Autor Wątek: Jak wygląda gra jako całość??  (Przeczytany 3081 razy)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Grudzień 28, 2007, 15:56:37
Te ostatnie są używane najczęściej do AI, choć nie tylko. Dlaczego nie samo C++? Żeby te np. zachowania botów nie były wkompilowane w program na stałe, a przypisane do pliku / zbioru plików danej postaci i interpretowane podczas wykonania.

Nie tylko o to chodzi, raczej głównie o pracę zespołową - dzięki skryptom można przede wszystkim modyfikować grę bez konieczności zaprzęgania do tego programisty i ponownej kompilacji gry. Poza tym, jest taka bardzo dobra zasada programowania gier: dane od logiki winny być oddzielone.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Grudzień 28, 2007, 15:59:33
Aaaa zamiast robić temat w temacie możnaby spróbować rozwinąć dział "języki skryptowe": http://forum.warsztat.gd/index.php/board,57.0.html
:P

wilk: skąd wiesz, jak najczęściej wygląda gra i dlaczego tak? :)

Co do "oskryptowania" gry - gracze narzekają nie na to, że są skrypty, ale raczej na to, że wszystko jest przewidywalne (używają pojęcia skryptu podobnie jak tekstury - nie za bardzo często wiedząc o co chodzi).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 28, 2007, 16:02:03 wysłana przez Kurak »

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Grudzień 28, 2007, 16:05:17
(używają pojęcia skryptu podobnie jak tekstury - nie za bardzo często wiedząc o co chodzi)

Względnie, bitmapy - jakoś nie spotkałem gracza źle (o ile w ogóle) używającego pojęcia tekstury. Natomiast słyszałem nie raz jak na jakąś kanciastą postać mówili "bitmapowa", itp.

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Grudzień 28, 2007, 16:13:12
Względnie, bitmapy - jakoś nie spotkałem gracza źle (o ile w ogóle) używającego pojęcia tekstury. Natomiast słyszałem nie raz jak na jakąś kanciastą postać mówili "bitmapowa", itp.
Może innych graczy spotykałeś ;) "Tekstura" jest używana najczęściej jako model - tak więc w Wiedźminie mamy kanciaste "tekstury" domów :)