Autor Wątek: Esenthel Engine  (Przeczytany 43319 razy)

Offline neonek

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2008, 23:57:33
Prawda marshen. Ja wolę jak jest styl mieszany, np. taki jak w SDL.
Cytuj
mowie Ci szczerze ze to jest masakryczne ulatwienie pisac 1000 razy STAT niz static
Jak dla mnie mimo wszystko jest wygodniej wpisać sześć liter bez shifta niż cztery z nim. ;)
Zgadzam się.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Marzec 06, 2008, 23:58:06
Proponuję dalsze usprawnienia silnika:

Kod: (cpp) [Zaznacz]
#define class CLS
#define struct STRCT
#define long LNG
#define const CNST
#define void VD
#define for FR
#define while WHL

Pomyślcie tylko, jaka to masakryczna oszczędność miejsca :P.

Offline neonek

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2008, 00:02:04
@Złośliwiec: Takie usprawnienia to coraz większe zaciemnianie kodu.

RageX

  • Gość
# Marzec 07, 2008, 00:12:51
Heh... złośliwiec ironizuje - znaczy tak mi się wydaje.
//
// DeepEditor Entities C++ Script
//
/* Script Key Words */
#define ENTITY(Name, content) namespace Name{content};
#define EXPORT(function) extern "C" __declspec(dllexport) function;
#define PROPERTY(Name, get, set) EXPORT(get); EXPORT(set);
#define ATTRIBUTE(csAttribute)
/* C# Attributes */
#define Description(s)
#define Category(s)
#define DisplayName(s)
#define TypeConverter(type)
A ja mam takie małe makra... były/są mi potrzebne do kompilowania grzecznie nagłówka .h do kodu C sharp-a jednocześnie nie psując reszty... pewnie i tak nie zrozumiecie póki "kiedyś" nie pokażę. :)
W każdym razie używać będę tego (jak dokończę ten kompilator do tego skryptu... a nie śpieszy się) w taki sposób...
#include "cppBegin.script"

ENTITY
(
SuperStar,
ATTRIBUTE(Description("Test Property"))
ATTRIBUTE(Category("TestCategory"))
PROPERTY
(
Length,
int GetLength(),
void SetLength(int k)
)
)

#include "cppEnd.script"

int SuperStar::GetLength()
{
return 2;
}
hehe... Sorry za śmiecenie... :D

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2008, 16:11:58
Cytuj
Pomyślcie tylko, jaka to masakryczna oszczędność miejsca Tongue.
eh, czepianie się, jak tak mu wygodniej to niech tak pisze, (w końcu to jego kod :D), choć trochę to jest przesada, ale malutka. Czytałem nagłówki SDK i po 10 min (nie tak znowu długo) czytania makr zacząłem łapać co i jak dalej...

Prawda marshen. Ja wolę jak jest styl mieszany, np. taki jak w SDL.
Cytuj
mowie Ci szczerze ze to jest masakryczne ulatwienie pisac 1000 razy STAT niz static
Jak dla mnie mimo wszystko jest wygodniej wpisać sześć liter bez shifta niż cztery z nim. ;)
Zgadzam się.
Wiecie... na klawiaturze istnieje taki przycisk co się Caps Lock nazywa, chyba że jaszcze go nie widzieliście ;)...
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2008, 16:13:45 wysłana przez Syriusz »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 07, 2008, 16:44:23
Cytuj
Wiecie... na klawiaturze istnieje taki przycisk co się Caps Lock nazywa, chyba że jaszcze go nie widzieliście ;)...
Co nie powiększa sensowności stosowanego skrótu, bo co z tego że mamy dwa znaki do wpisania mniej, skoro musimy i tak dwa razy CapsLock wcisnąć? ;)

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2008, 16:48:33
Eee, trening czyni mistrza... :D

Offline Esenthel

  • Użytkownik
    • Esenthel

# Marzec 07, 2008, 17:35:30
.
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2008, 23:09:13 wysłana przez Esenthel »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 07, 2008, 17:53:25
Cytuj
główną istotą tych makr (tą ważniejszą) jest to że jest potem mniej literek do czytania, kod jest mniej obszerny i łatwiej znaleźć rzeczy,
O ile wiem, to słowa czyta się w całości, a nie pojedynczymi literkami (pomijam poziom przedszkolny), więc to ani trochę nie przyspieszy czytania, a nawet spowolni (np. zdecydowanie znacznie łatwiej na pierwszy rzut oka odróżnić "using" od "using namespace" niż USNG od USNM). :)

Offline LukiX93

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2008, 16:02:20
Ludzie, dajcie już sobie spokój z tymi makrami! ;)
A tak z innej beczki, co teraz zamierzasz robić z silnikiem? Nic :P, dorabiasz efekty, czy zabierasz się za grę?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 08, 2008, 16:03:57
A tak z innej beczki, co teraz zamierzasz robić z silnikiem? Nic :P, dorabiasz efekty, czy zabierasz się za grę?
Przecież grę już na nim robi. :)

Offline LukiX93

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2008, 16:13:08
Wiem. ;) Wybacz, że nie jasno powiedziałem.

Offline Esenthel

  • Użytkownik
    • Esenthel

# Marzec 08, 2008, 17:35:51
W wolnych chwilach dorzucam nowe rzeczy do gry, jednak na razie najbardziej koncentruję się na silniku. Wczoraj dodałem do niego importowanie animacji z zewnętrznych programów (np 3ds max / Blender), a teraz będę pracował nad tymi rzeczami :
-edytor świata / terenu
-animacja twarzy
-powierzchnie wody
-chmury
-być może podstawy interakcji postaci, AI i te sprawy

moim zamierzeniem jest zrobić całkowicie kompletny silnik na którym będzie można robić dowolne gry, niezwykle prosto
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2008, 17:58:26 wysłana przez Esenthel »

Offline LukiX93

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2008, 21:48:05
:o :o :o Człowieku, podziwiam Cię... Ten silnik wywiera na mnie i tak spore wrażenie, ale dalej coś do niego dokładasz!... Wiem, że do absolutnej doskonałości zawsze czegoś brakuje - ale tobie brakuje naprawdę niewiele ;)

Offline Esenthel

  • Użytkownik
    • Esenthel

# Marzec 08, 2008, 22:36:07
.
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2008, 23:10:33 wysłana przez Esenthel »