Autor Wątek: Sens robienie gry w konsoli - projekt gry RPG.  (Przeczytany 1904 razy)

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Listopad 01, 2007, 13:36:08
Zaczne niezbyt ciekawie bo od tego ze chodzi o gre RPG i w dodatku konsolową :)
Bardziej niz na przedstawieniu pomyslu zalezy mi na Waszej opini czy wogole jest sens takie cos robic. Jak juz wspomnialem ma to byc RPG w konsoli, ale nie zwykly jakie robia zazwyczaj poczatkujacy programisci (mimo ze sam jestem poczatkujacy). Oprocz pustej konsolki planuje, a wlasciwie juz to zrobilem, dodac ASCII-arty, i dzwiek. Jesli chodzi o te ASCII arty to nie bedzie w samej grze zadnych animacji, chodzi mi o to zeby nie bylo tam pelno zwyklych literek, ale jakies napisy z literek (troche to dziwnie brzmi, pokaze screena - http://screenup.pl/in/07-11/ubau.jpg, narazie tylko tytul roboczy), i "obrazki" potworow. Dzwieki, no coz, nie zamierzam podkladac muzyki, przynajmniej narazie. Dodalem dzwieki umierajacego potwora, uciekajacego czlowieka, wyciagnego miecza. "Silnik" projektuje tak aby nie obciazac kodu, najwazniejsze rzeczy - potwory, miejsca, sklep - znajduja sie/ bede sie znajdowac w foldarach a dokladniej w plikach .dat (nie lubie .txt). Wszystko to aby kod byl czytelny i wszystko polegalo na wczytywaniu danych z pliku, tak aby grajacy (o ile tacy beda) mogli samemu edytowac gre dla wlasnych potrzeb, w koncu chodzi o zabawe. Staram sie robic wszystko perfekcyjnie-optymalne-czytelnie, na tyle na ile pozwala mi moja znajomosc C++ (niewielka). Jak do tej pory tylko uczylem sie C++, za zrobienie gry zabieralem sie 1000 razy ale zawsze przestawalem na samym poczatku bo wiedzialem ze nie zrobie tego dobrze.
Obecnie utknolem bo nie wiem czy takie cos ma wogole sens, meczyc sie nad czyms co wogole nie bedzie mialo sensu (prawdopodobnie). I wracam do pytanie, czy jest sens pracowac nad czyms takim?

Wiem ze w ostatnich zdaniach za duzo slowa "sens" ale trudno znalesc cos w zastepstwo :P

-yomyn
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2007, 13:38:44 wysłana przez yomyn »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Zene

  • Użytkownik
    • Zenedith’s dev blog

# Listopad 01, 2007, 13:58:53
Sluchaj, od czegoś trzeba zacząć. Każdy tutaj Ci powie, że zamiast tracić czas na rozmyślania czy ma sens tworzenie gry, należy ją po prostu robić i UCZYć się, bo tak naprawdę chodzi o to, żebyś nauczył się programowania w praktyce i dodatkowo dobrze się przy tym bawił. Szanse, że ktoś zagra dłużej w Twoją grę mogą być bardzo małe, ale nie spodziewaj się tego po swojej pierwszej produkcji..Etap za etapem i idziesz do przodu.

Czasem grywam w tego typu gry (ADOM) więc i w Twoją bym spróbował.
Powodzenia

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Listopad 01, 2007, 14:10:00
No wlasnie o to chodzi. Duzo sie nauczylem podczas tworzenie tej gry. Mialem okazje wykorzystac wiedze o OOP'ie, bo jak do tej pory moglem to tylko wykorzystywac na prostych przykladach czy beznadziejnych programach. Dzieki za rade, pomogla :D

-yomyn

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Listopad 01, 2007, 17:52:24
Myślę, że jest sens. Gry konsolowe mają swój urok :)

Co do ASCII Art, to zdecyduj przede wszystkim, czy widoczna ma być mapa z zaznaczonymi obiektami i postaciami jak w grach Rougelike, czy będą same opisy i sterowanie wydawaniem poleceń, jak w grach MUD.

Tak w ogóle to zainteresuj się grami typu MUD i Rougelike, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Dowiesz się dużo rzeczy przydatnych przy pisaniu Twojej gry.

No i na Twoim miejscu nie robiłbym do gry żadnego dźwięku. Dziwnie będzie wyglądać gra bez grafiki (bo czy tekst to grafika? :)) za to z dźwiękiem.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 01, 2007, 18:18:29

Offline Hadrian W.

  • Użytkownik
    • Homepage

# Listopad 01, 2007, 19:20:53
Najlepiej po prostu pisać (tylko, żeby pisać trzeba oczywiście widzieć mniej więcej co i jak), zawsze można się czegoś nauczyć.

Jeśli dobrze zrozumiałem to ma być taki Rougelike z wstawkami ASCII artowymi i dźwiękiem. Pomysł bardzo mi się podoba. Tylko fajnie by było, żeby setting nie był już tak wymiętolony na wszystkie strony jak fantasy...
Sama idea dźwięku w gierce konsolowej IMHO jest świetny, kiedyś sam robiłem na compo gierkę konsolową, która miała zawierać przestrzenny dźwięk w OpenAL (ale nie dokończyłem i nie wysłałem). Byleby było słychać dźwięki tła a również ciekawie by było, gdyby dialogi były czytane - choć przy tym projekcie dialogi można sobie darować (nagrywanie dobrych głosów jest dość pracochłonne).
Sam brak grafiki spokojnie może nadrabiać klimatyczny dźwięk. Często nawet grom AAA z piękną grafiką udźwiękowienie zdarza się denne.

Jeżeli doprowadzisz to do jakiegoś sensownego punktu i nie będzie to kolejny fantasy-RPG to bardzo chętnie bym zagrał :)
Powodzenia!

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Listopad 01, 2007, 19:26:28
Bedzie to gra tekstowa, przynajmniej narazie to tak wyglada. Jesli chodzi o te dzwieki to nie jest to muzyka w tle (chociaz moge ja dodac w kazdej chwili) ale zwykle .wav'y. Dzieki za te wszystkie slowa, troche mnie to podnioslo, powoli, powoli bede to doprowadzal do porzadku :P

-yomyn

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Listopad 01, 2007, 22:21:01
Może to ci się przyda: http://roguelikedevelopment.org/

Osobiście bardzo cię popieram w tym pomyśle (sam się przymierzałem do tekstowego RPGa o dość nietypowych założeniach, ale cii.. może jeszcze kiedyś odgrzebię ten pomysł ;) ). Dość dużo grałem w ADOMa swego czasu i z pewnością spróbuję swoich sił w twojej produkcji, jeżeli tylko powstanie.

Tak czy inaczej, powodzenia ;)

Offline bragl

  • Użytkownik
    • Strona domowa z moimi projektami

# Listopad 01, 2007, 22:52:11
Czy pisanie gier w konsoli ma sens?
Oczywiście, że ma!
Jak do tej pory, ze swoich doświadczeń powiem tobie, że wszystkie moje gry konsolowe były przyjmowane bardzo ciepło, a moja mega produkcja (może nie najlepsza, ale zawsze jakaś) była klapą.

Możesz z resztą sobie popatrzeć na to co udało mnie się spłodzić przez czas zabawy z BC 3.0 tu: http://www.bragl.110mb.com/

PS.
Największy sukces oczywiście osiągnął samolocik (wytrwaj do ostatniego poziomu :D ).