Autor Wątek: Język D  (Przeczytany 57388 razy)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Luty 16, 2008, 16:03:44
Bo to zadna rewolucja nie miala byc. Wlasnie ewolucja C++, ale w nieco innym kierunku niz ten w ktory poszly C# i Java.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

RageX

  • Gość
# Luty 16, 2008, 16:43:29
Z tego co wyczytałem to cała różnica od wyżej wymienionych to to, że nie ma wsparcia żadnej korporacji.

Offline Elwis

  • Użytkownik

# Luty 16, 2008, 17:05:30
Ja myślę, że to jednak rewolucja. C#, czy Java ma programowanie kontraktowe? Jest sporo fajnych rzeczy, których zdaje się w nich nie ma.
Poza tym D daje się interpretować, bądź uruchamiać w czasie kompilacji.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Luty 16, 2008, 18:32:20
Z tego co wyczytałem to cała różnica od wyżej wymienionych to to, że nie ma wsparcia żadnej korporacji.

Przede wszystkim jest kompilowany do kodu maszynowego, pozwala na niskopoziomowe konstrukcje zwiazane ze wskaznikami, posiada wbudowany inline assembler a garbage collector nie stanowi czesci jezyka a czesc biblioteki standardowej, przez co mozna go po prostu wylaczyc. Wydaje mi sie ze ten jezyk posiada duzo wieksze mozlwosci niz Java czy C#, ktore sa przywiazane do swojej maszyny wirtualnej i bez niej nie moga nic... Szcegolnie dla programisty gier.

Interpretacja czy uruchamianie w czasie kompilacji jest zwiazane z tym ze kompilacja jest bardzo szybka, przez co proste programy mozna po prostu kompilowac przy uruchomieniu, co daje wrazenie ze jezyk dziala jak zwykly skrypt.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2008, 11:45:55 wysłana przez vashpan »

RageX

  • Gość
# Luty 17, 2008, 14:52:47
W języku D pisane są projekty Kenty Cho, genialnego twórcy shótem-apów. Chyba niezbyt ma sie do działu językoznawstwa, ale dla mnie jest jak znaczek jakości.

http://www.asahi-net.or.jp/~cs8k-cyu/windows/tf_e.html Tumiki Fighters są świetne :), choć ja grywam na padzie i myślę, że na myszy mogą sporo stracić. Nie mniej odsyłam! Rozsiewam!

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 17, 2008, 21:11:52
W języku D pisane są projekty Kenty Cho, genialnego twórcy shótem-apów. Chyba niezbyt ma sie do działu językoznawstwa, ale dla mnie jest jak znaczek jakości.
O, to ten gość od rRootage? Nie wiedziałem, że robi tych gier takie ilości... Gameplay mnie nigdy nie szokował, ale grafikę robi pierwszorzędną - dokładnie taki styl jaki lubię. Wydajność też bez zarzutu, nawet przy takiej kosmicznej liczbie pocisków... Może jednak warto byłoby się tym D zainteresować? ;)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Luty 18, 2008, 01:00:13
Warto ;)

Jezeli juz mowa o linkach, juz go tutaj dawalem ale jakos nikt nie zwrocil uwagi ;) A moim zdaniem JEST na co zwrocic uwage:

http://deadlock.team0xf.com/index.php

Projekt FPS,a w calosci napisanego w D, lacznie z silnikiem. Przez studentow z Uniwersystetu Warszawskiego......

Offline xallor

  • Użytkownik

# Luty 18, 2008, 01:24:05
Warto ;)

Jezeli juz mowa o linkach, juz go tutaj dawalem ale jakos nikt nie zwrocil uwagi ;) A moim zdaniem JEST na co zwrocic uwage:

http://deadlock.team0xf.com/index.php

Projekt FPS,a w calosci napisanego w D, lacznie z silnikiem. Przez studentow z Uniwersystetu Warszawskiego......
Raczej Uniwersytetu Toruńskiego UMK.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Luty 18, 2008, 02:12:58
Jezeli tak to sory... w sumie nie wiem dlaczego tak napisalem :| Za pozno juz ;) Ide spac ;]

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Luty 18, 2008, 10:57:06
Hej, mam pytanie do tych którzy zajęli się dokładniej językiem D:
Jak tam jest z używaniem bibliotek posiadających interfejs C, takich jak Zlib?
Czy można użyć DirectX-a?

Offline Elwis

  • Użytkownik

# Luty 18, 2008, 11:04:44
Używanie bibliotek z interfejsem C jest nieco utrudnione, aczkolwiek możliwe( D posiada tryb zgodności z C i na dodatek jest przydatne narzędzie do zmiany plików nagłówkowych *.h w pliki źródłowe *.d zawierające zawarte w nich informacje.
Co do DirectX nie mam pojęcia, nie śledzę wsparcia Małego Miękkiego ;)

Offline Xion

  • Moderator
    • xion.log

# Luty 18, 2008, 11:37:34
Jak twierdzi Wikipedia, D może obsługiwać obiekty COM, więc od tego do DirectX-a jeden krok :)

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Luty 18, 2008, 11:50:15
Mnie się spodobało to, że w języku D można w szablonach operować sobie normalnie na stringach :)
Widzicie jakie to stwarza możliwości? Hashowanie w czasie kompilacji (np. mamy kontener typu mapa, w trybie debug do kontenera lecą stringi, w release hashe), różne operacje na stringach w compile time itp. Ponadto łatwo tam zrealizować warstwę refleksji.
Z jednej strony reprezentuję postawę C++ jihad, z drugiej mam coraz większą ochotę na zabawę tym językiem... 

Offline freakpp

  • Użytkownik

# Luty 18, 2008, 12:31:22
Hey, dud3s:
tu jest fajne porównanie D z innymi językami. Wypisane są różne ficzery i określone jest (nie)posiadanie ich przez różne języki (ex. C, C++, C-szarp, Java, Delphi, Pajton itp.). Jak widać na załączonym obrazku: "D żondźi!11!". Others sux. :D

++:
tu, na oficjalnym sajcie jest też coś w tym stylu: wypisane ficzery D i trochę opisu. O.
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2008, 21:17:17 wysłana przez freakpp »

RageX

  • Gość
# Luty 18, 2008, 14:59:03
Tak patrzę na porównanie... no i niestety. D jest mocno statyczny. W porównaniu do CLR w tej dziedzinie - strasznie przegrywa. Jeśli ktoś nie zna Javy ani C# to można się na D rzucić. W innym przypadku to marnowanie czasu moim zdaniem.