Autor Wątek: Wielokąty. Obliczenie U i V  (Przeczytany 992 razy)

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Listopad 12, 2007, 17:27:05
Siema! ;)

Krótkie pytanie.
Jak na podstawia współrzędnych wierzchołków trójkąta moge policzyć sobie U i V?
Chodzi mi o uzyskanie efektu takiego jak w Soldat, aby tekstura była jakby zapętlona na wielokącie.
Dodam jeszcze ze rozmiary tekstury wynoszą 128x128

Pozdrawiam! ;) kompustelnik taki_tam

// edit by bies
Wielokąty, na litość... Poligony możesz mieć po bliższym spotkaniu z WKU.
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2007, 17:46:22 wysłana przez bies »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline spax

  • Użytkownik

# Listopad 12, 2007, 17:39:58
To chyba:
u = szerokosc_prostokata / 128.0f
v = wysokosc_prostokata / 128.0f

Dla trojkata podobnie.

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Listopad 12, 2007, 17:58:06
Dzięki!
Ale trójkąty mogą być przeróżne i tu właśnie nie ma tak łatwo...

Jakby ktoś znał odpowiedź to niech da znać.

Pozdrawiam! ;) kompustelnik taki_tam

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Listopad 12, 2007, 18:01:42
Przepisujesz współrzędną X do U, a Y do V, ewentualnie mnożąc lub dzieląc przez jakąś liczbę po drodze (w zależności od skali). Dodatkowo może być wymagane zanegowanie współrzędnej V, jeżeli tekstura wyjdzie "do góry nogami". Działa dla wszystkich kształtów. :)

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Listopad 12, 2007, 18:05:04
:)
++

Pozdrawiam! ;) kompustelnik taki_tam