Autor Wątek: Zmuśmy helion do przetłumaczenia książek o XNA!  (Przeczytany 5912 razy)

Offline prophet

  • Użytkownik

# Styczeń 09, 2008, 15:32:31
IMO ksiazek informatycznych opisujacych jakies biblioteki jak DX, OGL czy XNA nie oplaca sie kupowac bo a) to sie deaktualizuje wzglednie szybko b) trudniej takie cos sprzedac jak juz nikt tego nie uzywa c) wszystko czego potrzeba jest juz w internecie. Lepiej natomiast wydac kase na wlasnie wspomniane GPU i GP Gems'y czy ShaderX'y bo a) opisuja techniki i algorytmy, ktore nie starzeja sie tak szybko b) trudno znalezc je w internecie c) mamy wszystko ladnie na papierze, podzielone na kategorie itp. :P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Styczeń 09, 2008, 16:03:23
IMO ksiazek informatycznych opisujacych jakies biblioteki jak DX, OGL czy XNA nie oplaca sie kupowac bo(...)

Może przez pryzmat ucznia polskiej szkoły, który żyje z kieszonkowego albo nawet nie. Jednak dla kogos kto pracuje w normalnym kraju taka książka to równowartość 3 pączków. To się nawet nie opłaca szukac na google. :) Z naszej perspektywy w ogóle mało rzeczy się opłaca. Nawet żyć się nie bardzo opłaca. :) Ale w tym co napisałeś jest trochę prawdy. Słuszna uwaga, że tego typu książki się szybko deaktualizują. :(

Offline s0d

  • Użytkownik

# Styczeń 09, 2008, 17:07:26
Ja aktualnie uzywam Framework'a 2.0 i wydaje mi sie ze jesli go opanuje i zrozumiem jak on dokladnie dziala itp. to przejscie na wersje 3.0 bedzie kwestia zapoznania sie z nowosciami a sposob uzywania ich bedzie analogiczny. I tak pewnie by bylo z XNA. Po co sprzedawac ksiazki? a zwlaszcza tego typu.... zawsze moze sie przydac do zerkniecia do niej i przypomnienia sobie pewnych rzeczy ;)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Styczeń 10, 2008, 17:02:29
GPU Gems? Jasne że się opłaca. Między artykułami jakie można znaleźć w Sieci (albo tutoriale dla początkujących, albo hardcore'owe publikacje naukowe) a artykułami w takich książkach naprawdę jest różnica. Wiele bardzo fajnych artykułów pochodzi z serii GPG czy GPU Gems, jak choćby te dostępne także online:

Perspective Shadow Maps: Care and Feeding (GPU Gems 1)
http://http.download.nvidia.com/developer/GPU_Gems/Sample_Chapters/PSMs_Care_and_Feeding.pdf
Relaxed Cone Stepping for Relief Mapping (GPU Gems 3)
http://developer.download.nvidia.com/books/gpu_gems_3/samples/gems3_ch18.pdf

Mam tylko wątpliwości co do GPU Gems 3, bo widzę że coraz więcej, w 3. tomie już stanowczo za dużo miejsca poświęcone jest niegraficznym zastosowaniom GPU.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Styczeń 10, 2008, 17:14:39
Po co sprzedawac ksiazki? a zwlaszcza tego typu.... zawsze moze sie przydac do zerkniecia do niej i przypomnienia sobie pewnych rzeczy ;)

Pewnie. Wstyd się przyznać ale koło mojej maszyny ostatnio leżała (i była używana) kilka dni książka "Język ANSI C". :) Kto by pomyślał, że po tylu latach jeszcze mogę mieć potrzebę do niej zerkać. :)

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Styczeń 10, 2008, 17:43:26
Czyli wychodzi na to, że GPU Gemsy to prawie to samo co ShaderXy (część artów też można znaleźć w sieci).

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Styczeń 10, 2008, 18:15:28
Czyli wychodzi na to, że GPU Gemsy to prawie to samo co ShaderXy (część artów też można znaleźć w sieci).
GPU Gems sa duzo ladniej wydane  ;D

Offline Charibo

  • Redaktor

# Styczeń 10, 2008, 18:19:23
I o 20$ drozsze ;)

maxest

  • Gość
# Styczeń 10, 2008, 19:14:33
To ja zapytam tak: w ktorej jest wiecej kodu HLSL'owego, a mniej asm'owego? :)

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Styczeń 10, 2008, 19:17:58
Szczerze mówiąc dziś już w prawie żadnej książce nie ma kodu asmowego tylko HLSL/GLSL/Cg. Zdarzają się wyjątki, ale są to pojedyncze arty.

maxest

  • Gość
# Styczeń 10, 2008, 19:26:11
To cale szczescie. Bo mialem przyjemnosc przegladac jakies starsze ShaderX'y, a tam niestety, wiekszosc kodu to byl asm