Autor Wątek: Który silnik się nada?  (Przeczytany 10658 razy)

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2008, 14:27:09
visual sam zeruje lokalne zmienne
Gwoli, ścisłości: nie zeruje :)

W trybie debug ustawia zmienne na 0xCC (lokalne), 0xCD (w klasie), 0xFE (usunięte) itd.
W trybie relase dane są zupełnie losowe (z tego powodu na VS często się zdarza ze debug działa "idealnie" a release nie).
Po za tym kompilator VS ma komunikat "zmienna użyta zanim została zainicjowana" do wyłapywania niektórych miejsc.

Co do samego TGE. To jest to dość zbugowany silnik i bardzo archaiczny w konstrukcji.


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline grenko1990

  • Użytkownik
    • Warrior Studio Team

  • Zbanowany
# Marzec 19, 2008, 19:26:17
W tym ostatnim poście co napisałeś mi Lobsang Rampa chodzi mi żeby w grze była piękna grafika nie aż tak jak Crysis lub COD 4  i jeszcze chodzi mi o dobrze realistyczną fizyke wiem ze jesteście w tym dobrzy więc prosze o podawanie nazw i uzasadnienia dlaczego wybrać?

Offline Kwazar

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2008, 20:13:16
Jezeli nie umiesz c++ to nie ma szans bys umial wykorzystac silnik graficzny lub fizyczny. Wiec podawanie ci nazw silnikow nic ci nie pomoże.

II

  • Gość
# Marzec 19, 2008, 20:19:57
To prawda, @grenko po jakimś czasie zrozumiesz, żę po pierwsze ciężko to wszystko z początku pojąć, po drugie ciężko się utrzymać przy jednym projekcie, bez znudzenia nim.
Zrób co potrafisz już teraz, jak Ci czegoś zabraknie to sam będziesz wiedział, gdzie tego szukać.

Offline grenko1990

  • Użytkownik
    • Warrior Studio Team

  • Zbanowany
# Marzec 19, 2008, 20:23:37
nom ale chciałbym napisać pierwszą moją gierkę 2d coś w stylu SNAKE  czy coś takiego i nie wiem jakiej bilioteke sciągnoć i gdzie? oraż jakie silniki itp czy to nie jest potrzebne

Offline Kwazar

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2008, 20:27:19
Jezeli nie umiesz c++ to nie ma szans bys napisal gre 2D. Wiec podawanie ci nazw bibliotek nic ci nie pomoże.

II

  • Gość
# Marzec 19, 2008, 20:29:27
Cytuj
W tym ostatnim poście co napisałeś mi Lobsang Rampa chodzi mi żeby w grze była piękna grafika nie aż tak jak Crysis lub COD 4  i jeszcze chodzi mi o dobrze realistyczną fizyke wiem ze jesteście w tym dobrzy więc prosze o podawanie nazw i uzasadnienia dlaczego wybrać?
CryEngine 2, UT3, moze Unigine? 

Cytuj
nom ale chciałbym napisać pierwszą moją gierkę 2d coś w stylu SNAKE  czy coś takiego i nie wiem jakiej bilioteke sciągnoć i gdzie? oraż jakie silniki itp czy to nie jest potrzebne
Moim zdaniem powinienes zgooglowac 2d game engine, jest tego masa - na stronie takich silnikow znajdziesz wiekszosc odopwiedzi, ktore moga byc bardziej konkretniejsze niz te ktore tutaj otrzymasz.

Chcesz robic gry to musisz sie poswiecic, tutaj tak naprawde NIC samo nie przychodzi.  (nie liczac zadan, powiazan, problemow, stresu)   = zacznij szukac, analizowac, czytac, kodzic.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2008, 20:36:08 wysłana przez II »

Offline grenko1990

  • Użytkownik
    • Warrior Studio Team

  • Zbanowany
# Marzec 19, 2008, 20:35:47
Cytuj
W tym ostatnim poście co napisałeś mi Lobsang Rampa chodzi mi żeby w grze była piękna grafika nie aż tak jak Crysis lub COD 4  i jeszcze chodzi mi o dobrze realistyczną fizyke wiem ze jesteście w tym dobrzy więc prosze o podawanie nazw i uzasadnienia dlaczego wybrać?
CryEngine 2, UT3, moze Unigine? 

Cytuj
nom ale chciałbym napisać pierwszą moją gierkę 2d coś w stylu SNAKE  czy coś takiego i nie wiem jakiej bilioteke sciągnoć i gdzie? oraż jakie silniki itp czy to nie jest potrzebne
Moim zdaniem powinienes zgooglowac 2d game engine, jest tego masa - na stronie takich silnikow znajdziesz wiekszosc odopwiedzi, ktore moga byc bardziej konkretniejsze niz te ktore tutaj otrzymasz.

Chcesz robic gry to musisz sie poswiecic, tutaj tak naprawde NIC samo nie przychodzi.  (nie liczac zadan, powiazan, problemow, stresu)


UT3 jest płatny

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Marzec 19, 2008, 20:54:32
nom ale chciałbym napisać pierwszą moją gierkę 2d coś w stylu SNAKE  czy coś takiego i nie wiem jakiej bilioteke sciągnoć i gdzie? oraż jakie silniki itp czy to nie jest potrzebne
Widzę, że już zmieniłeś zdanie i zamiast symulatora jazdy ciągnikiem chcesz zrobić snake'a ;D

Słuchaj, ja myślę tak, interesuje Cię robienie gierek, zgadza się ? i chciałbyś na takim forum jak to, uzyskać niezbędne informacje żeby zacząć to robić. Według mnie nie tędy droga,  lepiej zacząć od przeczytania kilku książek, artykułów, czasopism (polecam np. http://www.warp.nazwa.pl/ ) itp. w celu zdobycia podstawowej wiedzy. Oprócz zdobycia odpowiedzi na pytania które pewnie w tej chwili Cię nurtują, zdobędziesz przy "okazji" spore ogólne rozeznanie. I to będzie odpowiedni moment, żeby pomyśleć jaką grę chcesz robić, będziesz miał wtedy na tyle informacji, żeby wiedzieć, czy sie porywać na Snaek'a 2D czy też coś większego w 3D. Jeśli szybko łapiesz, to ten etap "poznawania" nie powinien Ci zająć więcej niż kilka miesięcy, później oczywiście przyjdzie czas na żmudną naukę języka i eksperymenty z silnikiem ale to już inna bajka.

Krótką mówiąc, nic na skróty i nie znajdziesz niestety tutaj na forum odpowiedzi na pytanie "jak w 15 minut napisać grę 3D i jakiego do tego celu użyć silnika". Także, do roboty, to znaczy do czytania :P i powodzenia :)


Offline grenko1990

  • Użytkownik
    • Warrior Studio Team

  • Zbanowany
# Marzec 19, 2008, 20:56:41
heheh ale własnie te czasopisma czytam , i tam są rózne rodzaje np PROGRAMOWANIE W C++, PROGRAMOWANIE W WINDOWS co ma to wspólnego windows do programowania gier?

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Marzec 19, 2008, 21:03:57
heheh ale własnie te czasopisma czytam , i tam są rózne rodzaje np PROGRAMOWANIE W C++, PROGRAMOWANIE W WINDOWS co ma to wspólnego windows do programowania gier?
Czytaj dalej i medytuj nad tym, aż pewnego dnia dostąpisz oświecenia :P









PS. Poważnie mówię z tym oświeceniem, pewnego dnia wszystko poskłada Ci sie ładnie do kupy, tylko musisz temu poświęcić trochę czasu :D

Offline eax

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2008, 21:24:48
urok programowania gier, brak tutoriali jako takich o tworzeniu tychże :).
A co do silników z grafiką nie tak ładną jak Crysis czy CoD 4, to: stare polskie przysłowie mówi:
"Jak sobie wymodelujesz i oteksturujesz, taką grę będziesz miał" ;p. Wygląd grafiki również zależy od TWOICH umiejętności ( chyba, że masz dobrego znajomego co Ci zrobi modele/sprity).

Offline kamykadze

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2008, 21:27:47
Jezeli nie umiesz c++ to nie ma szans bys napisal gre 2D. Wiec podawanie ci nazw bibliotek nic ci nie pomoże.

Kwazar Cię oszukuje, grenko. Nie musisz znać C++, możesz znać inne języki programowania. Gierkę, a zwłaszcza 2d, zrobisz znając np. javę, pythona, delphi ...
Choć w 3D na razie C++ króluje, niestety ...

Offline really

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2008, 21:30:00
Zaiste, musisz poznać Tao.

A jeśli już koniecznie chcesz użyć gotowego silnika 2d, to polecam HGE: http://hge.relishgames.com/
Może nie jest to szczyt osiągnięć dzisiejszych technologii, ale jest bardzo prosty w obsłudze.

Offline Kwazar

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2008, 21:32:56
Gry programuje sie w c++ wiec musisz go znac by programowac gry. Ja mialem kiedys takie same problemy jak ty
w tym watku masz moje lamerskie pytania i odpowiedzi na nie :P
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,1881.0.html
Po przeczytaniu tego wszystko powinno ci sie rozjasnic, mi to wystarczylo i teraz plynnie kodze gierki  :).

Jezeli nie umiesz c++ to nie ma szans bys napisal gre 2D. Wiec podawanie ci nazw bibliotek nic ci nie pomoże.

Kwazar Cię oszukuje, grenko. Nie musisz znać C++, możesz znać inne języki programowania. Gierkę, a zwłaszcza 2d, zrobisz znając np. javę, pythona, delphi ...
Choć w 3D na razie C++ króluje, niestety ...
Podaje mu najprostsze drogi do celu, rownie dobrze moglbym mu napisac by sie uczyl asma ale czy to by mu pomoglo ?