Autor Wątek: MMORPG gdzie gracze ustalaja sytuację polityczną  (Przeczytany 1879 razy)

Offline Oktawian

  • Użytkownik

# Grudzień 02, 2007, 14:50:03
Moja sytuacja jest podobna co Matrika. Chciałbym zrobic jakąś porządną grę, ale nie mam odpowiednich umiejętności. Co prawda uczę się c++ ale to są dopiero podstawy podstaw :)

Gry RPG moim zdaniem mają symulować życie fantasy, a MMORPG to jest już dla mnie cudowne zjawisko. Internet mam od kilku dni więc wcześniej nie bardzo znałem popularne gry tego gatunku. Ale z tego co wiem to chyba nie ma takiej gry, w której gracze żyją jak w realu. Mają swoje prace, np ktoś jest zatrudniony jako policjant inny jako urzędnik. A gracze na wyższych - ważniejszych stanowiskach ustalali by politykę kraju. Ja bardzo chciałbym pograc w taką grę nie znam takiej i chyba na razie nie będzie. Więc myślę o stworzeniu takiewj gry oczywiście dopieru po nauczeniu się wszystkich potrzebnych rzeczy, bo bez tego jest to oczywiście nie osiągalne. Kiedy przeczytałem opis Matrika to zobaczyłem że taka gra mogła by się spodobać więc prosze o ocenienie tego krótkiego opisu, który kształtuje się w mojej głowie już jakieś dwa lata. Ostrzegam że gra jest pomysł jest podobny do tego Matrika.


No więc tak, W świecie żyje klika różnych ras każda rasa to inna frakcja i inny system polityczny. Gracz na początku wybierałby rase czyli co się z tym wiąże także frakcję, wygląd i miasto, wktórym startuje. W każdej frakcji są tzw. zawody czyli każdy gracz by mieć pieniądze, szacunek i możliwość rozwinięcia umiejętności. Zawody dzielą się na państwowe i prywatne. Prywatne to między innymi zielarz, kupiec, najemnik itd. Państwowe to różnego rodzaju urzędnicy, dyplomaci i oczywiście król. W tej grze nie ma standardowych questów. Jeżeli gracz np. będzie chciał zostać dyplomatą to na początku musi zostać prostym pomocnikem dyplomaty a jeżeli chce nim być to musi się zgłosić do szefa tych pomocników i zgłosić chęć bycia kimś takim. Wtedy ta osoba mówi jakie ma spełniać wymaganie i daje mu questa sprawadzającego czy ta osoba nadaje się do takiej pracy. Jak mówiłem stadnardowych questów nie ma, tutaj questy gracze wymyślają sami czyli np ludzie płacą daninę orką, Wzwiązku z tym dyplomata daje pieniądze szefowi dyplomatów i karze te pieniądze przekazać do urzędu w mieście orków, więc to może być quest w którym kandydata można sprawdzić, ale oczywiście to jest tylko przykład. Oczywiście zawody będzie można zmieniać w trakcie gry, będzie kożna zsotać wręcz zwolniony za nie wykonywanie poleceń, albo zdegradowany lub awansować i zostać przywódcą wszystkich graczy wykonujących daną profesję.


Każdy gracz musi też wybrać boga, który będzie dawał mu umiejętności. Wyznawcy jednego boga bedą wojownikami, innego Magami. Każdy gracz będzie też musiał być w armi. Każdy będzie miał jakiś stopień wojskowy, który będzie nadawał mu różnych przywilejów chociaż większość będzie i tak zwykłymi wojownikami, którzy będą walczyć pod roskazami tych ważniejszych. Ci najbardziej ambitni zostaną zwodowymi żołnierzami będą np generałami. Nie chciałbym by każdy gracz został przydzielony do określonej jednostki, Jak to rozwiązać wyjaśnię za chwilę.


Cały siat może byc albo podzielony na mniejsze lokacje albo w całości, ale na pewno będą w nim rózne regiony np. wzw Hrabstwa. Cała mapa będzie na nie podzielona w każdym będzie znajdować się jedno miasto i wokół podległe tereny na każdym terenie będzie forteca, zamek, albvo po prostu pola. Frakcje rozszerzają swoje granice na dwa sposoby, dyplomatycznie grożąc wykupując lub w inny sposób zmuszając do dobrowolnego oddania Hrabstwa. I drugi sposób czyli po pzez walkę zbrojną. Dowodzeniem walk zajmują się generałowie. Jeżeli król podejmie decyzję aby zdobyć hrabstwo y to wysyła generała do sąsiadującego z y hrabstwem x by tam zorganizował odziały. Generał po przybyciu do tego miasta i tam w odpowiednim miejscu np urzędzie widzie kto jest w mieście i wybiera ludzi którzy będą walczyć, wysyła im takie ,,zaproszenia" na które mogą odpowiedzieć negatywnie. Kiedy w ten sposób zbierze odziały nakazuje dyplomacie by oznajmił atakowanej frakcji że będzie atakowany u nich ten teren w tym hrabstwie wtedy i o tej godzinie. Aby zdobyc hrabstwo należy podbić wszystkie tereny które do niego należa i na koću oblężyuć miasto.


Bitwy będą następuące:
w hrabstwie broniącym się do czasu walki nie da się zorganizować generała, który utworzy odziały to gracze muszą sami udać się na ten teren i bronić go. Wtedy walka będzie chaotyczna. Jeżeli w armi atakującej czy też broniacej jest generał to podczs bitwy on nie walczy, tylko kamera zmienia się u niego na tą znaną z rts i dowodzi swoją armią. NP zaznacza jakiegoś wojownika lub grupę i karzę mu/im biec na lewą strone by bronić tamtego miejsca. Wtedy Ci gracze podczas walki widzą takie strzałki czy coś w ty redzaju, które wskazują i miejsce lub przeciwnika, gracz wie co ma zrobić gdzie biec kogo atakować i dzięki temu droga do zwycięstwa jest łatwiejsza.


Nie da się zniszczyć frakcji, po prostu do stolicy mogą wchodzić tylko dyplomaci i obywatele frakcji, i nie da się atakować stolic.

System rozwoju postaci nie wiem jaki dokładnie miał by być jeśli by się wam spodobał ten pomysł pomyślał bym o tej grze konkretniej. Piszcie co o tym myślicie i czy są jakieś choć troche podobne do tego gry.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline barman

  • Użytkownik

# Grudzień 02, 2007, 15:22:13
Pomysł niezły, ale jeśli podejmiesz się jego wykonania to będziesz miał dużo pracy.
Mam jeszcze takie pytanie. Podczas walki, gdy dany gracz zginie, to co wtedy? Nie będzie mógł już potem grać?

Offline Oktawian

  • Użytkownik

# Grudzień 02, 2007, 17:49:37
Myślę że wtedy taki gracz po prostu zostanie przeniesiony do najblizszego miasta, no i będzie miał odjęte trochę XP
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2007, 18:20:02 wysłana przez Oktawian »

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Grudzień 02, 2007, 21:52:34
Jest tylko jeden problem, czy ktoś będzie chciał w to grać? Trudno jest coś przenieść z realu do gry, np. dajmy król musi ciągle podejmować jakieś decyzja czy coś tam... A załóżmy ten gracz może grać tylko 1h dziennie bo nie ma czasu i co wtedy z innymi graczami, czekać?? Albo na przykład startując ktoś jest drwalem, komu by się chciało expić rąbiąc drzewo?? Wiem, wizja takiego świata jest wspaniała, ale aby coś takiego stworzyć trzeba wymyślić jakiś system gry, a nie wiem czy to jest w ogóle możliwe dla twojego pomysłu. Gdyby to było możliwe istniało by już coś podobnego. Ale życzę ci abyś zrobił tę grę z chęcią bym w coś takiego zagrał, ogólnie pomysł jest super.

Offline Oktawian

  • Użytkownik

# Grudzień 02, 2007, 22:36:15
Z tym królem to można by wprowadzić coś w rodzaju warunku, że król może być królem jeśli np będzie grał określoną liczbę godzin na dobę. A z tym drwalem to masz rację to by było nudne, tylko mi chodziło raczej o zawodach w rodzaju zabójca potworów (taki Wiedźmin  ;D) czy np detektyw. To by było ciekawe szukać, np kto z urzędników zdradza tajemnice frakcji. Myślałem też o możliwości wprowadzeniu botów którymi generał mógł by dowodzić dowodzić podczas bitew tak jak zwykłymi jednostkami w rts.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 03, 2007, 15:19:47
Odnośnie króla, po coś są namiestnicy, zastępcy, etc - mogą sprawować władzę podczas nieobecności władcy. ;p

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Grudzień 03, 2007, 15:56:17
Z tymi botami jak w rts'ie to całkiem niezła myśl.

Offline Netrick

  • Użytkownik

# Grudzień 05, 2007, 16:22:31
I tak serwer do mmo to ok. 6k pln (taki porządny) a internet 100mb/s to też swoje kosztuje, do tego admini, dev team itp. - wbrew powszechnym opiniom, jeśli weźmiesz znajomych, najwyżej jakiegoś muzyka i grafika zatrudnisz na początek 50k starczy na rozchulanie. A to jest mało możliwe - nierealne.

hacer

  • Gość
# Grudzień 05, 2007, 18:13:41
A propo czegoś takiego to jest gra WURM (http://www.wurmonline.com/) fajna giera ale do czasu. Startujemy z kompletem kilku narzedzi za pomocą których tworzymy inne narzedzie i kształtujemy swiat dokola, tniemy trzewa przerabiamy na deski wytapiamy gwoździe budujemy dom itd..... az powstanie wieś miasto etc. Ale ile mozna kuc w skale, karczowac lasy i walczyc z innymi o ziemie. Przetestujcie a zobaczycie. Gra jest we wczesnym stadium produkcji wiec moze kiedys sie cos zmieni.