Autor Wątek: C# - dystrybuowanie programu napisanego w VSEE 2005  (Przeczytany 10801 razy)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Marzec 11, 2008, 17:29:56
Framework jest przecież standardem i o ile na przykład o Javę bym się martwił, to można spokojnie założyć, że znacząca większość .NET posiada - nie wspomnę już, że jest dodawany do Windowsów i zazwyczaj nic sciągać nie trzeba ;)

No coz... Zalezy jaka wersja .NET i zalezy do jakich Windowsow :) Do Visty wprawdzie jest dolaczany do wersji 3.0, ale zaraz po premierze wyszedl juz framework 3.5 :D, wiec juz go w Viscie standardowo nie ma, pewnie bedzie w SP1. Do standardowego XP ( a to jest najpopularniejszy system ) nie jest dolaczany zaden .NET Framework, nie wiem tylko na pewno jak z SP2, ale wydaje mi sie ze nie ma takze zadnego ( patrzac na daty instalacji Frameworkow w moim systemie, zadnego nie bylo od poczatku.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline revo

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2008, 17:33:01
W .NET framework jest juz przeciez Managed DirectX.

Akurat już nie ma Managed DirectX - został zamieniony przez XNA.

st3tc

  • Gość
# Marzec 11, 2008, 17:41:01
W .NET framework jest juz przeciez Managed DirectX.

Akurat już nie ma Managed DirectX - został zamieniony przez XNA.

Od DirecX trzymam sie mozliwie z daleka, ale przeciez widze ze mam jakies dllki w folderach .NET 3.5 "managed directx" i "directx for managed code"?
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2008, 17:49:45 wysłana przez therealremi »

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2008, 17:42:56
W .NET framework jest juz przeciez Managed DirectX.

Akurat już nie ma Managed DirectX - został zamieniony przez XNA.
Nie do końca - i całe szczęście, XNA jest straszne ;)

st3tc

  • Gość
# Marzec 11, 2008, 18:14:13
Sam jesteś straszny. :D Widzisz jak to fajnie...  ;D

Jakieś argumenty może?

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Marzec 11, 2008, 18:16:06
Chcecie wojne? MDX vs. XNA?
Prosze, nie...

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2008, 18:28:24
Sam jesteś straszny. :D
Jesteś już którąś osobą z kolei, która twierdzi, że jestem straszny. Może to przez tę krew na rękach ? ... ;)

Cytuj
Jakieś argumenty może?
A po co? Dyskusja na ten temat mnie nie interesuje. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że MDX nie wywalono do końca, i dobrze.

A jeśli już chodzi o argumenty, to XNA odstraszyło mnie koniecznością przebudowania projektu contentu w przypadku chęci użycia nowego zasobu w trakcie działania aplikacji - tyle starczyło, stary, dobry MDX okazał się dużo przyjaźniejszy :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2008, 18:38:47 wysłana przez Kurak »

st3tc

  • Gość
# Marzec 11, 2008, 18:44:14
Dlatego ja nie używam content pipeline. Nie mam X360 i mam na to wyłożone(znaczy pobawiłem się, ale się okazało ze to syf).

Offline marshen

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2008, 20:04:14
Gorsze - przynajmniej do gier :P. Gdyby były lepsze, to ktoś by ich pewnie używał :P.
To nie całkiem tak, bo na przykład w Haskellu powstał całkiem fajny FPS, a to, że klepacze kodu nie potrafią się przestawić na inny paradygmat niż obiektowy (względnie imperatywny) powoduje, że te języki pozostają nieużywane ;)

Z drugiej strony masz rację -- C++ jest lepszy do pisania gier od C#. I nigdy nie chciałem się z tym sprzeczać, ale C# nie jest gorszym językiem (ogólnie!) dlatego, że wymaga doinstalowania .NET framework.

Ja sobie nie wyobrażam pisania tooli w innym języku niż C#. W szczególności sobie nie wyobrażam pisania ich w C++, ergo (wg Twojej logiki) C++ jest gorszy od C# :P

Z drugiej strony z DX tez ciezko, a jesli gierka korzysta to w logice Zlosliwca by trzeba taka wersje dostarczyc :D
No tak, ale konieczność zainstalowania DX jakoś się przebiła do świadomości przeciętnego użytkownika, tymczasem weź takiemu wytłumacz co to jest .NET Framework :P.
".NET Framework to jest coś takiego jak DX, znaczy bez tego Ci ten program nie pójdzie" -- popatrz, już wyjaśniłem :P Bo po co takiemu wiedzieć o co chodzi tak naprawdę? :P

Offline kombain

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2008, 20:51:09
W .NET framework jest juz przeciez Managed DirectX.

Akurat już nie ma Managed DirectX - został zamieniony przez XNA.
Managed DirectX nie był nigdy częścią .NET Framework tylko częścią DirectX SDK do wersji August 2007. Później usunęli tylko dokumentacje i sample a runetimy zostały. Redisty pozostały nietknięte. Widziałem kiedyś całkiem niezły silnik napisany w MDX + C# (niestety nie bardzo pamiętam nazwę), a wraz z silnikiem dołączone były toolsy. Nic tylko zabierać się za tworzenie gry. Wydajnościowo sprawowało się toto bardzo dobrze :)
XNA ma w zamierzeniu zastąpić MDX ale moim zdaniem to głupi pomysł...
A co do C# i samego frameworka, to przecież jest coś takiego jak Windows Update. Mi każdy Framework ściągnął się właśnie poprzez tą usługę, a skoro ktoś sięga po internetowego casuala to równie dobrze może sobie ściągnąć (o ile już nie ma) Frameworka. Poza tym do instalatora naszej gry można dołączyć instalator sieciowy Framweorka i wrazie czego po instalacji gry uruchomić go i zainstalować biblioteki. To samo tyczy się zresztą DirectX'a. Żeby nie martwić się o wagę pliku i to, czy user sobie zainstaluje DXa czy nie wystarczy odpalić po instalacji programu dxwebsetup.exe którego można zlinkować z instalatorem, a on sam sobie wykryje czego nie ma i dociągnie co trzeba.
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2008, 20:53:42 wysłana przez kombain »

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Marzec 12, 2008, 10:15:50
To nie całkiem tak, bo na przykład w Haskellu powstał całkiem fajny FPS, a to, że klepacze kodu nie potrafią się przestawić na inny paradygmat niż obiektowy (względnie imperatywny) powoduje, że te języki pozostają nieużywane ;)

To znaczy, że ten inny paradygmat jest do dupy :). A nieużywany język to język bezużyteczny - mniej bibliotek, mniej tutoriali, mniej przykładowego kodu, mniej narzędzi, wsparcia ze strony większych organizacji. I nie podawaj mi tu przykładów, że w takim a takim języku zrobiono taką a taką grę - wcale nie wątpię, że da się takową zrobić, ale niestety tutaj ważna jest ilość, a pojedyncze przypadki to tylko wyjątki potwierdzające regułę.

st3tc

  • Gość
# Marzec 12, 2008, 10:51:13
To nie całkiem tak, bo na przykład w Haskellu powstał całkiem fajny FPS, a to, że klepacze kodu nie potrafią się przestawić na inny paradygmat niż obiektowy (względnie imperatywny) powoduje, że te języki pozostają nieużywane ;)

To znaczy, że ten inny paradygmat jest do dupy :). A nieużywany język to język bezużyteczny - mniej bibliotek, mniej tutoriali, mniej przykładowego kodu, mniej narzędzi, wsparcia ze strony większych organizacji. I nie podawaj mi tu przykładów, że w takim a takim języku zrobiono taką a taką grę - wcale nie wątpię, że da się takową zrobić, ale niestety tutaj ważna jest ilość, a pojedyncze przypadki to tylko wyjątki potwierdzające regułę.

Te... moderator tępiący innych za offtopicki - co sam robisz ? ;p. Od Ciebie się zaczęło ... ;)

Offline marshen

  • Użytkownik

# Marzec 12, 2008, 18:22:40
To znaczy, że ten inny paradygmat jest do dupy :).

To bardzo grząski temat -- do mnie quicksort w dwóch linijkach przemawia ;)

A nieużywany język to język bezużyteczny - mniej bibliotek, mniej tutoriali, mniej przykładowego kodu, mniej narzędzi, wsparcia ze strony większych organizacji.

A co Cię nagle wielkie organizacje zaczęły interesować? Wielka organizacja Microsoft wspiera .NETa a Ciebie irytuje, że trzeba framework doinstalować. Powinieneś się cieszyć, że wielkie organizacje nie wspierają jakiegoś języka wnioskując z powyższego. Wtedy będziesz sobie musiał doinstalować dużo więcej dodatkowych bibliotek, maszyn wirtualnych czy czego tam jeszcze ;). Anyway, paradygmat funkcyjny jest aktualnie bardzo mocno wspierany, tworzonych jest dla najbardziej znanych z tych języków masa bibliotek, tutoriali, przykładowego kodu i narzędzi. No i wspierają je takie organizacje jak choćby Google.

I nie podawaj mi tu przykładów, że w takim a takim języku zrobiono taką a taką grę - wcale nie wątpię, że da się takową zrobić, ale niestety tutaj ważna jest ilość, a pojedyncze przypadki to tylko wyjątki potwierdzające regułę.

Miliony much nie mogą się mylić, tak? ;) Rozumiem, że IE też uważasz za najlepszą przeglądarkę? :P

Offline eax

  • Użytkownik

# Wrzesień 17, 2008, 20:47:18
Odświerzam dość stary wątek, gdyż temat podpasował do mojego aktualnego problemu.
Otóż - chcemy dystrubuować program napisany w .NET, więc dajemy użytkownikowi końcowemu razem z programem .NET framework. A co z bazami danych? Jeżeli używamy Microsoftowego SQL Servera, to także należy dorzucić instalkę tegoż? ( co wydaje mi się jest nie do końca logiczne, biorąc pod uwagę rozmiar MS SQL Server 2005 EE - 55 MB ). Zawsze pisałem małe programiki użytkowe, teraz chciałbym napisać coś, co operuje na większej ilości danych i do tego potrzebuję bazy danych. Nie wyobrażam sobie, aby do pliku wykonywalnego ( około 100 kB ), dorzucać 55 MB serwera SQL. Wolałbym mieć wszystko poukładane w tabele.  Proszę oświećcie mnie, bo moje poszukiwania przynoszą marny skutek :)

Offline albireo

  • Użytkownik

# Wrzesień 17, 2008, 21:02:34
Jeśli nie masz sytuacji, że wielu użytkowników jednocześnie odwołuje się do tej samej bazy, to może użyj sqlite binding do .Net, ewentualnie jeszcze można użyć bazy accessowej (.mdb).