Autor Wątek: Engine made in Poland  (Przeczytany 9263 razy)

Offline scorpic

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2006, 02:29:30
Gdy tak sobie czytałem dysputy na forum i przeglądałem różne strony intenetowe o tworzeniu gier wpadłem na niezbyt oryginalny ale ciekawy pomysł. Mianowicie zamiast dzielić wysiłek na różne pomniejsze projekty lepiej wspólnymi siłami wyprodukować masz narodowy silnik, z którego mogliby korzystać rodzimi twórcy gier. Uważam że, dobrze byłoby się pochwalić jakimś dobrym polskim produktem, w czasach gdy ciągle brakuje dobrych polskich gier wyznaczających nowe standardy. Ciągle "Made in Poland" nie jest synonimem jakości i niezawodności. Naczytałem się trochę postów osób które, są rozczarowane robieniem silników do gier bez jasnego sprecyzowania jaka gra będzie na nim chodzić. Proponuje wobec tego coś odmiennego. Zbudować engine dla innych i jednocześnie dla siebie na licencji Open Source. Coś na kształt Ogre3d i Irrlicht itp., tylko lepszego bo z Polski ;-) Potem po latach rozbudowywania  naszego wspólnego dzieła odnieść sukces taki jak odniósł Linus Torvalds i tysiące wolontariuszy tworzących potęgę Linuxa, której dziś obawia się sam wielki Microsoft.
  Polscy profesjonalni twórcy gier ciągle narzekają na brak ludzi przeszkolonych w tworzeniu gier, więc wspomóżmy ich dostarczając narzędzie, dzięki któremu świeże kadry developerów będą mogły szybciej dostać się do branży multimedialnej rozrywki.
P. S. Ciekaw jestem waszych opinii na ten temat i ewentualnych wyrazów uznania lub puszek z g... ;-)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

maho

  • Gość
# Marzec 08, 2006, 08:56:48
Pomysł dobry na papierze, ale w praktyce nie do zrealizowania. Jak znam życie to 90% osób zrezygnuje w połowie projektu, reszta się będzie męczyć dalej, ale pewnie i tak nie skończą, bo wszyscy zaczną pisać na hura.
To są IMO pomysły utopijne. Każdy ma swoją pracę, szkołę, itp. - ci co kodują silniki robią to w wolnym czasie, a nie wiem czy ktoś będzie chętny od zera programować wszystko kolejny raz. Jeśli nie ma dobrego koordynatora zespołu, to przy tak dużym i wieloletnim projekcie jakim jest dobry silnik, wszystko padnie prędzej czy później, bo się developerzy pokłócą o design kodu albo po prostu znudzą.

Wystarczy popatrzeć na silnik st3tca, który jest IMO bardzo dobry na skalę światową :), chociaż stronka ostatnio nie chce działać :(
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2006, 08:58:42 wysłana przez agent_J »

Offline Piotr

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2006, 09:06:44
Pomysł dobry na papierze, ale w praktyce nie do zrealizowania. Jak znam życie to 90% osób zrezygnuje w połowie projektu, reszta się będzie męczyć dalej, ale pewnie i tak nie skończą, bo wszyscy zaczną pisać na hura.
To są IMO pomysły utopijne. Każdy ma swoją pracę, szkołę, itp. - ci co kodują silniki robią to w wolnym czasie, a nie wiem czy ktoś będzie chętny od zera programować wszystko kolejny raz. Jeśli nie ma dobrego koordynatora zespołu, to przy tak dużym i wieloletnim projekcie jakim jest dobry silnik, wszystko padnie prędzej czy później, bo się developerzy pokłócą o design kodu albo po prostu znudzą.

Wystarczy popatrzeć na silnik st3tca, który jest IMO bardzo dobry na skalę światową :), chociaż stronka ostatnio nie chce działać :(


Zgadzam się z agentem_J, tak duży projekt bez dobrej kordynacji upadnie bardzo szybko. Poza tym nie wiem czy znajdziesz odpowiednich ludzi do pisania takiego silnika. Tzn. dużo osób może się zgłosić a mało coś robić, do tego typu prac trzeba doświadczonych koderów a za darmo to może być z tym ciężko.

Ale życze powodzenia !

maho

  • Gość
# Marzec 08, 2006, 12:14:31
Jak skończe swój engine to udostępnie go Open Source - to będzie nie tylko najlepszy engine w Polsce, ale i na świecie.  ;D ;D

Offline Piotr

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2006, 15:02:23
Jak skończe swój engine to udostępnie go Open Source - to będzie nie tylko najlepszy engine w Polsce, ale i na świecie.  ;D ;D

Kiedy premiera enginu ? Już nie mogę się doczekać co pokażę nam CzerwonyKapturek. Z zapowiedzi wynika że przebije nawet PAIN engine.

maho

  • Gość
# Marzec 08, 2006, 16:23:51
Polecam www.moonedit.com ten program jest doskonały do takich 'Projektów'.

PS. To był oczywiście zart

pozdro
spax.

Offline SauRooN

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2006, 16:49:45
scorpic: widzę, że jesteś nowy na Warsztacie. Takie pomysły jak Twój pojawiają się sekwencyjnie od kilku lat i natychmiast umierają.

Offline skalniak

  • Użytkownik
    • Home page

# Marzec 08, 2006, 18:23:09
Uważam że, dobrze byłoby się pochwalić jakimś dobrym polskim produktem, w czasach gdy ciągle brakuje dobrych polskich gier wyznaczających nowe standardy.

wydaje mi sie ze brak polskich dobrych gier nie jest rowny brakowi polskich dobrych silnikow :)

Pozdr. skalniak

Offline Toshio

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2006, 20:19:12
Dlaczego niema DOBRYCH polskich gier ? Odpowiedź jest prosta. Brak dobrych GAME DESIGNERÓW.

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2006, 20:38:59
Dlaczego niema DOBRYCH polskich gier ? Odpowiedź jest prosta. Brak dobrych GAME DESIGNERÓW.

Ludzie może i mają pomysły, ale brak im determinacji, czasu i poświęcenia  (słomiany zapał, brak organizacji, doświadczenia itp. ;) Game Developing to niepewna branża... tak zresztą jak i pisanie książek (których też z polski na świat nie wychodzi najwięcej) Brak nam profesjonalistów w robieniu gier (nie silników), a jeśli już tacy są to wyjeżdżają zagranicę do poważnych i pewnych firm z branży IT.

Offline Mic

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2006, 22:17:20
Dlaczego niema DOBRYCH polskich gier ? Odpowiedź jest prosta. Brak dobrych GAME DESIGNERÓW.
a painkiller ? Zobaczymy co witcher pokaże...
Po za tym sądze, że to zdecydowanie wina systemu podatkowego i tak dalej (programistom bardziej oplaca się pracować na zachodzie)

Offline scorpic

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2006, 23:40:33
Wiem, że robienie silnika to nie w kij dmuchał. Wiem że, potrzeba do tego uzdolnionych, wytrwałych i umiejących pracowaćw grupie fachowców. Zresztą niesnaski wcale by zdziwiłyby mnie. W tym kraju naród się jednoczy chyba tylko na czas wojny ;-) Zgadzam się z wami, że potrzebny tu jakiś rozsądny koordynator, żeby projekt jako tako pociągnąć w przyszłość. Wiem tak samo jak to brzmi nieprawdopodobnie, ale czy braciom Wright nie pukano sięw czoło kiedy chcieli polecieć swoim samolotem. Niemożliwe, nie opłaca się , a na co to komu itp. itd. Jednak ci goście lali na opinie publiczną i przyspieszyli rozwój lotnictwa. Tak samo sprawa z silnikiem. Trudne zadanie, ale za to szczytne. Być może koncepcja idealistyczna, ale sami przyznacie, że nie głupia. Zresztą goście np. od Ogre'a też musieli od czegoś zacząć. Wszystko musi się jakoś urodzić, choćby w bólach ;-)
Co do Game Designerów zgadzam się na całej linii. U nas ciągle króluje metoda "wsiądziem, pojedziem, a może zajedziem" a przecież projekt czegokolwiek to podstawa. Potem nie ma się co dziwić, że z takim podejściem wszyscy nasi sąsiedzi robią gry  na światowym poziomie, tylko u nas taka czarna dziura. Painkiller tu wiosny nie czyni. Reszcie tytułów brakuje po prostu grywalności. Ale skąd tu brać dobrych projektantów skoro branża ledwo dycha, a żadna uczelnia w Polsce nie kształci w kierunku tworzenia gier. Nie gadajcie mi tu tylko o PJWSTK, bo to raczej uczelnia dla bogoli i przeciętny człowiek nie ma tam czego szukać.
Poza tym  chciałbym wyrazić podziękowanie za zainteresowanie tematem, naprawdę nie sądziłem że w ciągu jednego dnia tyle osób napisze posty.

maho

  • Gość
# Marzec 09, 2006, 00:14:19
Zastanawiam sie dlaczego 'Naradowy' ?
To że coś jest zrobione przez polaków, to nie znaczy, że zaraz narodowy.
Co do braci Right, to porówanie IMO chybione.
Onie robili coś czego nikt jeszcze wcześniej nie zrobił, i z tąd wyśmiewanie  ich pomysłu.
Ty natomiast chcesz zrobić kolejny silnik jakich wiele, wiele osób też pisało (napisało)silniki, i chyba wiedzą co mówią. IMO mają racje.
Pozatym czy nie ma polskich silników ?

Offline Maedhros

  • Użytkownik

# Marzec 09, 2006, 01:14:54
Do tej pory powstalo juz kilka dobrych silnikow za free i jeden polski wiecej niewiele zmieni. Tylko my ( no moze jeszcze nie ja :P) sie przy tym napocimy.

Chyba ze liczysz na chwale i splendor dla naszego narodu.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2006, 01:18:07 wysłana przez Maedhros »

maho

  • Gość
# Marzec 09, 2006, 01:22:34
Dlaczego niema DOBRYCH polskich gier ? Odpowiedź jest prosta. Brak dobrych GAME DESIGNERÓW.

Ludzie może i mają pomysły, ale brak im determinacji, czasu i poświęcenia  (słomiany zapał, brak organizacji, doświadczenia itp. ;) Game Developing to niepewna branża... tak zresztą jak i pisanie książek (których też z polski na świat nie wychodzi najwięcej) Brak nam profesjonalistów w robieniu gier (nie silników), a jeśli już tacy są to wyjeżdżają zagranicę do poważnych i pewnych firm z branży IT.
Tia, do tego dostaniesz marne 50.000 za silnik ktory robiles powiedzmy 2 lata z teamem do podzialu to w ogole zniecheca czlowieka ;)
A co do pomyslow, to one zawsze sie znajda :P