Autor Wątek: Riddle of Svarog Stars - logic/puzzle  (Przeczytany 5240 razy)

Offline ndoll

  • Użytkownik

# Luty 04, 2008, 12:08:19
Nie będę się rozpisywał - zainteresowani po obejrzeniu screenów zagrają i zapewne padną pytania...
Wersja do pobrania - ZIP (4.5MB)

Cel:
Ułożyć wszystkie "gwiazdki" (są w zasobniku po prawo) na planszy. Zawsze jest minimum jedno możliwe rozwiązanie. "Gwiazdki" można podnosić i upuszczać (lewy przycisk myszy), obracać (prawy przycisk lub kółko myszy) i oczywiście przenosić między zasobnikiem a planszą :-)

Tworzone w:
- Delphi 7
- Omega

Wersja:
beta
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2010, 12:55:06 wysłana przez ndoll »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline maro

  • Użytkownik

# Luty 04, 2008, 13:40:56
Witam!

Całkiem fajna gierka.

Pograłem parę minut, i:
 - grafika choć klimatyczna, to czasami nieczytelna
 - trzeba się przyzwyczaić do sterowania
 - opcje new i restart robią to samo, żeby wybrać planszę trzeba wrócić do głównego menu - a to wkurza
 - błąd DIV 0, przy przejściu z/do fullscreen
 - 170MB RAMu i 50% procesora dual core ???

Jeszcze do niej wrócę w wolnej chwili, bo wciąga. :)

Offline ndoll

  • Użytkownik

# Luty 04, 2008, 19:13:01
Cytuj
Całkiem fajna gierka.
Dzięki za pozytyw, duża motywacja żeby wreszcie ukończyć :)

Cytuj
- grafika choć klimatyczna, to czasami nieczytelna
Zestaw kombinacji jest spory, o ile pamiętam to (mowa tu o "pełnej" wersji):
- 20 podkładów
- 10 typów pól
- 10 typów "gwiazdek
Tak że można spokojnie sobie dobrać, jak sądzę. :)

Cytuj
- trzeba się przyzwyczaić do sterowania
Obrót rozwiązałem w ten sposób, aby, obracając element w zadanym kierunku, gra sama go "dopasowywała" do wolnego miejsca. Można to na spokojnie wyłączyć w opcjach.
Poza tym - zawsze można użyć rolki i wtedy problem maleje :)

Cytuj
- opcje new i restart robią to samo, żeby wybrać planszę trzeba wrócić do głównego menu - a to wkurza
Nie robią tego samego - "New" tworzy nowy zestaw elementów i zeruje zegar, a "Restart" tylko cofa wszystkie elementy do zasobnika, czas płynie dalej. Jest to o wiele bardziej widoczne na wyższych poziomach, jakoś tak od 3-4 w górę. Co do wyboru planszy/poziomu - mój błąd w założeniach, spróbuję jakoś to poprawić.

Cytuj
- błąd DIV 0, przy przejściu z/do fullscreen
 - 170MB RAMu i 50% procesora dual core ???
To są "uroki" użytych komponentów - najwidoczniej Omega "gryzie się" z używaną przez Ciebie wersją Windows/DirectX. Pisałem tą grę na 98, następnie na XP i nie miałem tego problemu. Szczerze mówiąc, nie bardzo wiem jak się go pozbyć - nie czuję się na tyle mocny, żeby poprawiać kod źródłowy Omegi.

Cytuj
Jeszcze do niej wrócę w wolnej chwili, bo wciąga. :)
Przygotuj więcej wolnych chwil, niedługo udostępnię wersję z 15-ma planszami i 6-ma poziomami trudności  ;D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 05, 2008, 21:32:20
Coś jest nie teges ze sterowaniem, bo po dwukrotnej utracie focusa gra przestaje reagować na jakiekolwiek próby przenoszenia elementów. Popraw to koniecznie. :)

Offline ndoll

  • Użytkownik

# Luty 06, 2008, 10:46:15
Cytat: Krzysiek K.
Coś jest nie teges ze sterowaniem, bo po dwukrotnej utracie focusa gra przestaje reagować na jakiekolwiek próby przenoszenia elementów.
Sądzę, że przegapiłem coś w obsłudze zdarzeń mainform. O ile się orientuję, ten problem występuje tylko przy przełączaniu kombinacją Alt-Tab. Kiedy wraca się do gry przez klik na pasku zadań, sterowanie zachowuje się poprawnie.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 06, 2008, 10:49:12
O ile się orientuję, ten problem występuje tylko przy przełączaniu kombinacją Alt-Tab. Kiedy wraca się do gry przez klik na pasku zadań, sterowanie zachowuje się poprawnie.
O ile się orientuję, to źle się orientujesz. :)

Offline ndoll

  • Użytkownik

# Luty 06, 2008, 11:12:54
Bardzo możliwe, nie zaprzeczam. Tak to jest, jak się "idzie na łatwiznę" i robi tego typu projekt "bardzo wysokopoziomowo", a do tego nie posiada pewnej wiedzy. Pokombinuję, posprawdzam, udostępnię do testów wersję ze wszystkimi planszami/poziomami i poprawioną obsługą focusa. Nie gwarantuję, że dzisiaj, ale przed weekendem powinno coś być.

A tak na marginesie - właśnie ten kłopot to jeden z głównych powodów, dla których zdecydowałem się udostępnienić grę jako freeware. Obecnie powoli zaczynam montaż następnego projektu, ambitnie przymierzam się do casual'a - i nie mam zamiaru powtórzyć błędu z wyborem delphi jako narzędzia.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2008, 11:14:40 wysłana przez ndoll »

Offline maro

  • Użytkownik

# Luty 06, 2008, 12:06:06
Cytuj
Obrót rozwiązałem w ten sposób, aby, obracając element w zadanym kierunku, gra sama go "dopasowywała" do wolnego miejsca. Można to na spokojnie wyłączyć w opcjach.
Poza tym - zawsze można użyć rolki i wtedy problem maleje Smiley

Ja bym wolał mieć możliwość obrotu klocka bez potrzeby podnoszenia go. Ale może przesadzam :P

Cytuj
Zestaw kombinacji jest spory (...) można spokojnie sobie dobrać, jak sądzę.

Raczej bym wprowadził inne zestawy kolorów, bo te się gryzą.

Cytuj
To są "uroki" użytych komponentów - najwidoczniej Omega "gryzie się" z używaną przez Ciebie wersją Windows/DirectX.
Jak by co, to mam WinXP z SP2, DX 9.0c, kartę SiS Mirage 3.

Cytuj
Obecnie powoli zaczynam montaż następnego projektu, ambitnie przymierzam się do casual'a - i nie mam zamiaru powtórzyć błędu z wyborem delphi jako narzędzia.

Życzę powodzenia. Ale śmiem zaoponować, co do wyboru narzędzia. Uważam, że delphi jest wystarczającym narzędziem do tworzenia casuali. Jeśli nie chcesz mieć problemów z grafiką/dźwiękiem/sterowaniem, nie używaj kombajnów typu omega, a zejdź trochę niżej - bezpośrednio do DirectX, czy WinAPI. Swego czasu napisałem kilka gierek w DelphiX (mi nie sprawiało żadnych problemów, ale nie wiem czy to jeszcze żyje), później bawiłem się w pisanie w Javie (w tym CLCD), C++ (czyste WinApi) i .NET C#. Teraz wróciłem do ObjectPascala tylko, że już nie Delphi, a Lazarusa (FPC) i uczę się tworzyć z SDL. Jeszcze nie wiem, czy nie zmienię środowiska, ponieważ jestem w trakcie nauki i testów, a wiem że Lazarus potrafi nieprzyjemnie zaskoczyć, o czym przekonałem się, pisząc większy program na pracę mgr - to był dopiero błąd w wyborze narzędzia :) ). Problem z Lazarusem jest taki, że nie ma do niego porządnej dokumentacji, ani wsparcia - stąd zamierzam się ograniczyć do samego kompilatora FPC i bibliotek SDL (bez komponentów TForm i tego typu okienek).

Offline ndoll

  • Użytkownik

# Luty 06, 2008, 13:23:16
Cytuj
Ja bym wolał mieć możliwość obrotu klocka bez potrzeby podnoszenia go. Ale może przesadzam.
Zastanawiałem się nad tym. Ale to w sumie możliwe tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy kursor jest "pusty". Przy okazji dłubania w kodzie pod kątem eliminacji problemu z focusem, zerknę i pokombinuję.

Cytuj
Raczej bym wprowadził inne zestawy kolorów, bo te się gryzą.
No, tu już raczej nie będę przerabiać. Nie pytaj, ile i jak ciekawych rzeczy usłyszałem od grafika w trakcie współpracy nad tym projektem... A od tego czasu, zupełnie nie rozumiem dlaczego, kontakt jakoś tak dziwnie się zerwał...

Co do systemu to tyle powiem, że każdy testujący zgłaszał podobne problemy. Między innymi dlatego przestawiam cię na C++.

A jak już mowa o narzędziach i środowiskach to... Przypominają się cykle wykładów "O wyższości Świąt Bożego Narodzenia na Wielkanocnymi" i "O wyższości Świąt Wielkiej nocy nad Świętami Bożego Narodzenia" ś.p. Jana Tadeusza Stanisławskiego, czyli mniemanologia stosowana. Dyskusja wydaje mi się czysto akademicka - żadna ze stron nie da się przekonać, każda ma rację oraz argumenty na jej poparcie.
Ten akurat projekt spełnił swoje zadanie - przynajmniej z mojego punktu widzenia jako kodera. Przerobiłem sporo tematów, wiele się nauczyłem... Niestety, nie udało się uniknąć kilku pułapek.
Całkiem możliwe, że przejście z VCL (niestety, jeden egzemplarz TForm jest w projekcie) na WinAPI rozwiąże pewne problemy (upiorny focus...) i nieco "odchudzi" kody. Aczkolwiek nie gwarantuję, że podejmę się takiej przeróbki, tu kłania się zasada "don't shake a jelly".
Kompletna konwersja z Omegi na "czyste" DirectX raczej nie wchodzi w grę, po prostu musiałbym stworzyć projekt od nowa. A na to nie mam "wolnych mocy przerobowych" - chodzi głównie o czas, który wolałbym poświęcić na opanowanie nowego środowiska, nowych narzędzi i stworzenie nowej gry.

Jakby krótko podsumować dotychczasową dyskusję to wychodzi, że biorąc pod uwagę przedstawione w tym wątku propozycje i uwagi (za które szczerze dziękuję - są bardzo konstruktywne i zwracają uwagę na kwestie, które gdzieś po drodze po prostu przeoczyłem) - musiałbym po prostu stworzyć grę od nowa: zupełnie inne techniki, być może inne środowisko, zmieniona grafika, ulepszone sterowanie... I ma to sens, nie zaprzeczam. Z jednym małym zastrzeżeniem - czy w takim razie nie lepiej po prostu napisać coś nowego, biorąc pod uwagę poruszone kwestie? Oczywiście postaram się poprawić tą grę na tyle, na ile będę w stanie to zrobić. Jest jednak zasadnicze "ale" - mianowicie, nie chciałbym w nieskończoność doskonalić tego jednego projektu, kiedyś miałem podobną sytuację i ostatecznie przedsięwzięcie się rozpłynęło.
Zrobię ile się da, żeby gra "miała ręce i nogi", ale nie obiecuję cudów. Jak zapewne wspominałem, w ramach douczania się zaczynam kolejny projekt - bazując na już zdobytej wiedzy i zgłoszonych, również w tym wątku, uwagach. Nie wiem, na ile będzie ciekawszy "merytorycznie" i jak ostatecznie będzie wyglądać (mam pomysł na gameplay i kilka koncepcji designu), ale technicznie powinien być o wiele lepszy.

A najpóźniej w weekend - "pełna" wersja dla Warsztatowiczów.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2008, 13:26:59 wysłana przez ndoll »

Offline ndoll

  • Użytkownik

# Luty 09, 2008, 16:35:32
Jest kolejna beta - z poprawionymi błędami, na które zwróciliście uwagę, oraz proponowanymi uzupełnieniami :-)))
Aktualna wersja

Zmiany i uzupełnienia:
- rozwiązany problem utraty focusa
- możliwość wyboru planszy i poziomu bez wychodzenia z gry do menu głównego
- obrót klocka w zasobniku bez podnoszenia go (jeśli nie trzyma się żadnego innego)
- zamiana aktualnego klocka z klockiem w zasobniku jednym klikiem

Pozostało do zrobienia:
- efekty dźwiękowe dla zdarzeń w grze - może ktoś z Warsztatowiczów zechce pomóc?
- fullscreen - jak na razie nie mam koncepcji, dla 1024*768 przełącza się bezproblemowo, powyżej występują błędy. W aktualnej wersji opcja jest wyłączona.
- przebudowa help'u, ale zostawiam na sam koniec, bo to w sumie kosmetyka :-)

Wiem, że to nie za ładnie 2 posty pod rząd i to we własnym wątku, ale cóż poradzić - jakoś trzeba powiadomić o nowej, zapowiadanej wersji :-)

Dziękuję za zainteresowanie i cenne, rzeczowe uwagi. Zapraszam do testu kolejnej wersji i dalszego ciągu dyskusji :-)))
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2010, 21:57:32 wysłana przez ndoll »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 09, 2008, 19:09:11
Bug:
Przycisk 'back' w helpie! :D (a esc przenosi do highscores)

Sugestie:
Miłe byłoby płynnejsze obracanie klocków, kwestia czysto kosmetyczna.
Przenoszone elementy mogłyby być oryginalnej wielkości, nie pomniejszone. Byłoby czytelniej. Jeszcze więcej czytelności dodałoby dodatkowe 'podświetlenie' ich na jakiś kolor podczas przenoszenia.
Także drag'n'drop wydaje mi się nieco bardziej 'na miejscu', ale to szczegół :]

Komentarze:
Świetny pomysł z obracaniem kawałków rolką - lepiej się nie dało tego wymyślić ;)
Muzyczka! ^^ Trochę 'surowa', ale klimatyczna :)
Tła też b. ładne, mimo że niektóre ciut jakby wyrwane z kontekstu ;) Ktoś od Was rysował?

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2008, 01:34:17
Ktoś może ma to jeszcze na kompie? Bo autor nie logował się na warsztat od kilku miesięcy i nie opłacił hostingu strony internetowej - a na sieci nie widziałem żadnego mirrora do downloadu :>