Autor Wątek: Export grafiki z 3d studio do gry  (Przeczytany 11263 razy)

Offline Hectic

• Użytkownik

# Styczeń 10, 2006, 14:47:10
Nie wiem czy można pisać nowe tematy, ale napisze, najwyżej ban :) Jestem w tym początkujący więc proszę o wyrozumiałość. Stworzyłem sobie powiedzmy postać do gry  w 3d studio (ver. 7.0)   I jak ją teraz przenieść do gry. Z tego co wiem to profesjonaliści tworzą jakieś własne formaty plików. Więc jak piszą też exportery do 3d studio? Może ktoś mnie oświeci jak to wszystko w realiach wygląda?  :P

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BoBo

• Użytkownik
    • BoBo b|0d4553k

# Styczeń 10, 2006, 15:55:45
Jestem noob, ale postaram się Ci pomóc. Otóż model w 3ds max można przekonwertować do .md2.  Format ten używany był m. in. w Quake 2. 
A później... Pamiętam, że owemu formatowi był poświęcony osobny dział w książce "OpenGL. Programowanie gier". Jakiś kurs pewnie też się znajdzie. Do konwertowania skorzystaj np. z programu Q2Modeller. Jest to edytor, który może eksportować pliki .md2, a importować 3ds-y. Odpowiedni plik to q2mdlr83.zip (tak mi się zdaje:))
Mam nadzieję, że w jakiś sposób pomogłem ;)
Co do nowych tematów, to wychodzę z założenia, że jeśli istnieje już dział, można bez przeszkód zakładać wątki. Swoją drogą, fajne uczucie odpowiadać jako pierwszy na pierwszy post w nowym dziale:)
pzdr.
BoBo

nadult

• Gość
# Styczeń 10, 2006, 16:40:59
Możesz:
  • skorzystać z wbudowanych eksporterów:
    a) .3ds: format dość przestarzały, ale nadaje się do zapisu siatek i animacji opartej na klatkach kluczowych; Napisanie własnej ładowarki może sprawić problem jeśli jesteś początkujący
    b) .asc: format tekstowy, łatwiejszy w załadowaniu od 3ds; polecam na początek
  • Skorzystać z pluginów / skryptów eksportujących znalezionych w necie; tego jest naprawdę sporo:
    a) .mdl, format z Half Life'a: możesz w nim zapisać modele z animacją szkieletową
    Przeglądarka mdl: www.swissquake.ch/chumbalum-soft/hlmv/