Autor Wątek: Gra odwrotna  (Przeczytany 6374 razy)

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Marzec 20, 2008, 12:24:04
Od jakiegoś czasu męczy mnie pomysł na "grę odwrotną". Chodzi o to, że w typowej grze zazwyczaj jakiś śmiałek zapuszcza się w nieznane sobie otoczenie i walczy z setkami/tysiącami przeciwników generowanych przez program albo ustawionych przez level designera. Zastanawiam się czy dałoby się zaprojektować grywalną grę w której role by się odwróciłyj. To znaczy głównym bohaterem sterowałoby AI, a zadaniem gracza byłoby utrudnienie graczowi komputerowemu wykonanie misji. Gracz ludzki miałby do dyspozycji różnych przeciwników gracza komputerowego, mógłby je umieszczać w różnych miejscach. Ci wrogowie mieliby pewne cechy, swoją inteligencję. Na pewno dużym wyzwaniem w takiej grze byłoby stworzenie AI tego komputerowego bohatera.

Mam dziwne wrażenie, że ktoś już coś takiego zrealizował. Wydaje mi się, że słyszałem o grze w której komputerowy bohater zapuszczał się w labirynty/lochy, a ludzki gracz przy pomocy różnych stworów starał się nie dopuścić do ukończenia misji przez gracza komputerowego. Jednak nie mogę znaleźć tytułu tej gry i nie jestem pewien czy to aby mi się nie śniło. :D Może komuś się to z czymś kojarzy i mógłby podrzucić tytuł? Jeżeli taka gra istnieje to chętnie bym zobaczył jak tam rozwiązano kilka elementów.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Marzec 20, 2008, 12:31:29
Może chodzi o Dungeon Keeper? Ale nie jestem pewny, bo niestety nie grałem. Generalnie pomysł uważam za znakomity.

Offline albireo

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2008, 12:32:04
Owszem jest taka gra, a dokładniej to nazywa się "Dungeon Keeper".

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2008, 13:05:06
można na początek zrobić mario tylko gracz automatycznie przeskakuje z jednego wroga na drugiego jak agenci z matrixa

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Marzec 20, 2008, 13:06:32
dzemeuksis, albireo:

Dzięki za tytuł! Zaraz sobie poszukam o niej informacji. To, że coś takiego było nie przekreśla sensowności zastanowienia się nad możliwością realizacji tego pomysłu. Przeciwnie nawet. Jeżeli ktoś to zrobił to znaczy, że się da i to może być grywalne. W końcu Doom/Quake też były, a podobnych gier zrobiono potem tysiące... :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 20, 2008, 13:17:35
Mi się pomysł jak najbardziej podoba. Dungeon Keeper wprawdzie był, ale można podciągnąć ten pomysł do dziesiątek innych gatunków. Taki np. singleplayerowy quake, gdzie kieruje się każdym mobem po kolei, będąc prawie zawsze skazanym na śmierć lecz starając się odjąć graczowi za pomocą każdego mobka tyle HPków, ile tylko da radę, by W KOńCU kiedyś padł. :) Chętnie bym coś takiego zobaczył, szczerze.

Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Marzec 20, 2008, 13:18:49
... To znaczy głównym bohaterem sterowałoby AI, a zadaniem gracza byłoby utrudnienie graczowi komputerowemu wykonanie misji. Gracz ludzki miałby do dyspozycji różnych przeciwników gracza komputerowego, mógłby je umieszczać w różnych miejscach. Ci wrogowie mieliby pewne cechy, swoją inteligencję. Na pewno dużym wyzwaniem w takiej grze byłoby stworzenie AI tego komputerowego bohatera.

W pewnym stopniu zostało to zrealizowane w fajnej gierce flashowej Animator vs Animation: The Game :>

Polecam: http://www.cda.pl/gry-online/3/avsag.php

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 20, 2008, 13:44:47
Cytuj
Zastanawiam się czy dałoby się zaprojektować grywalną grę w której role by się odwróciłyj. To znaczy głównym bohaterem sterowałoby AI, a zadaniem gracza byłoby utrudnienie graczowi komputerowemu wykonanie misji.
Kiedyś na compo na Allegro.cc zrobiłem grę "w węża", w którym wężem sterował komputer, a gracz wcielał się w rolę jednego z jabłek. Zadaniem gracza było przetrwanie do momentu, w którym pożarte zostaną wszystkie jabłka oprócz naszego. Grało się w to całkiem znośnie, więc widać coś takiego zrobić się da. :)

RageX

  • Gość
# Marzec 20, 2008, 14:09:38
No i w starcrafta były tony umsów oparte na tym patencie... W zasadzie tower defense'y to też takie odwrócenie roli.

Offline MadMax

  • Użytkownik
    • http://mobiledeveloper.cba.pl/

# Marzec 20, 2008, 19:39:10
Witam

Fajny ten pomysl na gre odwrotna :). Sam chcialem cos takiego zrobic, a dokladniej myslalem nad dungeon keeper na fony, ale to moze kiedys (myslalem tez o system shocku 3d mobile, ale na mysleniu sie tylko skonczylo :D ). Zawsze mozna taka gre zrobic jeszcze inaczej niz omawiany dungeon k. . Ogolem zagral bym w cos takiego i mysle ze wiele osob by zagralo, wiec czemu by nie robic. Jesli bedziesz robil to za wczasu zycze powodzenia i jak najszybszego ukonczenia.

A propo dungeon keppera - nie radze grac, bo nie da sie gry zostawic zanim sie jej nie przejdzie :).

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2008, 20:32:11

Jakiś czas temu wyszła gra  : Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse , w ktorej wcielamy się w rolę zombiaka i naszym zadaniem jest opanowanie miasta. Może to nie dokońca można nazwać grą odwrotną, ale rolę się odwracają i przyjemnie jest stać Mr. zombie i pogryźć troche świerzego ciała.

a tu troche o samej grze

Ileż to razy głównym tematem gier, była eksterminacja zombie? W produkcie Wideload Games (firmie założonej przez Alexandra Seropiana – niegdysiejszego twórcy potęgi Bungie Software), będziesz miał okazję spojrzeć na problem z drugiej strony i wykorzystując szeroki wachlarz możliwości, walczyć z ludźmi.




Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Marzec 20, 2008, 20:52:39
Pamiętam ciekawą grę, w której gracz wcielał się w rekina pożerającego ludzi nad brzegiem jakiejś zatłoczonej plaży. Wyśmienita zabawa. Szkoda tylko, że tytułu nie pamiętam :P.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 20, 2008, 21:18:41
@k_b: przypomniałeś mi A Tribute to the Rolling Boulder - tyle że zamiast rekina i plaży mamy świątynię i toczący się głaz oraz stada ludków a'la Indiana Jones :]

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Marzec 20, 2008, 22:02:23
Była też taka gra na C64, co się nazywała Rampage (więcej informacji). Niszczyło się godzillą, king-kongiem, czy jakąś jeszcze inną bestią miasto. Ale ten przykład (jak i ten z rekinem) jest chyba trochę naciągany.

Offline Hadrian W.

  • Użytkownik
    • Homepage

# Marzec 20, 2008, 22:47:15
Heh, kiedyś myślałem o różnych arcade'owych grach, które by tak można odwrócić. Czy to nawet po prostu jako możliwość grania we 2 np. w Pac-Mana. Jedna osoba steruje pacmanem a druga duszkami (z pewnymi ograniczeniami).