Autor Wątek: AirFramework  (Przeczytany 813 razy)

Offline SirMike

  • Użytkownik
    • SirMike's Techblog

# Styczeń 08, 2008, 02:33:23
Po kilku tygodniach pracy (glownie projektowej) postanowilem puscic kilka screenow i filmik z prostego frameworka dla OpenGL, nad ktorym pracuje w wolnych chwilach. Nie jest to w zadnym wypadku engine ani nic podobnego w czym moznaby napisac gre. Chcialem po prostu stworzyc sobie mala przenosna platforme zeby latwo i szybko pisac efekty 3D z uzyciem shaderow. Poki co nie upubliczniam kodu ani binarek. Jak bedzie sie to nadawalo do publikacji to naturalnie beda dostepne zrodelka na GPLu.
Jak komus sie przyda to fajnie, jak nie to tez fajnie :)

Cechy frameworka:
- wczytanie statycznego mesha z teksturami lub bez (customowy format + eksporter dla blendera)
- obsluga shaderow Cg (i tylko takich z uwagi na przenosnosc)
- sterowanie programem poprzez interaktywna konsole (wszelkie parametry renderingu)
- wyswietlanie w pomocniczym okienku tekstur znajdujacych sie w pamieci
- rendering fontow generowanych z plikow TTF
- odgrywanie dzwiekow (np. zapetlonej muzyki)
- wczytanie i rendering skyboxa
- generowanie i rendering terenu na podstawie mapy wysokosci
- przenosny na rozne systemy (testowany na Slackware, ArchLinux, Windows XP)

Wiecej tutaj: http://www.sirmike.org/2008/01/08/airframework-short-video/

Pare screenow:


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych