Autor Wątek: Code::Blocks...  (Przeczytany 3047 razy)

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Styczeń 15, 2006, 13:12:14
CODE::BLOCKS && VISUAL C++ TOOLKIT 2003 && PLATFORM SDK && IRRLICHT && NEWTON

strona codeblocks: www.codeblocks.org
strona visual toolkit: http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/
strona irrlichtu: http://irrlicht.sourceforge.net
strona newtonu: www.physicsengine.com


__________________________________________________


Czy mogę sprzedawać programy stworzone w Code::Blocks z podpiętym VCToolkit2003 i PlatformSDK? (do tego elementy na LGPL). 

Cytuj
tak!

Czy mogę ściągnąć te wszystkie programy za darmo?

Cytuj
tak!


Tak więc, polecam wszystkim ten zestaw programów i SDK, nawet do zastosowań komercyjnych
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2006, 23:04:53 wysłana przez Herion »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline lgromanowski

  • Użytkownik
    • OpenMW, Elderscrolls III: Morrowind engine reimplementation

# Styczeń 15, 2006, 13:16:04
Cześć,
z tego co pamiętam ze starego forum (a temat ten pojawiał się na nim kilku(nasto) krotnie), to tak. Można sprzedawać programy napisane w MS TK i PSDK. Co do LGPL to nie jestem w 100% pewien, ale chyba musiałbyś udostępnić źródła.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 15, 2006, 13:24:52
Cytuj
Co do LGPL to nie jestem w 100% pewien, ale chyba musiałbyś udostępnić źródła.
Jeżeli korzystasz z jakiejś biblioteki na LGPL, to musisz udostępnić źródła tej biblioteki, jeżeli wprowadzałeś do niej swoje modyfikacje, ale kod, który z niej korzysta nie musi być udostępniony. Nie jestem pewien, ale być może wymagane jest do tego dynamiczne linkowanie z tą biblioteką (tzn. biblioteka w osobnym DLL).

Offline squizzz

  • Użytkownik

# Styczeń 15, 2006, 23:12:23
(do tego elementy na LGPL)

Jeśli linkujesz bibliotekę LGPL dynamicznie, jedyne co musisz, to udostępnić jej źródło (m. in. musisz je sam zahostować, link do źródeł z oficjalnej strony biblioteki się nie liczy). Aplikacja z niej korzystająca może być closed source.

Jeśli linkujesz statycznie - cała aplikacja musi być na otwartej licencji.


Generalnie najlepszym rozwiązaniem jest poczytać dokumentację danej biblioteki (często o licencjach jest w FAQ), a jeśli po jej lekturze dalej masz wątpliwości - po prostu napisz do autora/zapytaj na forum projektu/etc.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2006, 23:21:08 wysłana przez squizzz »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 16, 2006, 00:09:31
Cytuj
(m. in. musisz je sam zahostować, link do źródeł z oficjalnej strony biblioteki się nie liczy)
O ile pamiętam, to GPL nie ma takiego wymagania (wystarczy chyba nawet plik tekstowy z mailem autora, którego można poprosić o źródła), więc w LGPL raczej też go nie ma. Pozatym, to by było wysoce niepraktyczne - po co hostować jakieś stare niezmodyfikowane wersje bibliotek, których nowsze wersje są dostępne na stronie samej biblioteki.

Offline squizzz

  • Użytkownik

# Styczeń 16, 2006, 00:32:34
Cytuj
(m. in. musisz je sam zahostować, link do źródeł z oficjalnej strony biblioteki się nie liczy)
O ile pamiętam, to GPL nie ma takiego wymagania (wystarczy chyba nawet plik tekstowy z mailem autora, którego można poprosić o źródła), więc w LGPL raczej też go nie ma. Pozatym, to by było wysoce niepraktyczne - po co hostować jakieś stare niezmodyfikowane wersje bibliotek, których nowsze wersje są dostępne na stronie samej biblioteki.
Faktycznie, zagalopowałem się. Chodziło o fakt, że wykorzystując bibliotekę LGPL jesteśmy zobligowani do zapewnienia dostępności kodu LGPL z którego nasza aplikacja korzysta. Faktycznie e-mail powinien wystarczyć, nie musi to być od razu hosting, jak błędnie napisałem. Dzięki za sprostowanie. :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2006, 00:35:46 wysłana przez squizzz »