Autor Wątek: Przecięcie się płaszczyzny z ostrosłupem widzenia  (Przeczytany 2549 razy)

Offline Gołos

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2006, 17:24:45
Jak można obliczyć w przestrzeni 3d 4 punkty przecięcia płaszczyzny z ostrosłupem widzenia?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 16, 2006, 17:52:35
Wyznacz proste opisujące krawędzie ostrosłupa widzenia i wyznacz przecięcie tych prostych z tą płaszczyzną. :)

Offline Gołos

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2006, 17:55:22
A jak moge wyznaczyć te proste opisujące krawędzie z macierzy projekcji / widoku ?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 16, 2006, 18:01:17
Cytuj
A jak moge wyznaczyć te proste opisujące krawędzie z macierzy projekcji / widoku ?
Na pewno się da, ale się w to nie zagłębiałem. W swoich programach po prostu wyznaczałem potrzebne dane bezpośrednio z położenia kamery - wiesz przecież, gdzie znajduje się kamera, jak jest obrócona, oraz jakie ma pole widzenia w pionie i w poziomie, więc trochę matematyki da się wszystko obliczyć. :)

Offline Gołos

  • Użytkownik

# Marzec 16, 2006, 18:16:54
Pomyślałem trochę  :)
i już wiem jak to wyliczyć.
Wielkie dzięki.

maho

  • Gość
# Marzec 17, 2006, 00:46:39
Jak można obliczyć w przestrzeni 3d 4 punkty przecięcia płaszczyzny z ostrosłupem widzenia?
Zauważ że nie zawsze będą to 4 punkty!

maho

  • Gość
# Marzec 17, 2006, 01:20:27
Pomyślałem trochę  :)
i już wiem jak to wyliczyć.
Wielkie dzięki.
Zawsze mozesz pochwalic sie jak to osiagnac i zostawic dla przyszlych 'pokolen' ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 17, 2006, 02:37:52
Cytuj
Zawsze mozesz pochwalic sie jak to osiagnac i zostawic dla przyszlych 'pokolen'
Zostawił informację, że można to samemu wymyśleć. Wystarczy odrobina wyobraźni przestrzennej i kilka wzorów z tablic matematycznych. :)