Autor Wątek: Gra odwrotna  (Przeczytany 6373 razy)

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Marzec 20, 2008, 22:53:02
Jeśli mowa o "grach odwrotnych" to chciałem dodać, że Dungeon Keeper miał sequela z poprawioną grafiką, zaś pomysł wcielenia się w postać negatywną i nękania dobrych wykorzystano jeszcze w grze "Ghost Master", gdzie duchami przepędza się mieszkańców domu.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kaszuba

  • Użytkownik
    • Blog

# Marzec 21, 2008, 08:32:22
@klopiotr16: Przypomniales mi o jeszcze jednej grze. Nazywa sie Overlord. Jest to RPG, w którym gracz to " zakuty w ciężką i niewygodną zbroję kandydat na lorda ciemności". Szerszy opis mozna znalezc tutaj

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Marzec 21, 2008, 10:40:39
Dzięki wszystkim za odpowiedzi i przykłady gier. Okazuje się, że temat był już eksploatowany przez developerów. Jest tego więcej niż myślałem. Przy Krzyśka grze w "odwrotnego węża" się nawet uśmiałem wyobrażając sobie taką rozgrywkę. :D Pomysł wart jest zastanowienia. Pomyślę...

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 21, 2008, 22:04:39
Przy Krzyśka grze w "odwrotnego węża" się nawet uśmiałem wyobrażając sobie taką rozgrywkę. :D
Jak chcesz, to możesz nie tylko sobie to wyobrażać, ale też pograć: :)
http://tins.bafsoft.com/2005/Krzysztof%20Kluczek/Krzysztof%20Kluczek.zip
http://sphere.pl/~krzysiek/files/dll/alleg41.zip

Offline LukiX93

  • Użytkownik

# Marzec 22, 2008, 12:13:17
Jakby tak pomyśleć, to jest dużo takich tytułów. Na upartego można w to zaliczyć różnego rodzaju TeamPlay'e z możliwością grania z botami  (np. Counter-Strike'a ;D), chociaż to trochę nie to samo.

Offline .Dexter.

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2008, 20:50:11
Odnośnie gier odwrotnych... Dziś w szkole usłyszałem tekst "Twoja stara przeszła Mario w lewo". I tak sobie pomyślałem, że faktycznie, we wszystkich platformówkach 2D chodzi się w prawo! A może by tak coś odwrotnego? :D Zapewne dziwnie by się grało, ale jaka niespodzianka dla gracza... Ewentualnie, któryś z poziomów zrobić taki "odwrócony"...
Nie wiem czy taki pomysł był czy nie, ale wydaje się ciekawy.. ;)

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Marzec 28, 2008, 21:43:21
Odnośnie gier odwrotnych... Dziś w szkole usłyszałem tekst "Twoja stara przeszła Mario w lewo". I tak sobie pomyślałem, że faktycznie, we wszystkich platformówkach 2D chodzi się w prawo! A może by tak coś odwrotnego? :D Zapewne dziwnie by się grało, ale jaka niespodzianka dla gracza... Ewentualnie, któryś z poziomów zrobić taki "odwrócony"...
Nie wiem czy taki pomysł był czy nie, ale wydaje się ciekawy.. ;)

Mialem zrobic cos takiego na Compo "Absurdalna gra", ale nie mialem czasu :P A pojazd jest pierwszorzedny =]

-yomyn

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2008, 21:48:03
Krzysiek K. Gierka b. ciekawa doszedłem do 3 levelu  :D

U nasz w szkole słyszałem text typu " Twoja stara gra w quake na kierownicy"  :D

kubabednar

  • Gość
# Marzec 28, 2008, 22:07:10
U nasz w szkole słyszałem text typu " Twoja stara gra w quake na kierownicy"  :D
U mnie przyjęło się: "Twoja stara widziała niebo w Tibii " :D. A co do gry odwrotnej to też kiedyś nad takim czymś myślałem, jednak na myślach się skończyło (niestety :P)

Offline Kamma

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2008, 22:48:24
W nawiązaniu do produkcji firmy Bullfrog, o tytule Dungeon Keeper, chciałbym tylko powiedzieć, że w żadnym przypadku nie jest to gra odwrotna. To tyle... :)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Marzec 30, 2008, 16:35:37
Dungeon Keeper to raczej taki nietypowy RTS.

Wydaje mi się, że najbliższy pomysłowi tej "gry odwrotnej" jest jakikolwiek Tower Defense.

Ogólnie pomysł jest bardzo fajny. W wielu grach nie steruje się jednym bohaterem tylko całym "środowiskiem" (np. RTS-y), ale ciekawe byłoby żeby grać nie przeciwko "środowisku", tylko jednemu bohaterowi sterowanemu przez komputer.

Ja bym to widział raczej jako jakąś grę typu np. RPG, w której gracz wcielałby się w Game Mastera / boga - ale oczywiście nie wszechmogącego, tylko musiałby na tworzenie potworów zużywać jakąśtam manę.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 30, 2008, 16:40:32
Dungeon Keeper to raczej taki nietypowy RTS.
Co w nim takiego nietypowego? Bo jakoś tego nie zauważyłem. :)

Cytuj
Wydaje mi się, że najbliższy pomysłowi tej "gry odwrotnej" jest jakikolwiek Tower Defense.
Nie zgodzę się. Motyw obrony bazy masz praktycznie w każdym RTS'ie.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 30, 2008, 21:12:08
Nie zgodzę się. Motyw obrony bazy masz praktycznie w każdym RTS'ie.
Tyle, że zwykle w powyższych (w każdym razie w singlowych kampaniach) pierwsze skrzypce gra atak i niszczenie cudzych zabudowań. Tak to w każdym razie odbierałem :) Tower defensy to poniekąd gry o układaniu w.w. 'cudzych zabudowań'.

Ja bym to widział raczej jako jakąś grę typu np. RPG, w której gracz wcielałby się w Game Mastera / boga - ale oczywiście nie wszechmogącego, tylko musiałby na tworzenie potworów zużywać jakąśtam manę.
Aż się chce pofilozofować: "Czy Bóg z ograniczoną maną nadal byłby Bogiem"? :D

Offline Solmis

  • Użytkownik
    • Solmis

# Marzec 31, 2008, 18:57:25
Dobry pomysł, chociaż w wielu grach jest taka "opcja".
W większości jest to jedna z dwóch opcji, które wybierasz na początku.
Typu "Siły dobra" i "Siły zła". _^_
Chociaż bardzo rzadko zdarzają się takie gry jak mówisz... :F

Offline Kamma

  • Użytkownik

# Marzec 31, 2008, 20:11:07
Dungeon Keeper to raczej taki nietypowy RTS.
Co w nim takiego nietypowego? Bo jakoś tego nie zauważyłem. :)

Jednostki są kontrolowane pośrednio poprzez wydawanie globalnych rozkazów. Nie można np.: zaznaczyć kilku impów i wskazać im punk w którym mają zmierzać. AI steruje ich zachowaniem. To samo dotyczy pozostałych stworów. Dodatkowo istnieje możliwość wcielenia się w dowolną kreaturę i zasmakowania prostego trybu FPS. Powyższe opcje dosyć wyraźnie odróżniają tą produkcję od pozostałych, sztampowych RTS-ów.

PS Podobny typ sterowania robotnikami występuje także w grze Settlers lub Majesty, chociaż ta druga raczej nie jest RTS-em, tylko dziwaczną hybrydą co najmniej dwóch gatunków (m.in. RTS + RPG). Mimo tych kilku przykładów, wymienione rozwiązania ( oczywiście nie o wszystkich wspomniałem ) nie są stosowane w wielu produkcjach, dlatego też czyni je tym bardziej nietypowymi.
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2008, 20:37:06 wysłana przez Kamma »