Autor Wątek: [Szukam] Gra wykorzystująca ekran dotykowy  (Przeczytany 3066 razy)

Offline kronikarz

  • Użytkownik

# Grudzień 30, 2007, 14:41:32
No więc dostałem na święta Nintendo DSa. :) Bardzo fajne urządzonko, dwa ekrany w tym jeden dotykowy, wifi, mikrofon i w ogóle czad.

Łatwo się pod niego pisze homebrew, więc doszedłem do wniosku że mógłbym napisać grę :) I teraz moja prośba: ma ktoś jakiś pomysł na fajną, ale prostą do napisania grę wykorzystującą ekran dotykowy? Albo nawet dwa ekrany?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline szalony_zlomiarz

  • Użytkownik

# Grudzień 30, 2007, 14:55:00
Najprostsze to chyba pong albo inny tenis, ewentualnie walenie młotkiem po głowie jakichs robaków wyłażących z kilku dziur w ziemi :P.

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Grudzień 30, 2007, 15:09:01
Crayon Physics Deluxe

Pozdrawiam! ;) kompustelnik taki_tam

Offline kronikarz

  • Użytkownik

# Grudzień 30, 2007, 15:13:48
Crayon Physics już jest, a co do ponga itp. to wolałbym coś ciut bardziej ambitnego. Nie musi być maksymalnie prosta, chodzi o to żeby to nie był jakiś super RPG czy FPS :)

Tarains

  • Gość
# Grudzień 30, 2007, 15:21:02
Tetris, w którym klocki trzeba będzie "ręcznie" obracać na ekranie dotykowym :) Niekoniecznie o 90 stopni (na przykładzie gry Triptych)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 30, 2007, 16:48:40
Na początek może być jakiś prosty RTS. Jak przyjmiesz w miarę proste zasady, to da się z tym uporać w miarę szybko. :)

Offline kronikarz

  • Użytkownik

# Grudzień 30, 2007, 20:58:21
No np. jakie zasady?

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Grudzień 30, 2007, 21:06:29
Mało jednostek, mało budynków, proste AI, ...

Offline Pierdek

  • Użytkownik

# Grudzień 30, 2007, 21:18:11
Walnij klon "tower defense", tego na DS'a chyba jeszcze nie bylo :)

Offline Brain

  • Użytkownik

# Grudzień 30, 2007, 22:00:49
Mój pierwszy post, a więc witam.

wykorzystującą ekran dotykowy? Albo nawet dwa ekrany?
Jesteś pewny, że oba ekrany są dotykowe? Kumpel ma juz DS'a od ponad roku (najpierw zwykly DS, a potem DS Lite) i kiedyś się go o to pytałem i powiedział ze tylko jeden (ten dolny) jest dotykowy. No chyba że miałeś na myśli 2 ekrany, żeby przełanczać pomiedzy nimi, bo wiem że jest taka możliwość.

Nie wiem czy grałeś w Zelde na DS, tam bardzo podobał mi sie system sterowania: głowna postać na środku ekranu, a naciskania ekranu w jakimś punkcie powodowało ruch w tym kierunku, a im dalej od środka tym szybciej. Mi od razu wtedy przypomniała się gierka Ballance, może w tym kierunku pójdziesz?

pozdrawiam,
Brain

edit: Rzeczywiście, nie ma to jak zrobić z siebie głupka:)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2007, 22:08:27 wysłana przez Brain »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 30, 2007, 22:03:14
Cytuj
Jesteś pewny, że oba ekrany są dotykowe?
Linijkę wyżej napisał, że tylko jeden ekran jest dotykowy, więc wasze wersje są zgodne. :)

Offline revo

  • Użytkownik

# Grudzień 30, 2007, 23:40:49
Nie wiem, czy ktoś już to na DSa zaimplementował, ale całkiem dobra na rozgrzewkę jest ta gierka - http://de.fishki.net/picsw/122007/29/lines/flash.swf , która polega na rozplątywaniu grafów planarnych ;)

Chętnie bym w to na DSie zagrał, a nie mam czasu na napisanie tego.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2007, 23:59:39 wysłana przez revo »

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Grudzień 30, 2007, 23:56:20
I to jest bardzo dobry pomysł! Popieram.

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Grudzień 31, 2007, 13:44:52
Ja na swoim PDA grałem w sapera dotykowo, zabawa przednia (jak ktoś lubi ;d)!

Offline kronikarz

  • Użytkownik

# Grudzień 31, 2007, 15:19:55
Co do Tower Defence to jest na DSa.

Wziąłem się z kumplem za Whac-A-Mole ;) Godzinka pisania (więcej nauki niż kodu) i jest to co w załączniku :) (Polecam emulator No$Gba)

A co do rozplątywania grafów to świetny pomysł, i to chyba będzie druga gra jaką napiszę ;) Nie wiem jednak, bo aż taki dobry z matmy nie jestem, czy nie potrzebne są jakieś specjalne metody przy generowaniu i/lub sprawdzaniu tego. Ma ktoś jakieś porady?