Autor Wątek: Polskie firmy zajmujące się tworzeniem gier  (Przeczytany 22859 razy)

maxest

  • Gość
# Czerwiec 23, 2008, 16:49:33
Call of Juarez - i byla to bodaj jedna z lepiej sie sprzedajacych gier na Xbox'a 360, wiec nie mow myst1q, ze te gry Techlandu nie zainstnialy na scenie miedzynarodowej.
Tak na dobra sprawe to wlasnie Techland jest polska firma gamedev'owa firma z najwiekszym stazem i doswiadczeniem, gdzie w dodatku od poczatku rozwijaja swoj w pelni autorski silnik graficzny i fizyczny. Ze nie wspomne iz nad tym wszystkim czuwa 6-7 programistow silnika, i mniej wiecej tylez samo programistow gameplay'u. Na tak maly team taka jakosc produkcji mowi sama za siebie

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline myst1q

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2008, 17:03:23
ale ja nie mowie, ze oni sa nieprofesjinalni. mowie, ze polskie gry sie nie wybijaja w swiat i to, ze nie mamy zbyt duzo dobrych tytulow

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games


maxest

  • Gość
# Czerwiec 23, 2008, 17:05:45
Do tego trzeba jeszcze troche poczekac. Pewne jest jedno: w ciagu ostatnich, doslownie, kilku lat, polski rynek gamedev'owy ZNACZNIE sie rozrosl. W takim tempie mysle ze w ciagu najblizszych 5 lat (moze do Euro :D) powinnismy doczekac sie polskiego, prawdziwego hitu na swiatowa skale

Offline Zene

  • Użytkownik
    • Zenedith’s dev blog

# Czerwiec 23, 2008, 17:41:38
Tak na dobra sprawe to wlasnie Techland jest polska firma gamedev'owa firma z najwiekszym stazem i doswiadczeniem, gdzie w dodatku od poczatku rozwijaja swoj w pelni autorski silnik graficzny i fizyczny.

Co do silnika fizycznego to prawie się zgadza - zaczęło się od ODE a teraz ewoluował w pełni profesjonalny silnik fizyczny.

Ze nie wspomne iz nad tym wszystkim czuwa 6-7 programistow silnika, i mniej wiecej tylez samo programistow gameplay'u. Na tak maly team taka jakosc produkcji mowi sama za siebie

"Trochę" się pomyliłeś jeśli chodzi o programistów gameplay'a ( są jeszcze programiści tools'ów, shader'ów, efektów specjalnych, muzyki, sieci.. którzy nie zaliczają się bezpośrednio do programistów engine'u).

Offline Baniaa

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2008, 19:31:10
Polski rynek programistyczny dość szybko się rozrasta, jednak wciąż brakuje rąk do pracy. Szczególnie, że firmy chcą osoby już ze stażem a nie chcą Świeżo upieczonych programistów (którzy nierzadko nie odstępują poziomem od doświadczonych  koderów), ci z kolei mają małe pole do popisu bo nie ma gdzie tego stażu odbyć (chyba, że pisanie własnych gier wlicza się).

maxest

  • Gość
# Czerwiec 23, 2008, 23:00:59
Cytuj
"Trochę" się pomyliłeś jeśli chodzi o programistów gameplay'a ( są jeszcze programiści tools'ów, shader'ów, efektów specjalnych, muzyki, sieci.. którzy nie zaliczają się bezpośrednio do programistów engine'u).
Swoje dane wynioslem z credits'ow Call of Juarez. W "Engine Programmers" bylo jakies 6 nazwisk, w "Game Programmers" chyba 7

Offline mechaniczny_s...

  • Użytkownik

# Kwiecień 09, 2012, 22:45:18
Odkopię, żeby zapytać czy są jakiekolwiek firmy tworzące gry w Polsce B? Najlepiej przy Białymstoku..