Autor Wątek: Cry Engine 2  (Przeczytany 18136 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 22, 2008, 03:04:15
mINA87: "wycina to co się za nim znajduje" raczej bym rozumiał od początku w kontekście occlusion cullingu, chociaż mam akurat o tyle prościej, że widziałem na filmiku to wycinanie. :)

Wspomniany filmik (occlusion culling około 2:20):
http://www.youtube.com/watch?v=A1ELRWTXQ1g

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Luty 22, 2008, 11:47:31
Krzysiek: ja też tak zgadywałem (teraz mam dowód, że dobrze), ale to Khaine namieszał ;), cytuję:
Cytuj
Wycinanie geometrii w czasie rzeczywistym(!) to nie jest latwa sprawa.

Offline skovron

  • Użytkownik
    • Healthbar Games

# Luty 22, 2008, 12:20:56
Oj trochę się namieszało. Ja miałem na myli właśnie occlusion culling dlatego właśnie "wycinanie" było w cudzysłowie. Nawet nie przyszło mi na myśl, żeby silnik miał ciągle wycinać (usuwać fizycznie) geometrie z obiektów.

@Krzysiek K.
Właśnie o tym filmiku mówiłem.

Może i nie ma nic nadzwyczajnego w tym cullingu. Może po prostu zastanawia mnie to dlatego, że dużo się naczytałem o tym (i częściowo miałem okazje sprawdzić), że dzisiejsze (właściwie wczorajsze :)) karty graficzne dobrze radzą sobie z dużą ilością geometrii, za to czasami może się okazać, że skomplikowany algorytm obcinania jest "droższy" czasowo/obliczeniowo niż zwykłe posłanie do karty nadmiarowych danych.

Teraz można myśleć o zabawie w CSG na GPU dzięki SM4.0 - Stream Out + GS.
Heh, teraz to o wielu rzeczach można myśleć i próbować zaimplementować. Ja sam próbowałem raytracingu z pomocą szaderów, kiedyś to nie było możliwe. Natomiast mnie akurat interesuje z czego korzystają w CryEngine a nie co można w ogóle zrobić :)

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Luty 22, 2008, 12:42:45
Poczytaj sobie papier Mittring (glownego programisty) z Siggraphu - "Finding Next Gen - CryEngine2" (Google to the rescue). O widocznosci akurat tam wiele nie pisza, ale jest kilka innych technik ladnie opisanych.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Luty 24, 2008, 20:17:35

maxest

  • Gość
# Luty 25, 2008, 11:10:21
Filmik zgrany na kompie 5x GF8800 ULTRA? :)
Nie no.. nawet jesli tak to trzeba poczekac z 2 lata polowa gier bedzie juz tak wygladac
I szczerze mowiac to na poczatku nie bylem do konca pewien czy to render real-time, czy ta reklama co to ja swego czasu pokazywali w TV (juz nie pamietam czego to byla reklama). Zorientowalem sie ze to nie reklama gdy zobaczylem ze to co przelatuje przez ulice to czajniczki :D

Offline Ventor

  • Użytkownik

# Luty 25, 2008, 11:33:14
Czajniczki są na pewno renderowane kilkoma DrawCall-ami, ale jest jeszcze jakaś ściema z nimi, bo około 1:12 widać jak jeden żółty czajniczek znika.


Offline yarpen

  • Użytkownik

# Luty 25, 2008, 11:52:39
Wg ludzi, ktorzy widzieli ta konsolowa wersje, to nic specjalnego akurat, byli raczej zawiedzeni.

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Luty 25, 2008, 12:01:59
W sumie się nie dziwię. Z jakiegoś powodu Crytek przez długi czas utrzymywał, że nie będzie konsolowej wersji, bo wiele efektów było PC Exclusive. I tego nie mogli obejść.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 25, 2008, 12:56:12
Wg ludzi, ktorzy widzieli ta konsolowa wersje, to nic specjalnego akurat, byli raczej zawiedzeni.

Ilu ludzi, tyle opinii. Ja na przykład byłem zawiedziony wersją pecetową :).

maxest

  • Gość
# Luty 25, 2008, 14:02:47
Jeśli mówimy o samym Crysis-ie... to wg. mnie najpiękniejsza gra jaka powstała do tej pory, a zarazem najmniej grywalna/piękna gra jaka powstała do tej pory. Kontynuuje tradycję Far Cry-a pod tym względem.

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Luty 25, 2008, 14:34:59
W sumie się nie dziwię. Z jakiegoś powodu Crytek przez długi czas utrzymywał, że nie będzie konsolowej wersji, bo wiele efektów było PC Exclusive. I tego nie mogli obejść.

Niektóre efekty miały być DX10 exclusive i użytkownicy "pomogli" im to obejść wpisując haki w configa :)

Oglądając filmiki z CE2 od razu rzuciły mi się w oczy fatalnie zrobione LOD'y. To jest rzecz która mi się nigdy nie podobała w grach i zawsze byłem anty-LOD'owy :) a w CE2 widać je aż do bólu. Wolę mniej dokładne obiekty "zawsze", niż bardziej dokładne "czasami" + wyskakiwanie, miganie itd.

maxest

  • Gość
# Luty 25, 2008, 16:44:32
"engine jest w pełni sprawny. Jeśli chodzi o poziom grafiki jaki zapewni, to plasuje się gdzieś pomiędzy poziomem detali medium, a high pecetowej wersji". Sadzilem, ze konsole sa jednak troche mocniejsze :). Albo to Crytek nie potrafi wiecej ze swojego silnika wyciagnac :P

Offline matyssek

  • Użytkownik

# Luty 25, 2008, 18:58:13
Sadzilem, ze konsole sa jednak troche mocniejsze :).
Nawet te kilka rdzeni X360 czy PS3 nie są w stanie zrekompensować braku mocy karty graficznej (na poziomie najmocniejszego GF7900 z tego co pamiętam, jak się mylę to mnie poprawcie :)). Sam zobacz - żeby pograć na very high w Crysisa musisz mieć naprawdę niezły sprzęt na poziomie GeForce 8800, więc jak mieliby wycisnąć to z konsoli, gdzie gra MUSI chodzić na telewizorze w rozdzielczości FullHD? :)

pozdrawiam