się pokusić o wsparcie dla kamerek internetowych :D

maxest

  • Gość
# Marzec 22, 2008, 23:13:19
Imho nic nie stoi na przeszkodzie zeby mozna bylo sobie rozmawiac przez mikrofon, a w tle przygrywala cicha, delikatna muzyczka.
Osobiscie nie jestem fanem P&P RPG i nie gralem nigdy w zadna tego typu gre, jednak uwazam, ze juz sama gra przez Internet zabija duzo klimatu (ktory zapewne sie wytwarza podczas "zywej" gry), a mozliwosc poruzmiewania sie przez mikrofon w real-time zawsze jest jakims lepszym przyblizeniem tej "zywej", prawdziwej gry :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 23, 2008, 00:47:10
VoIP! Gdybym nie wiedział jakiego łącza wymaga Skype, postawiłbym to w pierwszym szeregu. Ale uwzględniając fakt, że równocześnie leci muzyka (co wymaga słuchawek), VoIP dałbym jako opcję, nie jako główny sposób komunikacji :) A jakby w ogóle poszaleć, to można się pokusić o wsparcie dla kamerek internetowych :D
Skype to Skype. Taki np. TeamSpeak spokojnie śmiga na słabych łączach :]
Niemniej mówienie do słuchawek i słuchanie słuchawek to nie to samo co rozmowa na żywo - lepszy klimat byłby już chyba przy ciut głośniejszej muzyce i tradycyjnemu klepaniu w klawierkę.

Offline Jandor

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2008, 01:32:56
Brzmi nieźle IMO. Jakby to miało być 3D, to fajna by była opcja rozglądania się i siedzące przy stole postaci graczy - model zależałby oczywiście od rasy, a MG byłby zakapturzony i by gestykulował w czasie wypisywania tekstu ;p A komunikacja głosowa mogłaby być, ale najlepiej żeby była możliwość wyłączenia jej, ewentualnie jak mówią inni niech się gracze zdają na TeamSpeaka czy cokolwiek ;)