Autor Wątek: C# - dystrybuowanie programu napisanego w VSEE 2005  (Przeczytany 11012 razy)

Offline Netrix

  • Redaktor
    • Netrix’s devBlog

# Marzec 11, 2008, 01:17:53
Pisanie dla .NET jest równoważne z wymaganiem .NET framework. Mnie nigdy nie przeszkadzało doinstalowywanie dodatkowych bibliotek, jeżeli są potrzebne w więcej niż jednym programie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline marshen

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2008, 02:08:34
A mnie się kilka razy zdarzyło doinstalowywać DirectX jak instalowałem grę. Beznadziejny ten C++ (zapewne), że jeszcze trzeba coś doinstalować, zeby gry działały ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2008, 11:57:15 wysłana przez marshen »

Offline neonek

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2008, 08:27:41
A mnie się kilka razy zdażyło doinstalowywać DirectX jak instalowałem grę. Beznadziejny ten C++ (zapewne), że jeszcze trzeba coś doinstalować, zeby gry działały ;)
To nie wina C++ bo to świetny język, ale bibliotek użytych przy pisaniu gry

therealremi

  • Gość
# Marzec 11, 2008, 09:17:02
A mnie się kilka razy zdażyło doinstalowywać DirectX jak instalowałem grę. Beznadziejny ten C++ (zapewne), że jeszcze trzeba coś doinstalować, zeby gry działały ;)
To nie wina C++ bo to świetny język, ale bibliotek użytych przy pisaniu gry

Nie zrozumiałeś celnej ironi/ripostyi skierowanej do Złośliwca ;p ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2008, 09:23:08 wysłana przez st3tc »

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Marzec 11, 2008, 10:22:56
A mnie się kilka razy zdażyło doinstalowywać DirectX jak instalowałem grę. Beznadziejny ten C++ (zapewne), że jeszcze trzeba coś doinstalować, zeby gry działały ;)

O ile mi wiadomo, gry w .NET też mogą wymagać DirectX :P. Tak więc by uruchomić grę napisaną w .NET musimy zainstalować dwie rzeczy i jeszcze gra będzie wolniej działała, a żeby uruchomić grę w C++, wystarczy jedna rzecz :).

Offline marshen

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2008, 12:15:49
Różnica jest taka, że nikt nie pisze poważnych i dużych gier w .NET, bo to nie jest jego główne zastosowanie, wiec i tak jest 1 do 1 -- remis :P

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Marzec 11, 2008, 14:14:27
Różnica jest taka, że nikt nie pisze poważnych i dużych gier w .NET, bo to nie jest jego główne zastosowanie, wiec i tak jest 1 do 1 -- remis :P

Jaki remis - skoro nikt nie pisze w nim gier, to znaczy, że się do tego nie nadaje - ergo dwa do jaja dla C++ :P.

Offline marshen

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2008, 14:27:45
Najpierw oceniasz język pod względem, że trzeba do niego coś doinstlować, potem, że się w nim pisze gry lub nie (w prologu, haskellu, lispie, D, OCamlu też dużch gier nie uświadczysz, znaczy, ze gorsze to języki od C++?). Pokręcona ta logika :P

therealremi

  • Gość
# Marzec 11, 2008, 14:48:46
Złośliwiec: jeśli przyjmiemy że C# używamy do edytorów... czyli user nie potrzebuje .net to wtedy gdzie ten ból.
Poza tym w czym by nie było napisane... używa gra physX'a to i musimy to zainstalować, jakieś VC++ runtime'y, albo .net runtime. Jakiegoś DX'a, steam'a, games for windows live... itd., itd. zawsze coś trzeba instalować. Ta jedna instalka w tą lub drugą stronę już naprawdę wiosny nie czyni.

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Marzec 11, 2008, 15:11:30
Tyle, ze Zlosliwiec mial na mysli (nigdy nie myslalem, ze bede go bronic) o sieciowe, amatorskie, instalki. Najczesciej do casuali. O ile mozna do nich dolaczyc vcruntime to .net juz ciezko. Z drugiej strony z DX tez ciezko, a jesli gierka korzysta to w logice Zlosliwca by trzeba taka wersje dostarczyc :D

Offline Netrix

  • Redaktor
    • Netrix’s devBlog

# Marzec 11, 2008, 15:15:24
Jak musi coś zainstalować, to najlepiej wrzucić to do automatu instalatora, niech się zainstaluje, przyda mu się. Przecież na dysku miejsca mu nie braknie.

therealremi

  • Gość
# Marzec 11, 2008, 15:25:46
shyha: Skoro to internetowy casual, to może z net-u sobie user runtime'y dociągnąć. Do internetowych casuali nie wypada po prostu runtime'ów wpychać. :)
Faktem wtedy tylko to jest że za pierwszym razem user sobie popłacze nad ich rozmiarem.

Chyba tylko gierki rozdawane kolegom na podwórku na dyskietkach ( ;D), miały by z tym większy problem.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Marzec 11, 2008, 16:29:59
w prologu, haskellu, lispie, D, OCamlu też dużch gier nie uświadczysz, znaczy, ze gorsze to języki od C++?

Gorsze - przynajmniej do gier :P. Gdyby były lepsze, to ktoś by ich pewnie używał :P.

Z drugiej strony z DX tez ciezko, a jesli gierka korzysta to w logice Zlosliwca by trzeba taka wersje dostarczyc :D

No tak, ale konieczność zainstalowania DX jakoś się przebiła do świadomości przeciętnego użytkownika, tymczasem weź takiemu wytłumacz co to jest .NET Framework :P.

Offline Charibo

  • Redaktor

# Marzec 11, 2008, 16:32:19
Framework jest przecież standardem i o ile na przykład o Javę bym się martwił, to można spokojnie założyć, że znacząca większość .NET posiada - nie wspomnę już, że jest dodawany do Windowsów i zazwyczaj nic sciągać nie trzeba ;)

therealremi

  • Gość
# Marzec 11, 2008, 16:57:22
W .NET framework jest juz przeciez Managed DirectX.