Autor Wątek: Demiurg - pomysł na compo Święta 2007  (Przeczytany 2248 razy)

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Styczeń 01, 2008, 18:24:16
Pobieżny opis tej gry zamieszczam w dziale Pomysły pomimo zaawansowanego stadium realizacji, ponieważ projekt porzucam, więc de facto na zawsze pozostanie pomysłem  ;)
Demiurg
Gracz wciela się w demiurga świata Kwadratonów. Świat ten jest dwuwymiarowy, kwadratowy i zawiera pewną określoną ilość energii rozproszonej po całej jego powierzchni. Zadaniem gracza jest kreacja Kwadratonów, czyli mieszkańców tego świata. Obrót energii w świecie jest zamknięty, tzn. m.in. że przy tworzeniu kwadratona automatycznie pobierana jest (można powiedzieć "ulatnia się") stosowna ilość energii. Gracz tworząc nowego kwadratona może określić dowolnie następujące parametry: wielkość (min. 1), szybkość, atak, obrona, spryt, wzrok, płodność, długość życia (zero oznacza nieśmiertelność) oraz dietę (czysta energia, inne kwadratony, wszystkożerca). Parametrem który jest generowany na podstawie niektórych spośród pozostałych jest ilość energii potrzebnej kwadratonowi do życia i rozmnażania się (kwadratony są jednopłciowe i rozmnażają się przez pączkowanie). Stworzony kwadraton sam sobie żyje zgodnie z prostą hierarchią priorytetów (widzisz wroga - uciekaj, nie ma wroga jesteś syty - test rozmnażania, nie ma wroga jesteś głodny - szukaj jedzenia, itp.). Potomstwo kwadratonów może różnić się nieco parametrami od rodzica (drobne mutacje). Kolor kwadratona przedstawionego na ekranie kompa jest generowany na podstawie proporcji pomiędzy trzema parametrami: atak - nasycenie czerwonym, obrona - zielony, szybkość - niebieski.
Cel gry: Grę można zakończyć w każdej chwili - po zakończeniu świat automatycznie wykonuje określoną ilość cykli (np. 10000) i podawany jest wynik: ilość żyjących gatunków - im większa tym lepiej, bo oznacza to, że stworzyliśmy bardziej różnorodny zbilansowany świat.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Styczeń 01, 2008, 18:36:09
Hmmm... czytałeś "Flatlandia, czyli kraina płaszczaków"? ;D

//EDIT:
Żeby nie było... czuję pewne deja vu, bo w ostatnich tygodniach pracowałem nad algorytmem pseudogenetycznym - symulacja ewolucji gatunku ludzkiego. Głównym wynikiem algorytmu była średnia długość życia w danym pokoleniu. Dane przyjmowane przez algorytm to był zestaw cech danego osobnika (jak np. wzrost czy choćby zarost w poszczególnych miejscach). Następnie była obliczana długość życia. I w każdym pokoleniu 100 osobników, dwóch które najdłużej żyły krzyżuje się (czyli jeśli np. jeden miał 170 cm wzrostu, a drugi 160 cm to wyliczana była z tego średnia) - i powstaje "wzór" dla następnego pokolenia. Od tego wzoru powstaje 100 kolejnych mutacji (kolejne pokolenie), i tak dalej. Proste do wykonania, a wyniki można uzyskać ciekawe (choć zależne głównie od sposobu wyliczania długości życia).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2008, 19:00:51 wysłana przez k_b »

Tarains

  • Gość
# Styczeń 01, 2008, 18:52:02
Pomysł bardzo ciekawy (ja poszedłem w stronę kreowania sztucznej inteligencji) ale chyba bardziej na doświadczenie (?) niż na grę. Tzn. gra polegająca na wyborze parametrów i odczytaniu wyniku nie byłaby chyba zbyt grywalna...

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Styczeń 01, 2008, 20:14:09
Hmmm... czytałeś "Flatlandia, czyli kraina płaszczaków"? ;D
Nie, ale słyszałem o tym.

Pomysł bardzo ciekawy (ja poszedłem w stronę kreowania sztucznej inteligencji) ale chyba bardziej na doświadczenie (?) niż na grę. Tzn. gra polegająca na wyborze parametrów i odczytaniu wyniku nie byłaby chyba zbyt grywalna...
Słusznie prawisz, bo pomysł na tą grę jest właśnie uproszczeniem o wiele bardziej złożonego eksperymentu. Nie wiem tylko czy napisałeś "odczytaniu wyniku" myśląc, że to miało być środowisko tekstowe. Bo jeśli tak, to muszę sprostować, że można sobie oglądać swoje kwadratony w akcji :). W sumie to trochę tak jak w pierwszych wersjach SimCity - tam też nie było celu jako takiego. Ot, budowało się różne domki, ulice, fabryki itp i podziwiało jak to się zaludnia.

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2008, 02:08:57
Może i gra w tej postaci byłaby nieciekawa, ale bardzo mi się takie pomysły podobają. I cholernie inspirujące :)
Ja bym chętnie pobawił się takim programem.

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Styczeń 19, 2008, 10:20:24
Te krzepiące słowa powyżej spowodowały, że naszła mnie chętka powrotu do tego eksperymentu :) Oczywiście będę musiał napisać wszystko od nowa, bo kod pisany w pośpiechu na compo to... wiadomo co. Zresztą pracując bez presji czasowej będę mógł trochę rozbudować założenia. Póki co niech wątek siedzi w tym dziale, a jak prace ruszą to się go przerzuci do projektów.