Autor Wątek: Podnoszenie przedmiotów  (Przeczytany 1185 razy)

Offline Kwazar

  • Użytkownik

# Luty 14, 2008, 19:48:35
Witam!
Mam problem z implementacją podnoszenia przedmiotów w mojej grze a dokładniej z ich rotacją.
Jedyne co wymyśliłem to ustawianie orientacji obiektu takiej samej jak kamery co klatkę. W przypadku obiektów o kształcie przybliżonym do kuli wszystko wygląda ok jednak gdy dochodzi do podniesienia np fotela wszystko wygląda pokracznie, obiekt jest nagle obracany do orientacji kamery i sztywno się zachowuje.

Chciałbym by do orientacji obiektu była dodawana orientacja kamery w wyniku czego obiekt względem kamery nie poruszałby się.
Wszystko musi być zrobione na kwaternionach.

Widać to dokładnie na tym filmiku http://www.warsztat.gd/videos.php?x=view&id=27

Korzystam z Ogre i Physx.

Jest na to jakieś rozwiązanie? 
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2008, 23:43:05 wysłana przez Kwazar »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ziomber

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Luty 24, 2008, 12:51:50
ale jak podchodzisz do przedmiotu to juz masz orientacje tego przedmiotu podczas pierwszego podniesienia

Offline Kwazar

  • Użytkownik

# Luty 24, 2008, 14:38:52
No tak ale jak jej nie będę zmieniał odpowiednio to przedmiot będzie się obracał względem postaci, spróbuj obrócić się z jakimś przedmiotem tak by jedna z jego stron zawsze była zwrócona np w stronę monitora to zrozumiesz w czym problem  ;)
Bo gdy przedmiot nie obraca się względem ziemii, a postac obraca się, to przedmiot obraca sie wzgledem postaci a ja bym chcial by się nie obracal  :)
Ale w sumie ten efekt nie jest taki zly i chyba ujdzie :)