Autor Wątek: Jak wygląda gra jako całość??  (Przeczytany 3186 razy)

Offline michald

• Użytkownik

# Grudzień 26, 2007, 17:05:14
Cześć

Mam takie pytanie: jak wygląda gra jako całość? Już tłumaczę co mam na myśli.

Otóż zainteresowałem się już tematem programowania gier i zacząłem szukać informacji na ten temat. Znalazłem mnóstwo źródeł na tematy: programowania, grafiki komputerowej, WinAPI32, itp. - wszystko jak najbardziej potrzebne jako elementy gry. Jednak nie znalazłem informacji o budowie całości programu jakim jest gra komputerowa.

Tłumacząc dalej powiem parę słów o sobie. Jestem programistą z wykształcenia i zawodu, znam C++ bardzo dobrze, znam zagadnienia związane z programowaniem, zacząłem uczyć się grafiki, ale nadal nie wiem jak wygląda gra (i nie mogę tego znaleźć) jako całość.

Gdyby ktoś mnie zapytał jak wygląda taki typowy program biznesowy to bym mu opowiedział, że mamy dane składowane w jakieś bazie danych, kod programu mamy zazwyczaj podzielony na warstwy dostępu do danych, logiki biznesowej i prezentacji. Czasem używa się też architektury klient - serwer, itd. itp. mógłbym tak pisać i pisać. A jeśli chodzi o gry to znalazłem dużo materiałów nt. grafiki, nt. programowania, itd, ale NIE ZNALAZŁEM jak wygląda przeciętna gra jako całość, np. (tak to sobie wyobrażam) mamy silnik graficzny, sercem programu jest silnik logiczny, który pamięta stan gry (gdzie stoi jaki player, czy ta beczka już wybuchła, itd.), itd. itd. Np. pojęcia nie mam gdzie w grach się używa języków skryptowych, pomimo, że wiem, że się używa...

Gdzie mogę znaleźć takie informacje?? Mile widziane linki jak i tytuły książek.

Z góry dzięki,
pozdrawiam,
Michał vel Dab3r

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Netrix

• Redaktor
    • Netrix’s devBlog

# Grudzień 26, 2007, 17:11:23
Najprościej jest zacząć pisać grę tzn. najpierw ją zaprojektować tak jak chciałbyś, aby wyglądała. Struktura gry "wyjdzie w praniu" :).

FREQUENT

• Gość
# Grudzień 26, 2007, 18:03:19