Autor Wątek: Generator plansz  (Przeczytany 1604 razy)

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Luty 10, 2008, 12:06:37
Zastanawiam się na stworzeniem dość złożonego generatora przestrzeni w grze, wpadłem na taki pomysł żeby fragmenty świata były takimi jakby puzlami które idealnie do siebie pasują a każdy puzel składał się z mniejszych puzli a nawet i głębiej tak żeby osiągnąć niepowtarzalne szczegóły coś jakby fraktal. To dopiero taka wizja projektu dlatego chciałem się zapytać na jakie problemy mógłbym napotkać, może macie jakieś sugestie lub pomysły w tym kierunku.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2008, 13:11:52 wysłana przez Złośliwiec »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mattrick

  • Użytkownik

# Luty 10, 2008, 12:33:13
Z tego co zrozumiałem to jest to zwykła mapa segmentowa, więc większych problemów nie będzie oprócz ewentualnych kwiatków, gdy generator niezbyt dobrze spasuje ze sobą dwa segmenty. ; )

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Luty 10, 2008, 13:10:31
na razie zrobiłem coś co daje takie efekty jak w pliku.
i myślę żeby to wypełnić tak jak to wyżej napisałem. Wydaje mi się że mogę uzyskać w miarę płynne przejścia między tymi rodzajami powierzchni tylko będę musiał zrobić coś do korygowania np. ślepych uliczek + jakieś dodatki np. żeby generował w pewnych miejscach symetryczne wzorki (pomieszczenia).

Offline Mattrick

  • Użytkownik

# Luty 10, 2008, 13:25:17
Nie wiem czy to pomoże, ale poprzeglądaj sobie kod generatorów podziemi w roguelike'ach

cyberion

  • Gość
# Luty 10, 2008, 13:32:49
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2008, 13:38:50 wysłana przez cyberion »

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Luty 10, 2008, 15:52:37
co do układania z "cegiełek" to mniej więcej wiem o co chodzi nawet gdzieś mam edytor który formuje brzegi jak np. rysuję wodę (gry w stylu warcraft 1,2, heroes). Z generowaniem tekstur też sobie w miarę poradzę bo już mam trochę doświadczenia. Chcę zrobić jakiś porządny generator do gry w stylu diablo 2 bo tamten moim zdaniem był trochę słaby.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Luty 11, 2008, 19:11:03
Tak ogólnie mówiąc, wg mnie takie generowanie proceduralne map trzebaby rozpisać na kilka etapów. Każdy etap mógłby zamieniać dane z jednej postaci na drugą (np. ogólny graf połączonych korytarzy i przejść na ich wersję rozmieszczoną w przestrzeni) albo poprawiać istniejące dane (np. dodawać losowe szumy do terenu).