Autor Wątek: Który silnik się nada?  (Przeczytany 10810 razy)

Offline przemo_li

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2008, 22:06:22
Dzięki  :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Kwiecień 15, 2008, 22:58:05
czy z wypowiedzi Złośliwca mam wnioskować że każdy silnik 3d się nada.

Oczywiście, że tak. Przynajmniej nie słyszałem jeszcze silniku, którego autorzy porobiliby jakieś specjalne zabezpieczenia przed tworzeniem w nim określonego gatunku gier :D. Silnik to tylko zbieranina funkcji do rysowania po ekranie, zarządzania zasobami i obsługi wejścia, a co z tym zrobisz, zależy już tylko od ciebie.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Kwiecień 16, 2008, 16:07:09
A moja rada jest taka, żebyś w najbliższym czasie unikał wszelkich gotowych silników jak ognia i uczył się pisać podstawową funkcjonalność samemu. Imo lepiej używać rozmaitych rozwiązań dopiero wtedy, gdy wie się choćby ogólnie, jak one działają 'od środka'.

Vipa

  • Gość
# Kwiecień 16, 2008, 19:24:52
A moja rada jest taka, żebyś w najbliższym czasie unikał wszelkich gotowych silników jak ognia i uczył się pisać podstawową funkcjonalność samemu. Imo lepiej używać rozmaitych rozwiązań dopiero wtedy, gdy wie się choćby ogólnie, jak one działają 'od środka'.
A dlaczego ? Zawsze z gotowego silnika można się czegoś nauczyć - choćby czytając dokumentację, a poza tym możesz zajrzeć "pod maskę".

Vipa

  • Gość
# Kwiecień 17, 2008, 21:04:59
A moja rada jest taka, żebyś w najbliższym czasie unikał wszelkich gotowych silników jak ognia i uczył się pisać podstawową funkcjonalność samemu. Imo lepiej używać rozmaitych rozwiązań dopiero wtedy, gdy wie się choćby ogólnie, jak one działają 'od środka'.
A dlaczego ? Zawsze z gotowego silnika można się czegoś nauczyć - choćby czytając dokumentację, a poza tym możesz zajrzeć "pod maskę".
Ale wtedy nie za bardzo chce się pod tą maskę zaglądać, bo po co, skoro silnik swoje robi. Wtedy się myśli w ten sposób, że trzeba się skupić na API silnika niż na jego działaniu. Też jestem, za tym, żeby silników gotowych na razie unikać ;)

Vipa

  • Gość
# Kwiecień 17, 2008, 21:17:44
A nie lepiej zaczerpnąć wiedzę i uczyć się na błędach innych, samemu pisząc własne oprogramowanie?
Wystarczy przeczytać dokumentację jakiegokolwiek z nich i wyciągnąć wnioski: dlaczego zastosowali takie rozwiązanie a nie inne.
Z drugiej strony korzystanie z gotowego silnika mocno ogranicza.