Autor Wątek: skąd wziać bibliotekę  (Przeczytany 3081 razy)

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2006, 17:08:58
Ściągnąłem sobie kod dla Devi C++(bo z tego korzystam) do pierwszej lekcji o opengl ze strony:
http://nehe.gamedev.net/
Kiedy wklejam i uruchamiam wyświetla błąd:

gl/glaux.h - no such file or directory

Zaznaczyłem opcje projektu opnegl. czemu więc nie została dołączona ta biblioteka i czy w ogóle mam taką czy muszę ściągnąc ??


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Antrykot

  • Gość
# Marzec 19, 2006, 17:24:47
Sprawdź czy masz devc++/include/gl/GLaux.h i devc++/lib/libgl.a

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2006, 17:27:55
Bosh...

@ agent_J: Oczywiście, że ma. Sprawdziłem i nagłówki (oraz lib) glaux w Dev-C++ dostarczane są z kompilatorem.

@ Mardok: Nie masz ustawionej ścieżki katalogu z plikami do zainclude'owania. Musisz po prostu pogrzebać w opcjach.

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2006, 17:32:12
Bosh...
 Musisz po prostu pogrzebać w opcjach.

tak tylko w których, bo nie chce czegos zepsuć :(

Antrykot

  • Gość
# Marzec 19, 2006, 17:41:07
Jak zepsujesz to przeinstaluj dev'a na nowo. Nie zajmie ci to dłużej niż 2min :)

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2006, 17:41:57
Wchodzę w opcje projektu. Co może byc źle?? W parametrach mam tylko konsolidator --lopengl32.
Dalej: Pliki/Katalogi - tutaj nic nie mam. Innych ustawień chyba nie dotyczy błąd.  

Antrykot

  • Gość
# Marzec 19, 2006, 17:42:38
W opcjach środowiska, nie projektu.

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2006, 17:46:06
Tools->Compiler Options->Directories
zakładka libraries - tam powinna być ustawione coś takiego: "ścieżka środowiska\lib" np. "C:\Dev-C++\lib"
zakładka C++ includes:
"ścieżka środowiska\lib\gcc\mingw32\3.4.2\include"
"ścieżka środowiska\include\c++\3.4.2\backward"
"ścieżka...\include\c++\3.4.2\mingw32"
"ścieżka...\include\c++\3.4.2"
no i najważniejsze: "ścieżka...\include"

aha - jeszcze zakładka binaries: "ścieżka\Bin"

Te wszystkie ścieżki dostępu powinny same się ustawiać przy instalacji. Nie wiem czemu u ciebie tak nie było  ???

Offline really

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2006, 17:57:18
Z tego co wiem, to glaux.h nie jest standardowo dołączony do Deva (jest tylko gl.h i glu.h), ściągnij sobie lekcję 31 Nehe i tam będzie ten plik, skopiuj go do katalogu include\gl.

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2006, 18:44:36
oki, nie mam juz z tym problemu ale teraz mam 20 innych błędów :'(. wszystkie są do siebie podobne, np.
Lesson2.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _gluPerspective@32

A to dlaczego??? prosze o pomoc

Offline really

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2006, 18:46:18
Musisz dodać do projektu pliki opengl32.a i glu32.a

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 19, 2006, 18:46:35
Nie powiedziałeś linkerowi, że korzystasz z danej biblioteki. Dodaj '-lopengl32' i '-lglu32' w opcjach projektu w parametrach linkera. :)

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2006, 19:01:15
już działa dzieki ;D