Autor Wątek: Gry FPS są nieopłacalne  (Przeczytany 10584 razy)

maxest

  • Gość
# Marzec 18, 2008, 17:45:56
COD4 to najlepsza strzelanka, w jaką kiedykolwiek grałem :)
To mało ich musiało być.

Dla mnie ten babol to standard w "każdej" grze z takim elementem (strażnik, a zabójstwo czy kradzież w jego otoczeniu). A babol z cieniem jest legendarny... jeszcze nigdzie takiej przesady nie widziałem. Przesunięte cienie tak, ale żeby padał na ognisko?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline LukiX93

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2008, 18:22:57
Ludzie, to chyba nie o tym miał być post, żeby teraz kłócić się czy ta gra jest hitem czy obciachem... ;)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Marzec 18, 2008, 20:53:43
A w AC jest beznadziejna walka :P (chyba, że poprawili tych przeciwników, którzy ustawiają się w kolejce do wyrżnięcia, jak na gameplayach sprzed premiery ;D)

Wolisz przeciwników, którzy wszyscy razem od razu rzucają się na ciebie? :)

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2008, 20:59:35
Wolisz przeciwników, którzy wszyscy razem od razu rzucają się na ciebie? :)
Na pewno wygląda to lepiej, niż dosłowny ogonek, gdzie tylko najbliższa osoba walczy, a reszta cierpliwie czeka, zamiast otoczyć :P Nie ma co, technika walki znana z Power Rangers ;)

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Marzec 18, 2008, 21:06:52
Cytuj
Znany w branży projektant, Phil Therien, stwierdził ostatnio, że jego firma odejdzie od produkcji gier z gatunku FPS. Według Theriena tego typu produkcje są mało opłacalne.
Pewnie tak naprawdę chodzi o to, że w tej chwili ta firma czerpie z tego gatunku gier mniejsze zyski i stopa zwrotu np. zamiast 120% wynosi 115%, co w oczach księgowych tej firmy może być powodem do stwierdzenia, że "FPS są nieopłacalne", a co powtórzył Pan Therien ;D

EDIT: I raczej nie wydaje mi się, żeby w kwestii FPS coś się zmieniło ;D

Offline marshen

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2008, 21:20:54
BTW, można sobie spojrzeć na podpunkt "Reception" na wikipedii odnośnie UT3. To nie jest jakaś kosmiczna sprzedaż, szczególnie jak na taki tytuł.

edit: Wspomniany cytat:
Cytuj
Although reviews of UT3 were mostly positive, the PC version only sold around 34,000 units, and the Playstation 3 version sold around 110,000 in the US in the first month of its release.
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2008, 21:37:34 wysłana przez marshen »

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Marzec 18, 2008, 21:25:29
Cytuj
BTW, można sobie spojrzeć na podpunkt "Reception" na wikipedii odnośnie UT3. To nie jest jakaś kosmiczna sprzedaż, szczególnie jak na taki tytuł.
Zwracam uwagę, że są to dane z pierwszego miesiąca sprzedaży, szkoda, że nie ma danych z całkowitej liczby sprzedanych do tej pory kopii.

Offline marshen

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2008, 21:34:14
Zwracam uwagę, że są to dane z pierwszego miesiąca sprzedaży, szkoda, że nie ma danych z całkowitej liczby sprzedanych do tej pory kopii.

Tak, zdaję sobie z tego sprawę, ale dla porównania można wziąć to:
Cytuj
In the U.S., Halo 3 sold 3.3 million copies in its first 12 days on sale

źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_3

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Marzec 18, 2008, 21:46:05
Cytuj
In the U.S., Halo 3 sold 3.3 million copies in its first 12 days on sale
Wow, faktycznie imponujące dane, Halo 3 bije UT3 o jakieś kilka tysięcy procent :)

maxest

  • Gość
# Marzec 18, 2008, 23:25:48
Tyle ze UT3 to jest raczej cos w stylu "zobaczcie na jakim silniku teraz beda powstawac FPS'y" :P. I z tego raczej Epic trzepie kosmiczna kase

Offline Jandor

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2008, 23:48:51
Mówią to kolesie, którzy żadnego dobrego FPSa nie stworzyli :P

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Marzec 19, 2008, 00:23:10
Cytuj
Tyle ze UT3 to jest raczej cos w stylu "zobaczcie na jakim silniku teraz beda powstawac FPS'y" Tongue. I z tego raczej Epic trzepie kosmiczna kase
Zgadza się, to takie demko technologiczne nowego silnika, dopiero na sprzedaży licencji zarobią krocie, a tak przy okazji, orientuje sie ktoś ile kosztuje licencja silnika Unreal 3 ?

maxest

  • Gość
# Marzec 19, 2008, 00:29:03
Tutaj pisza w komentarzach cos o cenie UE3 - http://www.devmaster.net/engines/engine_details.php?id=25. Zdaje sie wiec ze oscyluje gdzies w granicach 750k $

Offline s0d

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2008, 00:42:10
Tyle ze UT3 to jest raczej cos w stylu "zobaczcie na jakim silniku teraz beda powstawac FPS'y" :P. I z tego raczej Epic trzepie kosmiczna kase

Nie moge sie zgodzic ze zrobili ten silnik na pokaz. UT3 to najbardziej udana czesc z serii Unreal Tournament nie liczac pierwszej czesci ;P. jest bardzo grywalna, dzwieki z pierwszej czesci co nadaje klimaciku i ogolnie dobrze dopracowania pod wzgledem gameplay'u.

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Marzec 19, 2008, 00:47:14
Tutaj pisza w komentarzach cos o cenie UE3 - http://www.devmaster.net/engines/engine_details.php?id=25. Zdaje sie wiec ze oscyluje gdzies w granicach 750k $
750 000$, powiem szczerze, myślałem, że więcej, a na pewno grubo ponad milion, no ale z drugiej strony jest spora konkurencja i duży wybór w silnikach, a i sprzedaż poszczególnych licencji pewnie większa niż kiedyś, stąd i producentowi silnika kalkuluje sie mniejszą cenę ustalić :)

Cytuj
Nie moge sie zgodzic ze zrobili ten silnik na pokaz. UT3 to najbardziej udana czesc z serii Unreal Tournament nie liczac pierwszej czesci ;P. jest bardzo grywalna, dzwieki z pierwszej czesci co nadaje klimaciku i ogolnie dobrze dopracowania pod wzgledem gameplay'u.
Zainstalowałem demko, kilkanaście minut sie pokręciłem i odinstalowałem, być może dla wielbicieli gier sieciowych ta gra ma inny wymiar, mnie natomiast ona nie poruszyła :)