Autor Wątek: builder - gra relaksacjna  (Przeczytany 2887 razy)

Offline totalover

  • Użytkownik

# Luty 09, 2008, 21:24:39
Gra relaksacja jest sie ludkiem zaczyna sie w lesie w szałasie z piłą(ręczną) młotkiem gwoździami (tak ok.100) i umiejętnosiciami i rąbania drzewa i budowania prostych domków w grze chodzi o to, że zbierasz>>>budujesz>>sprzedajesz>>>kupujesz>>>budujesz>>>sprzedajesz.... Budynki coraz bardziej skomplikowane, (ale dużo potrzebuje projektu) engine musi mięć dobrze rozwiniętą fizykę żeby można było podnosicie i dużo rzeczy niszczyc

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Luty 09, 2008, 21:31:36
Ojej... Jesteś pewien, że dobrze to przemyślałeś?

Offline waco2504

  • Użytkownik

# Luty 09, 2008, 21:34:30
No to do roboty, nikt za ciebie tego nie zrobi. :)


Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 10, 2008, 14:31:22
Grał ktoś w Carom3d? Taki bilard online, o tyle ciekawy że uderzało się kijem w bilę pchając w przód mysz - mocniejsze machnięcie, silniejsze uderzenie; ogółem dawało to całkiem fajny efekt i konsekwentnie dobry gameplay. Tu można byłoby zrobić podobnie wbijanie gwoździ młotkiem, do tego z piękną grafiką 3d i takie tam :]

A tak na serio, to pomysł mi się nieco kojarzy z Harvest Moon. Gierka miała urok, więc z tego też by coś teoretycznie mogło być. Wiele osób się na tym zanudziło, ale fani też by się znaleźli ;) Próbuj, jestem szczerze ciekawy co z tego wyjdzie.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Luty 11, 2008, 19:12:51
Super! Mnie się ten pomysł bardzo podoba. Wiem że gry symulacyjne nie należą do najbardziej grywalnych i szybko się nudzą (patrz: SimCity), ale zawsze marzyłem o takiej grze, w której by się budowało budynek w sposób tak realistyczny, żeby było trzeba dbać o szczegóły takie jak konstrukcja rusztowania, transport materiałów itd.

Offline barman

  • Użytkownik

# Luty 11, 2008, 19:27:23
ale zawsze marzyłem o takiej grze, w której by się budowało budynek w sposób tak realistyczny, żeby było trzeba dbać o szczegóły takie jak konstrukcja rusztowania, transport materiałów itd.
To by było fajne i bardzo ciekawe ;D. W taką grę jeszcze nie grałem.

Offline Kwazar

  • Użytkownik

# Luty 11, 2008, 20:14:05
Pomysł na grę bardzo ciekawy jednak trudny do zrealizowania! Np jak miałby wyglądać algorytm wyceniający dom?
Jest dużo czynników które trzeba uwzględnić, wielkość, staranność wykonania, estetyka, wbite do końca gwoździe, krzywo przybite deski...

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Luty 11, 2008, 22:17:26

deX(ter)

  • Gość
# Luty 11, 2008, 23:00:49
Z (mniejszego) założenia gra/pomysł podobny do WURM-a

http://www.wurmonline.com/

tyle że to jest MMO i w fazie produkcji ale grywalne. Też zaczynamy z jakimś zestawem narzędzi podstawowych (pila, siksa, kilof itd.) i mamy cały świat do eksploatacji. Rąbiesz drzewo, tniesz deski, kilofem wykopujesz rude, przetapiasz na żelazo, robisz gwoździ i składasz chatkę. Nie grałem w to za wiele ale z tego co udało mi sie zobaczyć to chatki można całkiem sporych rozmiarów robić. Może znajdziesz tu jakąś inspirację, ale nie ładuj sie w MMO proszę.

Popracuj nad fizyką i w końcowej fazie pisania dopisz opcję "Rozpierducha". :D


Pomysł na grę bardzo ciekawy jednak trudny do zrealizowania! Np jak miałby wyglądać algorytm wyceniający dom?
Jest dużo czynników które trzeba uwzględnić, wielkość, staranność wykonania, estetyka, wbite do końca gwoździe, krzywo przybite deski...


Czemu takie trudne, robisz jak w prawdziwym życiu. Kosztorys materiałów, robocizna (jeśli np. wykupisz jakiego pomagiera), zużycie narzędzi, no i oczywiście jakaś marża :P

Mi pomysł się bardzo podoba. Czekam na jakieś demko :D
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2008, 23:05:34 wysłana przez haci_20 »

deX(ter)

  • Gość
# Luty 11, 2008, 23:41:10
Z (mniejszego) założenia gra/pomysł podobny do WURM-a

http://www.wurmonline.com/

tyle że to jest MMO i w fazie produkcji ale grywalne. Też zaczynamy z jakimś zestawem narzędzi podstawowych (pila, siksa, kilof itd.) i mamy cały świat do eksploatacji. Rąbiesz drzewo, tniesz deski, kilofem wykopujesz rude, przetapiasz na żelazo, robisz gwoździ i składasz chatkę. Nie grałem w to za wiele ale z tego co udało mi sie zobaczyć to chatki można całkiem sporych rozmiarów robić. Może znajdziesz tu jakąś inspirację, ale nie ładuj sie w MMO proszę.

Popracuj nad fizyką i w końcowej fazie pisania dopisz opcję "Rozpierducha". :D


Pomysł na grę bardzo ciekawy jednak trudny do zrealizowania! Np jak miałby wyglądać algorytm wyceniający dom?
Jest dużo czynników które trzeba uwzględnić, wielkość, staranność wykonania, estetyka, wbite do końca gwoździe, krzywo przybite deski...


Czemu takie trudne, robisz jak w prawdziwym życiu. Kosztorys materiałów, robocizna (jeśli np. wykupisz jakiego pomagiera), zużycie narzędzi, no i oczywiście jakaś marża :P

Mi pomysł się bardzo podoba. Czekam na jakieś demko :D

Heh.. Testowałem WURMa z półtora roku temu - już bardziej zamulającej gierki, to w życiu nie widziałem! Cóż.. Java -> Full 3D i pomysł jak wyżej.. Kiepskie połączenie ;].

Offline Jandor

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2008, 01:35:00
Dużo jest takich gier we Flashu, myślę, że szkoda czasu na taki pomysł, tzn. na całą fizykę itd. Jednak zawsze tam jakieś wnioski wyciągniesz podczas pisania ;p

Offline klosio.neostr...

  • Użytkownik
    • Moje Stare Gierki

# Marzec 28, 2008, 11:10:29
@Reg
Cytuj
Wiem że gry symulacyjne nie należą do najbardziej grywalnych i szybko się nudzą (patrz: SimCity)(...)
Protestuję! SimCity jest genialne. Dobry pomysł, tylko trzeba sobie zdawać sprawę, że dopóki nie ma jakiegoś przeciwnika, który będzie obok budował drugi domek, konkurował o surowce i podcinał nam deski (zrobienie takiej fizyki to będzie wyzwanie, jak jej nie studiujesz, to chyba marne szanse :) ), to jest to tylko zabawka, a nie gra. Co prawda, SimCity się może nudzić, ale potem sobie człowiek przypomina, co jeszcze chciał dobudować i wraca...

Offline Karczas

  • Użytkownik
    • DevBlog

# Marzec 28, 2008, 13:39:23
Jest taka gra -komercyjna, niestety... typu Roguelike, a zwie się ona "Unreal World" (jeśli dobrze pamiętam).
Opis podobny do Twojego - jeden ze scenariuszy: budzimy się w lesie z niedobudowaną chatką i odrobiną narzędzi. Śpimy aby odpoczywać, łowimy ryby aby jeść, polujemy, czasem sie zatrujemy jakimś g..., czasem ktoś nas zaatakuje i stracimy w walce jakąś kończynę i śpimy pod gołym niebem tak długo aż nas coś innego nie zabije... a nieliczni, którzy przetrwają dostatecznie długo, zobaczą na ekranie napis "Unregistered version (...) You die!":D

Gierka dość droga, a crackować mi się jej nie udało, ale to tak na marginesie ;)
Na prawdę godna polecenia i może stać się źródłem inspiracji w Twoim projekcie.