Autor Wątek: Wyścigi 2d- potrzebny mi silnik?  (Przeczytany 4446 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 21, 2007, 00:47:44
Cytuj
...ale zajmę się tym jak lepiej rozkminię pisanie shaderów w asemblerze GPU (nie chcę używać GLSL na razie).
A po co do tego shadery? Fakt, można się pokusić o liczenie sinusa i cosinusa oraz obracanie w vertex shaderze, ale myślę, że nie ma aż takiej potrzeby. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline S.Producer

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2007, 01:34:41
Ech, shadery to inna bajka, bardziej taki offtop. Niezwiązane z liczeniem werteksów. Po prostu chcę zrobić sobie fajną grafikę (efekty - patrz projekt Hackflip :P).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 21, 2007, 02:58:34
w 2D masę efektów można uzyskać bez shaderów, więc zastanawia mnie, co chcesz wykombinować. :)

Offline S.Producer

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2007, 09:40:31
Bloom i wyostrzenie krawędzi... No i może ładnie falujące zbiorniki wody. Bo czemu nie? Może znasz się na tym GPU-owym asemblerze? O ile bloom mogę w miarę wydajnie zrobić RenderToTexture + manipulacje, to wyostrzenie już gorzej...

...Ale się offtopic zrobił...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2007, 09:45:42 wysłana przez S.Producer »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 21, 2007, 11:01:56
Bloom w przypadku 2D można ładnie preprocessować (odpowiednio przygotować tekstury) - shadery też dadzą radę, ale z shaderami nie pójdzie na starszym sprzęcie. Co do wyostrzania, to nie wiem jakie by to miało mieć praktyczne zastosowanie.

Offline S.Producer

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2007, 11:33:37
Wyostrzanie = uzyskanie odpowiedniego, matriksowego klimatu. Nie chcę preprocessować blooma, bo to za dużo roboty. Poza tym zrobię opcję wyłączania shaderów, chcę, by jakość gry była skalowalna.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 21, 2007, 12:19:28
Cytuj
Wyostrzanie = uzyskanie odpowiedniego, matriksowego klimatu.
Ja bym matriksowy klimat robił w inny sposób (bloom, zielony filtr i paski udające scanliny). :)

Offline S.Producer

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2007, 13:50:49
Możliwe, chciałem powiedzieć "bullet time" a'la FEAR.