Autor Wątek: Football po sieci : )  (Przeczytany 1190 razy)

Offline mateuszbialek

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2007, 01:54:10
Witam

Mam pomysl na prosta pilke nozna, do pogrania dla dwoch graczy po sieci. Grafika 2D, kamera z gory. Oczywiscie mam zamiar sie wziac za realizacje tego pomylsu, dawno nie programowalem, chyba z rok temu prezentowalem na forum "teamfraggera" sieciowa strzelanke ktorej nie skonczylem, od wtedy nie kodzilem, ale tamten projekt nauczyl mnie wiele i dal bezcenne doswiadczenie : ).

W grze gralyby ze soba dwie druzyny, kazda po trzech moze czterech graczy w polu + bramkarz. Sterowanie byloby troszke podobne do Fify. Biegniemy np klawiszem W, w momencie gdy podajemy pilke do innego zawodnika, sterujemy nim, czyli zawsze kierujemy tym przy pilce (o ile nie ma jej przeciwnik). Na ekranie bylby podobny celownik jak w strzelankach z kamera od gory, kierowalibysmy nim myszka i zawodnik zawsze bieglby, strzelal, podawal w strone tego wskaznika/celownika, to umozliwiloby biegniecie i oddawanie strzalow w dowolnym kierunku, a nie jak w Fifie tylko 8 kierunkow. Dzieki temu to my ustalamy gdzie ma pilka leciec, mozemy zagrywac na dojscie z dowolna sila, prostopadle pilki i wogole nieszablonowe zagrywki :). Czyli wygladaloby to ze np "W-bieg, Q-bieg sprintem, myszka-kierujemy, LPM-kopniecie(im dluzej trzymamy tym mocniej, wiec mozemy podawac, strzleac lekko, mocno itp)  Zawodnicy z naszej druzyny ktorzy nie sa przy pilce sterowani sa przez cpu, gdy przy pilce jest przeciwnik mozemy zmieniac kontrolowanego zawodnika jak w Fifie. Wiem ze ten moj opis sterowania jest dosyc skomplikowany ale w praktyce jest to proste i moim zdaniem sprawdziloby sie znakomicie.

Kazdy pilkarz cechowalby sie szybkoscia, celnoscia uderzenia/podania, technika (przyjecie pilki, drybling), sila uderzenia, odbior pilki, kondycja. Przed meczem mozna przydzielic powiedzmy 20pkt na zawodnika i przydzielamy kazdej umiejetnosci po kilka pkt. Nie myslalem jeszcze jak wygladalaby sprawa dryblingu ale mysle ze da sie to jakos rozwiazac, kilka zwodow np. (2 krotne klikniecie PPM-jakis tam zwod, 3 krotne jakis inny).

Mozna by tez dodac kilka zagadnien taktycznych jak np nakazanie naszym zawodnikom sterowanym przez cpu gry pressingiem przez chwile, przelaczanie sie pomiedzy nastawieniem obronnym, neutralnym, ofensywnym itp, ale to juz takie szczegoly ktore moznaby w pozniejszej fazie dodac.

Mysle ze gdyby kod sieciowy byl stabilniejszy od tego z teamfraggera to taka gierka by mogla przyniesc sporo frajdy, ostatnio calymi dniami gram z bratem w Fife albo Pes po sieci, a to moglaby byc taka odskocznia, szybka, arcade'owa i przyjemna rozgrywka : P. Musze sobie przemyslec to wszystko, zastanowic sie co i jak rozwiazac i chyba sie podejme tego.

Co sadzicie o takiej gierce ? Zagralibyscie : P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline barman

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2007, 23:21:01
Ja to bym z chęcią zagrał w taką grę. Podoba mi się system sterowania i wydaje mi się że po przyzwyczajeniu się do niego nie byłby taki skomplikowany. Tylko mam jedno pytanie. Jak wyglądałaby w tej grze grafika 2D z kamerą z góry? Zamiast ludzi poruszałyby się kropki, czy chciałbyś zrobić coś dokładniejszego?

Offline ERasER

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2007, 23:26:36
Hmm piłka nożna w 2D z widokiem od góry przywodzi mi na myśl Sensible Soccer ^^,
Polecam Ci pograć, może jakieś rozwiązania z tego zaczerpniesz :) Jakby gierka była to z chęcią bym zagrał.

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Listopad 10, 2007, 17:44:37
Ja też coś takiego piszę (mam już 2 podejścia na koncie). Tak więc będziesz miał konkurencje  :P