Autor Wątek: Jaki silnik ogolnego przeznaczenia?  (Przeczytany 1950 razy)

maxest

  • Gość
# Marzec 15, 2008, 00:56:30
Kolejny temat w stylu "jaki wybrac silnik"... no ale nie do konca :). Starajac sie pisac wlasny silnik widze jakie to skomplikowane przedsiewziecie. Na szczescie nie pisze nic duzego, ale raczej zbior gotowych efektow... no ale nie o tym jest ten temat. Po prostu szukam na przyszlosc jakiegos silnika (darmowego of korz) ktory ma dobra i elastyczna architekture. Ale malo tego, ja nie chce silnika w ktorym wpisze manager_sceny->bumpMappingTechnique(bmtParallaxMapping | bmtNormalMapping) czy cos w tym stylu i od razu mam wszystko za siebie policzone. Chce raczej silniczka ktory ma dobrze i elastycznie oprogramowane te najwazniejsze funkcjonalnosci jak renderowanie do tekstury, klasa loggera, klasa do obslugi systemu czasteczkowego, do obslugi shader'ow, funkcji matematycznych i calej reszty fundamentow.
Przegladajac liste klas Ogre'a widze ze to jest wlasnie tego typu silnik. Ale moze sa jeszcze jakies inne warte uwagi?
Na koniec jeszcze raz: potrzebuje silnika dla programisty grafiki, ktory nie bedzie musial sie juz "babrac" sie w inicjalizacje urzadzenia D3D, ale zbioru klas pod fundamenty pisania efektow graficznych

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Marzec 15, 2008, 01:03:46
Cytuj
Kolejny temat w stylu "jaki wybrac silnik"...
Do poprawczaka go, do poprawczaka... :P A tak poważnie, to na myśl przychodzi mi Crystal Space.

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Marzec 15, 2008, 02:02:59

Offline Koko

  • Użytkownik

# Marzec 15, 2008, 02:52:36
@artpoz: Nie wiem czy doczytałeś temat ale... maxest nie prosił o przekierowanie do stron tylko aby mu zaoferować jakiś silnik :) .
Aby nie robić offtop'a to ja osobiście polecam Ogre'a ;)

maxest

  • Gość
# Marzec 15, 2008, 15:40:22
artpoz'owi chodzilo zapewne o to, ze na tejze stronie sa podane opisy najpopularniejszych silnikow :). Juz je przejrzalem i chyba ostatecznie zdecyduje sie na Ogre

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Marzec 15, 2008, 16:29:38
Koko: maxest szuka silnika więc polecam stronę gdzie jest ich duży wybór, możliwość porównania "ficzersów" oraz wiele komentarzy użytkowników


Offline Elwis

  • Użytkownik

# Marzec 15, 2008, 16:44:50
jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego :D