Autor Wątek: Export grafiki z 3d studio do gry  (Przeczytany 11148 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Styczeń 11, 2006, 17:50:12
Cytuj
Ja polecam Wings 3D
Bawiłem się trochę z tym kiedyś, ale jakoś do mnie nie przemówił - wyglądał tak, jakby dało się w nim robić tylko lowpoly (a nawet to mi jakoś ciężko przychodziło).

Cytuj
Ja polecam GMaxa.
Też polecam, tyle że już chyba nie jest dostępny.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline jaro3000

  • Użytkownik

# Styczeń 11, 2006, 18:45:25
W sprawie blendera - fakt faktem - odstrasza na pierwszy rzut oka, w przeciwienstwie do na pierwszy rzut oka przyjaznego 3DS MAXa, ALE - nauka podstaw zajęła mi może z 45 minut, a po tych 45 minutach modelowanie za pomocą niego szło mi dużo szybciej, prosciej i PRZYJEMNIEJ niż za pomocą 3DS MAXa po około 6 godzinach zabawy ( 2 dni nauki różnych bajerów, 3h dziennie ), Maya 3D po 2h zabawy, Anim8orze po paru godzinach i innych na pierwszy rzut oka intuicyjnych aplikacjach. Po prostu w moim wypadku czas stracony na poznanie interfejsu i przyzwyczajenie sie do niego odzyskałem podczas zdecydowanie szybszego późniejszego modelowania.

Jest to oczywiście kwestia o ile zbadałem bardzo subiektywna, i prawdopodobnie dla kogoś innego wygodniejszy będzie 3ds MAX, a dla jeszcze kogoś najwygodniejszy będzie LightWave Studio. Po prostu uważam, że nie powinno się blendera odrzucać od razu - zapewne w zastosowaniach hi-pr00f graphic, czyli np. tworzeniu efektów specjalnych do jakiegoś nowego filmu etc. Blender odpada, ale jeżeli chodzi o modelowanie obiektów do gier,  czy chocby w pol-profesjonalnym zastosowaniu czysto graficznym blender nie ustepuje mozliwosciami innym programom tego typu, więc to jest to kwestia wyłącznie wygody użytkowania i tutaj dla niektórych będzie lepszy blender a inni będą woleli 3ds MAXa, czy cokolwiek innego.

Offline really

  • Użytkownik

# Styczeń 11, 2006, 18:57:42
Cytuj
Ja polecam GMaxa.
Też polecam, tyle że już chyba nie jest dostępny.

Jest dostępny tutaj:http://www.turbosquid.com/gmax. Oczywiście za free!

Offline Hectic

  • Użytkownik

# Styczeń 11, 2006, 19:22:27
O ile sie nie myle to nie jest topic o programach 3D ;)

Vertexów jest 26,532 czy to za dużo ?

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Styczeń 12, 2006, 17:20:51
Ja kiedy uczyłem się modelowania wybrałem właśnie Blendera i wcale nie jestem nim zachwycony. Owszem, da się w nim wszystko ładnie zamodelować, można pracować z nim wydajnie, niczego mu nie brakuje no i przede wszystkim jest darmowy. Jednak jego interfejs względem innych programów do modelowania można przyrównać do tego, czym jest obsługa Vim albo EMACS względem większości innych edytorów tekstu - po prostu jest *inny*.

Wyobrażacie sobie wypasiony program do modelowania 3D (jakim niewątpliwie jest Blender) bez ani jednego okna dialogowego, które otwierałoby się na ekranie przysłaniając widok, wszystko w oknie głównym programu? Iście dziwaczne założenie, ale w Blenderze właśnie tak jest i jakoś da się tego używać. Ot, to taki przykład na jego "inność" :) Jeszcze inny to konieczność pisania eksporterów czy innych pluginów w języku Python (zamiast w dowolnym znanym sobie jako DLL), co stanowi niewątpliwą wadę dla tych, którzy tego języka skryptowego nie znają - bo jest dość nietypowy i zakręcony :)

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Styczeń 13, 2006, 20:20:39
Cytuj
Jest dostępny tutaj:http://www.turbosquid.com/gmax. Oczywiście za free!
Wiem, że nadal można go sciągnąć, ale czy na pewno nadal działa generator kluczy potrzebnych do uruchomienia?

Offline really

  • Użytkownik

# Styczeń 13, 2006, 20:38:10
Cytuj
Jest dostępny tutaj:http://www.turbosquid.com/gmax. Oczywiście za free!
Wiem, że nadal można go sciągnąć, ale czy na pewno nadal działa generator kluczy potrzebnych do uruchomienia?

Po reinstalacji systemu (2 miesiące temu) ściągnąłem go, zarejestrowałem i działa bez problemu.

Offline Demon

  • Użytkownik

# Luty 03, 2006, 18:31:51
Po waszych komentarzach zdecydowałem się pouczyć blendera, chciałem wyeksportowac model do formatu md2, problem w tym że nie są eksportowane klatki animacji, czy ktoś wie może jak wyeksportować razem z animacjami?

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Luty 24, 2007, 15:32:11
Demon: a sama opcja animacji w blenderze?

a do reszty: tak chcialem spytac - czy ktos uzywal czegos pod linuxem, co by umozliwalo napisanie pluginow w cpp? Sth a'la milkshape. Plugin mam nieskonczony a nie bardzo mi sie widzi jak skompiluje DLL pod Gentoo :P