Autor Wątek: Esenthel Engine  (Przeczytany 42800 razy)

RageX

  • Gość
# Luty 05, 2008, 19:48:46
Zgadzam się z moimi poprzednikami, że silnik prezentuje się bardzo ciekawie. Z opisów jednak wynika, że jest pisany w oparciu o DirectX, czyli tylko Windows i Xbox, a jako zwolennik multi platformy wolę OpenGL. Jednak mimo wszystko trzeba przyznać, że jeśli komuś nie zależy na platformach innych niż Windows i Xbox to silnik jest ciekawą propozycją :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Luty 05, 2008, 22:01:42
A czy jest przewidywana jakas bardziej obszerna dokumentacja funkcji, chocby w postaci doxygenowej :) Bo to co jest, to chyba za malo :/

Ale gratulacje skonczonego, ogromnego wysilku.... kilkanascie lat... no no.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Luty 05, 2008, 23:05:21
A nie zamierzasz sam zrobić coś komercyjnego co wykorzysta ten silnik? Taka reklama dla swojego silnika i może parę groszy. :)
@MDW: Gdzieś Ty się uchował? Z jakiej choinki się nagle urwałeś? ;)
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,2891.0.html
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,3775.0.html
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,2892.0.html
Nie wiem, czy to komercyjny projekt, ale reklamą dla silnika tak czy owak będzie dobrą :)

Faktycznie wyszło na to, że to ja się z choinki urwałem. :D Przepraszam i tym bardziej chylę czoła przed autorem. Naprawdę wielka robota!

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 06, 2008, 00:48:16
do Złośliwca: to już drugi skończony silnik na Warsztacie w ostatnim czasie - idzie nam coraz lepiej :)

Gdyby to był silnik do samochodu, spytałbym, ile samochodów już na nim jeździ. Ale powszechnie wiadomo, że nawet gdyby okazało się, że do żadnego modelu samochodu nie pasuje albo jest nieekonomiczny, to zawsze można wypolerować wszystkie śrubki, wstawić za szybę do muzeum osobliwości i wynalazca takiego silnika również zyska nieśmiertelną sławę ;).

Offline Esenthel

  • Użytkownik
    • Esenthel

# Luty 06, 2008, 01:03:04
.
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2008, 22:57:53 wysłana przez Esenthel »

Offline Koshmaar

  • Użytkownik
    • Homepage

# Luty 06, 2008, 01:32:56
Respekt, screeny robią wrażenie... a jeśli kod to robota jednej osoby (wnioskując po creditsach) to ja mam jedną radę: bodajże w najnowszym CD-Action jest reklama PCF "pilnie poszukujemy programistów"... ;-)

RageX

  • Gość
# Luty 06, 2008, 02:39:54
No, dobre na portfolio.

Sam mam kilka pytań jak kilka problemów rozwiązałeś(np. post-processing - motion blur, jaki to, vector blur czy imagespace blur, czy feedback. Albo ile passów idzie, czy masz jakieś sztuczki na ich obniżenie.)... ale sam lepiej w kodzie poszukam jak będę przy danej rzeczy grzebać. Może się przyda. :)

W każdym razie - to co jest, to jest bardzo dużo. Gratuluje.

EDIT: Oops, ale tu nie ma source'ów, hehe. To sobie nie popatrzę. :)
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2008, 02:44:59 wysłana przez RageX »

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Luty 06, 2008, 10:33:32
bodajże w najnowszym CD-Action jest reklama PCF "pilnie poszukujemy programistów"... ;-)

Ma się marnować w jakimś PCF? Czego on się tam nauczy? Jak tylko może to niech ciśnie za granicę z takim portfolio. Tutaj będzie robił za psie pieniądze jakieś konwersje. Kto go tu doceni? Po prostu szkoda chłopaka na coś takiego jak rodzime "firmy". Nasi ZAWSZE szukają kogoś do roboty, bo zawsze ktoś jest na wylocie. :) Ja bym sobie zupełnie nie zawracał głowy rodzimymi firmami, skoro najbardziej wypasione firmy na świecie ciągle szukają programistów (a z takim portfolio połowa z nich przyjęłaby go). No chyba, że nie może wyjechać to tak... Chociaż też bym się zastanawiał. Zaraz pewnie będzie musiał podpisać jakąś złodziejską umowę, że nic podobnego na własną rękę nie będzie robił, że po odejściu nie będzie się mógł zatrudnić w podobnej firmie przez rok czy jakieś inne chore warunki. Zacznie tam pracować to przestanie robić w domu i koniec rozwoju. :( Z hobby zrobi się praca, zacznie się wkurzanie, durne wymagania. Typowe. Ja nigdy nikomu nie życzę żeby żył ze swojego hobby. No chyba, że nie chce mieć już tego hobby. :)

Offline shaman

  • Użytkownik

# Luty 06, 2008, 11:44:10
tia, jest  druga strona medalu. jak nie zaczniesz pracowac robiac to co lubisz, to po pewnym czasie (praca, rodzina) na hobbystyczne programowanie zostanie ci mniej wiecej 30 min dziennie (lub czas po 24 lub przed 6 rano). Z mlodych gniewnych -> starzy wk....wieni.

tym optymistycznym akcentem, konczy
wk....ny
shaman

ps. dobra robota :)

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Luty 06, 2008, 12:17:35
tia, jest  druga strona medalu. jak nie zaczniesz pracowac robiac to co lubisz, to po pewnym czasie (praca, rodzina) na hobbystyczne programowanie zostanie ci mniej wiecej 30 min dziennie (lub czas po 24 lub przed 6 rano). Z mlodych gniewnych -> starzy wk....wieni.

To właściwie prawda. :( I potem człowiek dochodzi, że już lepiej robić to w pracy, bo tutaj przynajmniej jest czas na to. Ech... życie... Jest tylko jedno rozwiązanie tego problemu. Trzeba mieć tyle pieniędzy żeby nie musieć pracować zarobkowo. To byłby raj. :)

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Luty 06, 2008, 12:22:16
Cytuj
EDIT: Oops, ale tu nie ma source'ów, hehe. To sobie nie popatrzę.
Tia - niestety. No ale lepsze to niż nic.
@drean - a publikowałeś ten silnik też za granicą? np. na devmaster? Myślę, że byłaby to dla Ciebie świetna reklama.

Cytuj
Ma się marnować w jakimś PCF? Czego on się tam nauczy? Jak tylko może to niech ciśnie za granicę z takim portfolio. Tutaj będzie robił za psie pieniądze jakieś konwersje. Kto go tu doceni? Po prostu szkoda chłopaka na coś takiego jak rodzime "firmy"
Ja liczę, że po ostatnich sukcesach (nie mam tu na myśli tylko Wiedźmina) w końcu wszystko zacznie iść w lepszą stronę (choć sam oczywiście o sporej części rodzimych firm mam mieszane uczucia ;) ). Zaczęliśmy w końcu pokazywać, że i my umiemy robić gry, więc siłą rzeczy musimy być traktowani w gamedevie jako równorzędny partner.

Cytuj
Ja bym sobie zupełnie nie zawracał głowy rodzimymi firmami, skoro najbardziej wypasione firmy na świecie ciągle szukają programistów
To też prawda, wymagania niektóre wypasione firmy mają oficjalnie na podobnym poziomie co nasze - a warunki lepsze i rozgłos zwykle dużo większy. Tyle, że nie każdy chce/może wyjechać za granicę.

Cytuj
Z hobby zrobi się praca, zacznie się wkurzanie, durne wymagania. Typowe. Ja nigdy nikomu nie życzę żeby żył ze swojego hobby. No chyba, że nie chce mieć już tego hobby.
Typowe, ale myślę, że może być inaczej :)

Cytuj
Gdyby to był silnik do samochodu, spytałbym, ile samochodów już na nim jeździ. Ale powszechnie wiadomo, że nawet gdyby okazało się, że do żadnego modelu samochodu nie pasuje albo jest nieekonomiczny, to zawsze można wypolerować wszystkie śrubki, wstawić za szybę do muzeum osobliwości i wynalazca takiego silnika również zyska nieśmiertelną sławę
Twoje podejście jest ciekawe :) Na czym sam byś robił gry, gdyby nie było żadnego silnika? Od czegoś trzeba zacząć - takiemu Ogre'owi, Irrlichtowi, czy Unigine'owi (który też początkowo był darmowy, a teraz kosztuje bodaj 20k $ za licencję w promocji) udało się zdobyć rozgłos, pojawić w komercyjnych grach. Czemu nie miałoby się to np. udać dreanowi?


Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 06, 2008, 14:22:09
Twoje podejście jest ciekawe :) Na czym sam byś robił gry, gdyby nie było żadnego silnika? Od czegoś trzeba zacząć - takiemu Ogre'owi, Irrlichtowi, czy Unigine'owi (który też początkowo był darmowy, a teraz kosztuje bodaj 20k $ za licencję w promocji) udało się zdobyć rozgłos, pojawić w komercyjnych grach. Czemu nie miałoby się to np. udać dreanowi?

Nie mówię, że się nie uda. Co więcej, życzę mu tego :). Tym niemniej jednak niektórzy zapominają chyba, że silnik to tylko narzędzie do robienia gier. Dla mnie sam silnik, nadający się tylko do pokazywania innym jest bezwartościowy :P.

Offline lwkrol

  • Użytkownik

# Luty 06, 2008, 15:40:22
Cytuj
Nie mówię, że się nie uda. Co więcej, życzę mu tego Smiley. Tym niemniej jednak niektórzy zapominają chyba, że silnik to tylko narzędzie do robienia gier. Dla mnie sam silnik, nadający się tylko do pokazywania innym jest bezwartościowy

Ja uważam inaczej.

Co do silnika to nie mam słów po prostu Bomba

Offline Esenthel

  • Użytkownik
    • Esenthel

# Luty 06, 2008, 17:49:14
Cytuj
@drean - a publikowałeś ten silnik też za granicą? np. na devmaster? Myślę, że byłaby to dla Ciebie świetna reklama.
na razie jeszcze tylko na gamedev.net sie udzielilem, ale dzieki za pomysl, devmaster tez mozna odwiedzic

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Luty 06, 2008, 18:41:58
gratuluję świetnej roboty :)